Cowboy

Baardaap
Oerbaard
Je bent er al eens geweest tijdens de Kerstmarkt in Antwerpen, hahaha.
Ik vond het best gezellig en relaxed, nietwaar?
Maar leg eens uit, wat je tegen gaat staan aan het forum?
Antwerpen ben ik inderdaad geweest. Naar mijn mening quasi niet te vergelijken met een evenement genre "Beardsterdam".
Was eerder een kleine geoep mensen die elkaar ontmoeten voor een drankje en toevallig ook een baard hadden.
Was ook geen enkele "club" aanwezig trouwens.
Dat is dus best aangenaam, maar events waar "clubjes" elkaar gaan ontmoeten en dergelijke zijn niet aan mij besteed.

Wat het forum betreft vermoed ik dat ik mogelijk "forummoe" aan het worden ben.
Enerzijds is zowat alles al wel een keer of 2 (3, 4, 5, 6...) verteld en dus eigenlijk perfect terug te vinden met de zoekfunctie. De zoveelste keer iemand moeten duidelijk maken dat om de 3 dagen een foto posten om de groei te volgen weinig zin heeft begint langzaam aan te vervelen.
Anderzijds merk ik hoe langer hoe meer dat mensen die hier voordien op erg regelmatige basis eens "langs kwamen" stilaan quasi inactief zijn geworden en ik zie ze verschijnen op de foto's van een baardborrel waar ze hun "club-T-shirt dragen. Je hoeft geen genie te zijjn om te besluiten dat velen onder hen "gevraagd zijn" (eigenlijk is het zelfs bij bepaalde "clubs" eerder een "regel" om van dit forum (en andere ook hoor) weg te blijven.

Het "achter de schermen weg plukken van leden" wat "bepaalde clubs" dus met zekerheid doen, vind ik eigenlijk te gek voor woorden.

Het feit dat ze hier wel nog komen lezen en dergelijke stoort mij. En dat gevoel wordt er hoe langer hoe erger op.
 
P

Pellie

Guest
Je hebt helemaal gelijk.
Ook ik ben benaderd door 'een club' en heb me laten verleiden om toch lid te worden. Het gevoel ergens bij te horen spreekt mij denk ik wel aan. Dit gevoel heb ik op een forum niet of nauwelijks gehad. Ik ben ook geen type van logo's en patches dragen op kleding, maar toch zou ik het tijdens een meeting wel doen. Gewoon het 'saamhorigheidsgevoel'.
Vroeger ging ik naar het voetbal en zat bij de harde kern in het vak, nu ben ik ouder en zoek andere bezigheden. De club waar ik bij zit is erg aktief op instagram, ook leuk omdat ik facebook weg heb gedaan. Tevens is het een opstartende club en zijn er nog geen officiële logo's voor nederland, dus hierin kan ik een bijdrage in leveren en dat vind ik wel leuk.

Ach....ik denk dat je het niet te serieus moet nemen allemaal en dat doe ik zeer zeker niet.
En het gevoel hebben van 'forummoe' zijn, herken ik al te goed, dat heb ik ook, ook omdat ik ook op meerdere forums aktief ben/was!

Ik blijf denk ik redelijk aktief hier op het forum, maar mijn interesse ligt meer bij de club op dit moment, maar dit kan ook zo weer veranderen...... :)

Cowboy, het zou zonde zijn als je hier je inbreng niet meer zou kunnen of willen geven!!
 

zenn

Zware baard
@Cowboy Maar daar ben je toch een beetje moderator voor, of niet!? Alles een beetje in goede banen leiden, mensen op weg helpen... Misschien ff tijd voor een break, ff een weekje geen baardforum? :p

