Baard trimmen in verschillende lengtes

Joris

Stoppelbaard
Hoi beardfolks,

Ik heb van mijn barbier de raad gekregen om de zijkanten in een lagere lengte te trimmen dan het deel rond de mond en kin.

Nu heeft hier iemand ervaring mee?
Zo ja, welke standen gebruik je dan op je trimmer? En welke lengte gebruik je voor de hals??

Met vele groenten en tot sinas

Joris
 

Boof72

Volle Baard
ook dit advies gekregen laatst.
Hij heeft het voor gedaan en gebruikte een kam hiervoor.
Kam erdoor halen en dan iets schuin zetten.
Hierna de trimmer over de kam halen.
Lijkt me erg lastig om zelf te doen , zeker om het gelijk te krijgen.
 

maximum

Zware baard
Als je met lagere lengte kortere lengte bedoeld hangt het van je baardmodel af wat je voor ogen hebt;)Ga je dit doen dan creeer je in mijn ogen een goatee achtig baardje met uiteraard wel bedekte wangen..Een echt volle baard zal het dan niet worden lijkt mij:)Beard up:):)>
 

Zwollenaar

Zware baard
Ik trim mijn baard 1 x in de week. De opzetkam van mijn baardtrimmer stel ik in op 20 mm (max lengte)
en doe hier dan mijn hele baard mee; dus zowel de zijkanten als de onderkant
 

Andreas

Baard
Dag Joris,

Ik ben nu al even een volle baard aan t kweken maar voorheen heb ik dat ook gedaan zo. Alleen met een trimmer vond ik dat mijn baard er onnatuurlijk uit ging zien dus ben ik overgestapt op een schaartje. Gewoon op het zicht voorzichtig een beetje bij knippen. Dat is wel meer werk maar ik vond het moeite waard. Gebruikte daar zo'n krom nagelschaartje voor. Dat verkleint de kans dat je hele happen wegknipt per ongeluk.
 

GlennBG

Volle Baard
Ik kom zelf geheel niet aan mijn baard op een extreem uitstekend haartje na...
Maar goed..haar snoeien is een vak. Ieder zijn vak, voor mij dus.
IK zou zo een tip niet opvolgen dus...
 

Joris

Stoppelbaard
Hey Joris, wat was eigenlijk de reden dat jouw barbier je dat advies gaf?
Hij zei dat hij dit deed om meer de kaaklijn te laten zien,
En dat is eigenlijk ook wel zo, want nu staat de baard vrij vol en heb ik een veel ronder gezicht.
 
Banner image
Top