Baard reis

Timon

Stoppelbaard
Hoi ik ben Timon en 40 jaar. Voor het eerst ga ik eens een baard laten staan. Ooit eens een poging gedaan maar na drie weken alles afgeschoren. Nu weer een poging en heb me nu twee weken niet geschoren. Ik ben benieuwd naar jullie mening of het wat kan worden? En dan bedoel ik of het een goede baard kan worden. Zelf heb ik daar nog al twijfels over...
 

Bijlagen

  • 16550396428817919365784837676777.jpg
    16550396428817919365784837676777.jpg
    2,7 MB · Weergaven: 103
  • 1655039674480435512713458329454.jpg
    1655039674480435512713458329454.jpg
    2,6 MB · Weergaven: 95

Macx

Baardaap
Hoi ik ben Timon en 40 jaar. Voor het eerst ga ik eens een baard laten staan. Ooit eens een poging gedaan maar na drie weken alles afgeschoren. Nu weer een poging en heb me nu twee weken niet geschoren. Ik ben benieuwd naar jullie mening of het wat kan worden? En dan bedoel ik of het een goede baard kan worden. Zelf heb ik daar nog al twijfels over...

Hallo Timon, welkom op het gezellige forum.
Als ik zie wat er boven de grond staat na 2 weekjes niet scheren dan heb je zeker potentie voor een mooie volle baard.
Een baard met mooie kleurschakeringen ligt in het verschiet, maar dan echt niet meer scheren hé, dus alles opruimen wat betreft scheerspullen.
Hou ons goed op de hoogte, en de meeste probleempjes waar je tegenaan zult lopen, zoals jeukperiodes en dergelijk, die antwoorden kun je overal op het forum vinden. Dus lees veel en wordt wijzer, maar aarzel niet om ook hier op je topic de vragen te stellen waar je mee zit, ervaren baardbroeders vinden het fijn om ze te beantwoorden en je te voorzien van goede informatie en tips.
Heel veel succes en een fijne reis toegewenst.(Y) Groet Macx
 
Laatst bewerkt:

Texman

Koning Baard
Hoi ik ben Timon en 40 jaar. Voor het eerst ga ik eens een baard laten staan. Ooit eens een poging gedaan maar na drie weken alles afgeschoren. Nu weer een poging en heb me nu twee weken niet geschoren. Ik ben benieuwd naar jullie mening of het wat kan worden? En dan bedoel ik of het een goede baard kan worden. Zelf heb ik daar nog al twijfels over...
Ha Timon,
Welkom bij ons forum leuk dat je mee gaat doen:).
Het front van je baard toont zich al aardig voor twee weken groei dus dat ziet er goed uit (Y)(Y)(Y)
De kaaklijn ziet er ook goed uit maar op de wangen gebeurt nog niet zo veel.
Dit is echter iets waar je je niet ongerust over hoef te maken want de wangen lopen altijd iets achter bij de rest van je baard.
Als je echt een baard wilt hebben dan moet wel er rekening mee houden dat je ongeveer 3 maanden groei nodig hebt om te kunnen zien of het wat wordt.
Het is tevens een periode dat veel baardmannen wat last krijgen van jeuk. Over algemeen is dit tijdelijk en te verhelpen met baardolie. Commentaar van je omgeving hoort daar ook bij dus zet je maar schrap ;);).
Ik vind in iedere geval dat je een goede start hebt gemaakt dus doorgaan is mijn advies.
Hou ons maar op de hoogte van je vorderingen zodat we je zo nodig wat advies kunnen geven.
Groet Texman:)>
 

Tobo

Baard
Welkom hier!

Zelf ook 3 weken geleden gestopt met scheren (zie mijn topic) .
Zeker volhouden en u niet laten nekken door opmerkingen of moment van zwakte.
Laten groeien en zien wat mogelijk word. Ben zelf nu ook enkele dagen bezig met baardolie en dat scheelt al een hoop jeuk.

Succes!
 

Timon

Stoppelbaard
Dank voor de reacties, ik ga me zeker 3 maanden niet scheren en ondertussen de scheer spullen in de kliko gedaan Ik ben benieuwd hoe het over drie maanden is. En wat de omgeving er van vind daar ben ik niet zo gevoelig voor dus dat komt wel goed
 

Macx

Baardaap
Dank voor de reacties, ik ga me zeker 3 maanden niet scheren en ondertussen de scheer spullen in de kliko gedaan Ik ben benieuwd hoe het over drie maanden is. En wat de omgeving er van vind daar ben ik niet zo gevoelig voor dus dat komt wel goed

