Baardbalsem en Baardwax

Dennis

Stoppelbaard
Beste Baardbroeders

Op dit moment zijn baardzeep en baardolie de enigste producten die ik gebruik voor mijn baard.
Nu vroeg ik mij af waar de Balsem en Wax precies voor dienen en wat het verschil ertussen is.

MvG

Dennis
 

Arjay

Baardaap
Oerbaard
Balsem voor de verzorging, meer als een olie, kan echter wel een lichte hold hebben.
Wax is meer voor de hold, maar ook deze kan verzorgende producten bevatten.
Maar het is niet hetzelfde.

Ik gebruik meestal balsem, soms olie, en als de haren niet te bedwingen zijn gaat r een wax in.
 

Dennis

Stoppelbaard
dankjewel! is er een bepaalde balsem die jullie kunnen aanraden? En gebruik je na de balsem ook nog olie? of is dat dan weer teveel tegelijk?
 

Arjay

Baardaap
Oerbaard
Persoonlijke smaak lijkt me..

Ik heb aardig wat balsems staan en die van Damn Good Soap is mijn favoriet. Een olie kun je daar mee combineren, maar is niet noodzakelijk. ;)
 

Geus

Baard
Ik heb het idee dat het onderscheid tussen balsem en wax niet heel duidelijk is. Heb hier Beard Balm van Mr. Bear Family en die is een behoorlijk stukje harder dan de wax die ik ooit voor mijn haar gebruikte (toen dat nog kon). Duidelijk bedoeld om te stylen. Zelf wissel ik het een beetje af, olie op vrije dagen als de styling er niet zo toe doet. De Balm (die ik dus als wax beschouw) op werkdagen als hij in de vorm moet blijven. Combineren heb ik ook geprobeerd, maar daar zie ik het voordeel niet van in. Je moet natuurlijk wel uitkijken dat je niet altijd met vettigheid je poriën dichtsmeert, de boel moet wel kunnen ademen.
 

Geus

Baard
Is er nog een aanrader voor wax, voor als je de boel een dag lang echt goed in de plooi wilt houden? Want dat doet de balm van Mr. Bear dan niet. Die is na een paar uur weg.
 

Zwollenaar

Zware baard
Het schijnt zo te zijn dat de nieuwe balsem van Honest Amish het midden houd tussen balsem en
wax. Dus meer "hold" geven als de doorsnee balsem maar minder als wax. Zeker weten doe ik dit
niet want ik heb dit zelf nog niet uitgeprobeerd. Alleen van horen zeggen
 

Lewis

Stoppelbaard
Hallo allemaal, Ik vroeg mij af vanaf welke lengte het zinvol is om baardwax te gebruiken? Of is dat sowieso wel verstandig om te doen?
Ik ben beginnend baardman en heb nu ongeveer 7 mm. Baardolie gebruik ik al wel.
 

Lewis

Stoppelbaard
okee thanx :)(Y)
[DOUBLEPOST=1434918317][/DOUBLEPOST]Vanaf welke lengte ongeveer adviseren jullie om het wel te doen?
 

Geus

Baard
@Lewis, met wax plak je d.m.v. het stevige vet erin je haartjes eigenlijk een beetje tegen elkaar om ze samen de goede richting op te dwingen. Met 7 mm heeft dat nog geen zin. Ik denk dat dat zin krijgt vanaf een lengte van 1,5 tot 2 cm. Maar dat ligt uiteraard ook aan de dikte en stugheid van jouw haar. Maar als je toch van plan bent voor een volle baard te gaan, dan zou ik zeggen, schaf vast een lekkere wax aan en ga gewoon proberen! Krijg je alleen een vette bek en merk je met het stylen nog geen effect, dan is het nog te kort. ;) Baardwax is over het algemeen wel heel vet, dat heb ik gemerkt omdat ik na het aanbrengen mijn handen met normale hand"zeep" maar moeizaam vetvrij kreeg. Daarom zou ik adviseren direct een goede echte zeep te kopen om je baard en handen mee te reinigen. Dat hoeft niet direct een dure baardzeep te zijn, bij winkels als De Tuinen hebben ze ook wel mooie zeepjes. Besef wel dat heftig invetten en ontvetten een effect heeft op je huid, dat kan je beter niet elke dag doen. Zelf spoel ik op vrije dagen, als het allemaal niet zo geweldig hoeft te zijn, de baard alleen maar uit onder de douche en dan doe ik er verder niets in. Een baardrustdag. ;) Maar eigenlijk moet je zelf lekker gaan uitvinden wat voor jou werkt en prettig is.
 
Banner image
Top