Baard wassen

Martinus

Baard
Heren van dit geweldige Forum, wellicht dat het wel eens ter tafel is geweest, maar even het volgende:
Kan ik m’n baard ook met Aleppo zeep wassen, of toch liever een baardshampo gebruiken? En hoe vaak raden jullie aan om de baard te wassen?
 

Ratlook

Volle Baard
Heren van dit geweldige Forum, wellicht dat het wel eens ter tafel is geweest, maar even het volgende:
Kan ik m’n baard ook met Aleppo zeep wassen, of toch liever een baardshampo gebruiken? En hoe vaak raden jullie aan om de baard te wassen?

Je kunt je baard met elke shampoo wassen die je maar wilt.

Maar eigenlijk geld voor een baard hetzelfde als voor je hoofdhaar, als

het door bijvoorbeeld je werk, niet erg vuil wordt en je hebt van jongs af aan

geleerd om netjes met mes en vork te eten :D is goed spoelen net zo goed

en misschien wel beter :cool:

Af en toe eens een keertje met zeep is oké, maar niet teveel.

Maar dat is mijn mening hoor :rolleyes:

---
 

Texman

Koning Baard
Aleppo zeep is prima om je baard mee te wassen en er zijn een aantal forum leden die dit ook doen.
Maar doen dit niet iedere dag maar wissel het af met spoelen met lauw-warm water.
Zelf was ik mijn baard 2 maal per week met baardzeep van Honest Amish en de overige dagen spoel ik hem grondig uit.
Je moet er een beetje mee experimenteren om te bezien wat het beste voor jou werkt.
 

Martinus

Baard
Je kunt je baard met elke shampoo wassen die je maar wilt.

Maar eigenlijk geld voor een baard hetzelfde als voor je hoofdhaar, als

het door bijvoorbeeld je werk, niet erg vuil wordt en je hebt van jongs af aan

geleerd om netjes met mes en vork te eten :D is goed spoelen net zo goed

en misschien wel beter :cool:

Af en toe eens een keertje met zeep is oké, maar niet teveel.

Maar dat is mijn mening hoor :rolleyes:

---
Oké, Bedankt voor de tip
en ja ooit leerde ik met mes en vork eten en daar heb ik nog elke dag plezier van
Dus niet te vaak dus met zeep wassen, we gaan het proberen
 

LuckyBasterd

Volle Baard
Heb zelf aleppo gekocht waar ik de baard om de dag mee was.... 5 blokken voor nog geen 7 euro... Zoek maar is bij dendres ;)
Ben een voorstander van gewone of met een lichte geur... alles puur natuur....
Was er eigenlijk mijn hele lijf mee maar de baard om de dag....
Heeeeeel soms als ik lui ben wil ik wel is het andrelonnetje van de vrouw jatten hahaha
 

Boof72

Volle Baard
Voor mij werkt dit niet.
Ik was hem praktisch iedere dag en met Head & Shoulders.
Als ik dit niet doe en alleen maar spoel begint het te jeuken en schilferen.
Dus iedere baard en was ritueel is anders.
Gewoon blijven zoeken wat voor je het beste is en bevat.
 

Skaggy

Volle Baard
Hoi @Martinus inmiddels heb je de nodige antwoorden al gehad. Ik ben van twee keer in de week wassen met shampoo naar één keer in de week gegaan. Na gebruik van shampoo gebruik ik altijd een conditioner daar wordt de baard soepel en zacht van. Wanneer ik dit niet doe kom ik bijna niet met een kam door mijn baard. De rest van de week spoel ik de baard met lauwwarm water. @Texman gaf al aan dat je een beetje moet experimenteren om uit te vinden wat voor jou het beste werkt. Op den duur zul je je eigen baardroutine ontwikkelen. (Y):)>
 
Banner image
Top