Maar dat forumleden minder actief worden dat kan natuurlijk ook als reden hebben dat 'de baard' ook een beetje in het modebeeld zit; dus ze willen hem groeien, hebben info nodig, komen hier terecht, en nemen afscheid van het forum (of de baard om dat het niet bevalt), hun account blijft (maar is inactief). Qua clubs, 'k snap dat gevoel van broederschap wel; 'k zie het zelf terug in de clan waar 'k mee game. Er zullen bepaalde voorwaarden zijn, mits je hier natuurlijk aan wilt voldoen. Qua meetings, vroeger ging 'k naar meetings van de zogeheten 'community' websites. En dat was altijd wel leuk; beetje ouwenelen enzow met de mensen die je van achter je schermpje kon. Of soms sprak je met een selecter groepje af om gezamenlijk naar een concert ofzow te gaan, wat 'k zelf een stuk gezelliger vond. Maar uiteindelijk is het natuurlijk wel zo dat je er behoefte aan moet hebben. :)

Btw; wel altijd leuk om de beardpic's te zien, altijd zo veel diversiteit! :)>(Y)
 

Cowboy

Baardaap
Oerbaard
@Cowboy Maar daar ben je toch een beetje moderator voor, of niet!? Alles een beetje in goede banen leiden, mensen op weg helpen... Misschien ff tijd voor een break, ff een weekje geen baardforum? :p
Naar mijn mening dient een moderator om de boel een beetje georganiseerd en netjes te laten verlopen.
Mensen op weg helpen kan net zo goed door andere leden denk ik.

@Cowboy Maar dat forumleden minder actief worden dat kan natuurlijk ook als reden hebben dat 'de baard' ook een beetje in het modebeeld zit; dus ze willen hem groeien, hebben info nodig, komen hier terecht, en nemen afscheid van het forum (of de baard om dat het niet bevalt), hun account blijft (maar is inactief).
Ik vrees dat je daar helemaal niet begrijpt wat ik bedoel dat er aan de hand is. Die forumleden waar ik het over heb posten hier niks meer omdat ze dit van uit hun "club" opgelegd krijgen (eigenlijk wordt hun dat gevraagd, maar dan wel ZEER nadrukkelijk :rolleyes:). Aangezien ze vrolijk met hun club-T-shirts verschijnen op bepaalde evenementen toont alvast aan dat ze hun baard nog met veel fierheid dragen, alleen is hun club ZO exclusief dat ze het forum "te min" vinden en dus niks meer posten :)>.
 

zenn

Zware baard
@Cowboy Nee, 'k begreep je. 'K ben alleen van mening dat je altijd wel een natuurlijk verloop van forumleden zal hebben; sommigen vinden een nieuwe plek waar ze zich thuis voelen en posten, anderen ontwikkelen nieuwe interesses en focussen zich daarop. En daar zou iedereen zich elkaar vrij in moeten laten.
 

Texman

Koning Baard
Als mensen besluiten niet meer actief te willen zijn op het forum zou ik het wel leuk vinden als ze dat laten weten.
Mensen zoals @RobRockhard zijn ineens niet meer actief terwijl hij daarvoor wel heel actief was en daardoor een gewaardeerd lid van het forum.
Ik hoop dat het goed met hem gaat.
Ik besef mij dat een ieder hier natuurlijk vrij in is en je mensen niet kunt dwingen.
 

Cowboy

Baardaap
Oerbaard
Het komen en gaan op een forum is mij bekend en ik vrees dat velen er op een gegeven moment gewoon mee op houden en dat er zelden iemand dat ook effectief zal aankondigen. Zelf heb ik daar weinig problemen mee, ik kan het enkel vaststellen en verder gaan.

Ik stel dan ook voor dat we, ook in dit topic, weer gewoon verder gaan met het thema "baardborrel" want mijn reactie heeft er helaas voor gezorgd dat we helemaal off-topic zijn afgegleden :oops:.
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Het komen en gaan op een forum is mij bekend en ik vrees dat velen er op een gegeven moment gewoon mee op houden en dat er zelden iemand dat ook effectief zal aankondigen. Zelf heb ik daar weinig problemen mee, ik kan het enkel vaststellen en verder gaan.

