Baardbijten

LuckyBasterd

Volle Baard
Nu een langere periode niet naar de baardman geweest en de tondeuse over de kop gehaald.. de baard met rust gelaten.
Merk wel dat de snor nu af en toe op de lip prikt.. echter in model brengen door de tip van de prof. M. scheelt veel..
Moet alleen een keer aan de wax... :) want baardje en snor is nu toch wel lang.. :)
 

TMG1961

Baardaap
@LuckyBasterd Heb hetzelfde, mijn snor laat ih wel in model brengen zonder wax er in maar hij blijft niet echt goed zitten, moet hem constant weer in de plooi leggen.
Ben nog aan het zoeken naar iets wat de snor in bedwang houd maar wel nog altijd natuurlijk aanvoelt, dus geen wax die je een gevoel geeft dat je snor in beton gegoten is.
 

LuckyBasterd

Volle Baard
Juist dat heb ik dus ook.. je wilt wel snorrenwax gebruiken maar het moet geen snorrengeplak worden
Dan kun je hem net zo goed afscheren en een plak-snor plakken...
.
.
.
.
.
.
.
.
NOT!
 

TMG1961

Baardaap
Geen idee welke snorrenwax cq baardwax een natuurlijk aanvoelende snor geeft na gebruik. Dus gebruik ik voorlopig maar geen. Ook al hangt de snor dan 90% van de tijd voor en/of in de mond.
 

RCM

Baardaap
Mijn snor groeit helaas niet zo heel erg snel, dus bijten doe ik niet, althans niet mijn snorharen :p. Toch wil ik graag een volle dikke snor. De laagste snorharen knip ik wekelijks bij, want die groeien wel snel voor mijn mond. Ik stop met knippen zodra de 'hoogste' snorharen mijn mond aanraken, maar dat duurt nog wel even!
 

TMG1961

Baardaap
Ik knip snor niet bij..waarom niet? Nou omdat de kans dat er weinig snor overblijft heel groot is. Dan is het ohhh hier nog ietsje bij knippen en daar nog wat en 10 minuten later is de halve snor weg.
 

TMG1961

Baardaap
Ik ben de hele dag bezig met de snor met vingers in de juiste positie terug te brengen totdat ik een wax gevonden heb die de snor niet keihard maakt maar wel goed in model houd. Zonder wax krult hij ook mooi maar blijft niet echt lang zitten, vandaar dat ik constant bezig ben met modelleren.
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Nee, het wordt niet keihard. Vettig wordt het alleen als je teveel gebruikt, maar dan haal je er even een tissue doorheen en het is weer normaal.
Murray's bestaat al zeer lang en was oorspronkelijk bedoeld om het kroeshaar van de meer-gepigmenteerde-medemens strak te plakken, wat in de jaren '40 en '50 van de vorige eeuw mode was.
Mensen van Kaukasisch ras gebruikten het merk Dapper Dan, wat toen en nog steeds drie maal duurder was/is.
 

TMG1961

Baardaap
Dank je Professor voor de uitleg. Moet toch richting het dorp hier en zal gelijk eens een kijken voor een blikje.
 

RCM

Baardaap
Thnx Prof, ik probeer er ook maar meteen eentje te scoren bij onze plaatselijk KV. (Y)
 

RCM

Baardaap
Op 'advies' van @ProfessorMelchior eens een pomade van het merk Murray's (verkrijgbaar bij kruidvat) geprobeerd. Murray's is een Amerikaanse lijn van haarstylingproducten, die in 1925 werd opgezet door C.D. Murray.

Inhoud: (85g)

Geur: een hele lichte aangename geur voor een goedwerkende neus. Ik vermoed iets van kokos te ruiken

Substantie: stevig en vet, zoals het hoort. Droogt niet uit en blijft niet vettig aanvoelen bij zeer matig gebruik.

Ingrediënten: 1) Petrolatum oftewel vaseline en 2) Mineral Oil: Smeer dit product dus niet op je huid want dit zorgt ervoor dat de huid wordt afgesloten en haar eigen vochtregulerende vermogen verliest, en dat wil je niet. 3) Fragrance (parfum)

Ik kan met dit product mijn snor perfect stylen en krullen, het voelt dus niet blijvend vettig aan, de geur is zéér licht of nauwelijks aanwezig. Snor blijft er goed verzorgd uitzien, dus geen gekke vieze witte korreltjes zichtbaar zoals bijvoorbeeld het eigen merk product van kruidvat. Prijstechnisch (€ 4,-) zéér aantrekkelijk en voor de meeste mensen binnen 'handbereik' aan te kopen, kv heeft namelijk voldoende filialen in Nederland ;).
 
Laatst bewerkt:

TMG1961

Baardaap
Bedankt voor de info Roy. Brunssum is een gat van een dorp. Bij de plaatselijke KV hebben ze alleen Murrays Super Light, Murrays Hair-Glo en Nu-Nile Hair Slick.
 

RCM

Baardaap
@TMG1961 Graag gedaan Theo. Tja, Brunssum mag inderdaad met recht een 'gat van een dorp' genoemd worden! Ik ben wel eens naar wat 'tentfeesten' geweest in het verre verleden ;). Jammer dat die daar bij het KV niet verkrijgbaar is. Anders ff online bestellen en daar laten afleveren (geen verzendkosten dan) (Y)
 

TMG1961

Baardaap
Ik had blikje in d hand in de DA hier in het dorp, maar was 30% duurder dan bij kruidvat en daar kun je bestelling gratis in winkel laten bezorgen.
Ik kijk nog even verder rond online, wat me ook beetje weerhoud is de parfum die er in zit, heb niet de beste ervaring met geurstoffen in baardverzorgings producten.
 
Banner image
Top