Baard Zeep/Zepen.

RonnieDoorzon

Volle Baard
Nu had ik laatst een bestelling gedaan bij ''MijnBaard'', waaronder de Mr.Natty ShipWreck Soap.
Ondanks dat hij niet zo heel lekker ruikt, wil ik hem toch niet zomaar in de vuilnisbak gooien.
Nu ik hem een stuk of vier keer gebruikt heb, is mijn ervaring dat mijn huid(gezicht) en (baard)haar,
er wel erg stroef van worden.
Hetzelfde met de LÓréal Men Expert (Hydra Energetic) met zwarte koolstof.
Is dit ook met de baardzeep van DGSC?
 

Ronald

Volle Baard
Oerbaard
Als stroef heb ik het het nooit ervaren na het gebruik van zeep van DGSC. Na het wassen voelt ie schoon en "niet vettig".
Ook de rest van mijn gezicht voelt prima en niet stroef, maar dat hoeft natuurlijk niet te betekenen dat dat bij jou ook zo zal zijn.

Elke huid (vocht regulering en talg productie enzo) is anders en reageert anders op producten.

Wellicht kun je de soapmaster (Jasper) van DGSC eens mailen via de site van DGSC en uitleggen dat je de zeep eens wilt proberen omdat je moeite hebt om de juiste zeep voor jou te vinden. Wellicht kan hij je iets van een proefpakketje voor gereduceerd tarief aanbieden.
 

Zwollenaar

Zware baard
Praktisch mijn hele leven gebruik ik palmolive zeep. Gewoon verkrijgbaar in de supermarkt. En decennia lang
shampoo van andrelon. Ook verkrijgbaar in dezelfde supermarkt. Geen gedoe met baardzepen of iets dergelijks..
Pas sinds 3 á4 weken gebruik ik baardolie. Hiervoor 30 jaar lang alleen de genoemde zeep en shampoo. Naar
MIJN idee zijn al die speciale zepen en shampoos pure geldklopperij.
 

Ronald

Volle Baard
Oerbaard
Je hebt zeker een punt, @Zwollenaar. Ik kan niet bewijzen dat het een beter werkt dan het ander.
Zoals ik ook niet kan bewijzen dat baardolie beter is dan elke ochtend een paar druppels jojoba of Castorolie in de baard.

Maar dat baardzeep voor mij doet wat het moet doen is mij wel duidelijk. Maar ja, dat zal een shampoo waarschijnlijk ook doen.
 

RonnieDoorzon

Volle Baard
Pas sinds 3 á4 weken gebruik ik baardolie. Hiervoor 30 jaar lang alleen de genoemde zeep en shampoo. Naar
MIJN idee zijn al die speciale zepen en shampoos pure geldklopperij.

Maar dat is de baardolie die je hebt aangeschaft ook.
Er zijn talloze dingen in het leven die geldklopperij zijn.
Maar dan denk ik altijd aan een zin die een vader van een goede vriend altijd zegt als ik weer eens zeur over AZ.
''Je hoeft er niet heen''
Dus.....bij deze.... ''Je hoeft het niet te kopen''.

Op mijn werk is dat hele F S C verhaal ook geldklopperij, waarbij ik op dit openbaar forum niet te veel kan uitweiden.
En alle gewone shampoo's gaan ook vele malen over de kop qua geld.

Al met al... de baardzeepjes zijn gewoon leuke hebbedingetjes die ik uit wil proberen, waar geen rare chemicaliën in zitten, zoals parabenen.
En daar gaat het mij om.
 

RonnieDoorzon

Volle Baard
Hè, hè.
Eindelijk ben ik erachter wat de lucht van Shipwreck Mr.Natty eigenlijk is.
Vandaag op het werk haal ik een pak hout uit het plastic omhulsel.
Met daarin ''NAT'' hout.
Precies hetzelfde luchtje als de zeep.
Het ruikt dus gewoon naar een natte variant van ''Oregon Pine'', waarin er al blauwe schimmelachtige plekken zitten.
 
Banner image
Top