Ik stel dan ook voor dat we, ook in dit topic, weer gewoon verder gaan met het thema "baardborrel" want mijn reactie heeft er helaas voor gezorgd dat we helemaal off-topic zijn afgegleden :oops:.
Nou, zo off-topic vind ik het niet.
Ik ben het eigenlijk roerend met ieders bovenstaande mening eens:
- Baardforum-leden komen en gaan, zijn over-actief of ineens totaal in-actief, daar is eenieder vrij in, maar er is indaad een stroming, waarbij vanuit bepaalde clubs reglementair bepaald wordt, dat clubleden niet aan andere media deel mogen nemen. Dat zie ik niet als een groepsgevoel, maar als sektarisch gedrag. Ook daarin is iedereen natuurlijk vrij, alhoewel het zeer sociaal beperkend is.
- Baardborrel is ontstaan met als reden om iedereen met interesse voor een baard in de gelegenheid te stellen elkaar persoonlijk te ontmoeten, waardoor men nieuwe sociale contacten opdoet en verneemt over de achtergrond, dagelijkse werkzaamheden, hobby's, relaties en interesses van anderen. Helaas ervaar ik de laatste tijd, dat men wel vraagt, wanneer een volgende Baardborrel georganiseerd wordt, maar de Baardborrelaars het ten tijde van de samenkomst veelal af laten weten. Het staat iedereen trouwens vrij om een Baardborrel te organiseren, zodat er meerdere Baardborrels tegelijkertijd op diverse locaties kunnen plaatsvinden. Laat iedereen zijn best eens doen en meld het op ons Baardforum of de Facebook-pagina Baardborrel en vergeet Instagram Baardborrel niet.
-Zoals @zenn al aangeeft is de baard "mainstream" geworden en zijn we geen "speciaaltjes" meer, waardoor de informatievoorziening van het Baardforum minder noodzakelijk is. Kijk eens naar een televisie-reclame van bv. Carglass, waar werkelijk iedereen een baard heeft! Gelukkig hebben de meeste Baardforummers genoeg interesses en gespreksstof om niet tot de grote, grijze massa te behoren.
- Ik deel de mening van @Cowboy , dat het de voorkeur zou hebben, als nieuwe Baardforumleden eerst eens de ervaringen van de "oude" garde zouden nalezen, inplaats van uit gemakzucht een topic zouden openen met de uitgekauwde vragen ' welke baardolie goed is', ' welk borsteltje functioneert' of 'dat de leden denken, dat de wangen dichtgroeien na drie weken'. Deze vorm van forum-moeheid irriteert mij ook, maar zal ongetwijfeld anderen ook vervelen, evenals de twee-dagelijkse foto's van groei-vorderingen.

Terug naar het onderwerp dan maar met een dringende oproep:

BAARDFORUM-VETERANEN LAAT JE NOG EENS HOREN OF ZIEN MOCHTEN JULLIE DIT NOG LEZEN !

We zijn namelijk geïnteresseerd hoe de baard er momenteel uitziet of misschien tot het verleden behoort.:)>
 

Hans

Zware baard
Oerbaard
BAARDFORUM-VETERANEN LAAT JE NOG EENS HOREN OF ZIEN MOCHTEN JULLIE DIT NOG LEZEN !

We zijn namelijk geïnteresseerd hoe de baard er momenteel uitziet of misschien tot het verleden behoort.:)>

Sommige forumleden posten een poosje niet door persoonlijke omstandigheden, daar ben (was) ik er één van.
Ik ben lid van verschillende Facebook-groepen, ga normaal gezien nooit naar "baardmeetings", ben een trotse baarddrager en laat mezelf nooit regels of gedragingen opleggen.

Ik zeg, geniet van alle mogelijkheden waaruit gekozen kan woorden, respecteer elkaar en show je baard.

Groeten Hans

20180530_231008.jpg
 
Banner image
Top