Kijk, dat is in ieder geval wel een goede houding van je, eerst maar eens drie maanden verder zijn en dan weten we wel ongeveer hoe het zou kunnen worden, ook qua kleur en dergelijke, in verloop van tijd mag je gerust je halslijn en wanglijn strak maken en houden als je dat zou willen, dan lijkt het wat verzorgder zonder dat het iets van de lengte afdoet, wel zo laag mogelijk houden wat betreft je halslijn en zo hoog mogelijk voor je wanglijn, dat is echt het mooiste, het geeft een veel voller beeld, vooral als de halslijn te hoog zit is dat echt niet mooi. Dus halslijn laag en wanglijn hoog, onze meest ervaren baardman, Texman, zal als het zover is je een voorbeeld foto geven met de juiste lijnen op die foto die jij dan eerst hier upload. Nu kunnen we nog niet veel zien op je wangen, waarschijnlijk omdat je een lichte haarkleur hebt op de wangen, dan zie je dat niet zo goed als hij nog zo kort is. Komt helemaal goed met je baard, succes baardbroeder Timon.(Y)
 
Laatst bewerkt:

Timon

Stoppelbaard
Ha oke dan wacht ik de voorbeeld foto even af. Voorlopig scheer ik niks bij dan kan ik ook niks verkeerd doen. Het klopt dat de groei op de wangen niet goed zichtbaar zijn zitten ook wat lichte haren. Nog een foto van de wang waarop de groei beter zichtbaar is. Al had het wel wat meer gemogen
 

Bijlagen

  • IMG_20220612_182239.jpg
    IMG_20220612_182239.jpg
    2,5 MB · Weergaven: 57

Macx

Baardaap
Ha oke dan wacht ik de voorbeeld foto even af. Voorlopig scheer ik niks bij dan kan ik ook niks verkeerd doen. Het klopt dat de groei op de wangen niet goed zichtbaar zijn zitten ook wat lichte haren. Nog een foto van de wang waarop de groei beter zichtbaar is. Al had het wel wat meer gemogen
De snor doet het goed hé, wordt een mooie snor hoor, en de wangen zijn vaak wat langzamer, lopen dus een beetje achter, en wist je dat er op de wangen per square inch ongeveer 200 haartjes groeien en op de kin 400, dus daarom dat het front altijd dichter lijkt en ook is dan de wangen. Ik zie dat je op de wangen best een goede dekking hebt, dus geen zorgen voor de dekking, die is wel goed, nu geduld hebben Timon en je zult beloond worden met een mooie baard, ik denk dat het een mooie baard gaat worden, op de wangen blond van kleur en op de kin aangevuld met mooie grijze kleurschakeringen. Ik ben benieuwd, we wachten af.(Y)
 
Laatst bewerkt:
Dank voor de reacties, ik ga me zeker 3 maanden niet scheren en ondertussen de scheer spullen in de kliko gedaan Ik ben benieuwd hoe het over drie maanden is. En wat de omgeving er van vind daar ben ik niet zo gevoelig voor dus dat komt wel goed
Goed bezig hoor..ik had ook weinig baard op de wangen en ben nu half jaar verder en heb een dichte, flinke baard inmiddels. Komt ook bij jou vast goed!
 

Macx

Baardaap
Nu drie weken verder effe een update met foto

Ook dit gaat een mooie baard worden, als je het tenminste laat groeien en er niets vanaf knip de eerste drie maanden. Je mag wel de de halslijn en wanglijn wat strak houden als je daarvan houdt, ik zelf vind de natuurlijke lijnen het mooist, als je het strak wilt houden betekent ook weer meer tijd besteden aan de baard.
Laat eerst de baard maar komen en geniet ervan Timon.(Y)
 

Timon

Stoppelbaard
Even een vraagje, heb de neiging om de snor wat korter te zetten. Of is het beter deze gewoon te laten groeien? Deze wordt anders toch wel te lang lijkt mij...
 

Macx

Baardaap
Even een vraagje, heb de neiging om de snor wat korter te zetten. Of is het beter deze gewoon te laten groeien? Deze wordt anders toch wel te lang lijkt mij...
Je mag rustig met een schaar je snor wat inkorten hoor, de snor groeit vanzelf weer aan, je moet gewoon je gevoel volgen en je wordt er ook vanzelf wat handiger in als je het zelf doet.
 

Texman

Koning Baard
Het ligt er een beetje aan wat voor snor je wil hebben.
Bij een gewone snor mag je hem boven je lip afknippen.
Wil je echter een mooie handlebar snor wil dan heb je lengte nodig.
Begin dan met het naar de zijkant kammen en borstelen zodat je lip vrij blijft.
 

Timon

Stoppelbaard
Onder tussen de snor wat korter gezet. Ik zit nu op vier weken en een dag. We blijven er voor gaan
 

Bijlagen

  • IMG_20220627_183505.jpg
    IMG_20220627_183505.jpg
    1,9 MB · Weergaven: 52

Macx

Baardaap
Dat heb je netjes gedaan, voor de rest gaat het goed met je baard, de wangen worden ook meer en meer zichtbaar. Leuk om te zien.
Tot de volgende update.
 

Texman

Koning Baard
Onder tussen de snor wat korter gezet. Ik zit nu op vier weken en een dag. We blijven er voor gaan
Ha @Timon,
Op zich heb je het prima gedaan maar als je het een volgende keer weer gaat doen probeer je snor dan dichter op de bovenkant van je lip in te korten.
Hij gaat dan nog wat voller ogen en je kan het zo ook blijven bijhouden.
Voor de rest gaat het prima met je baard dus hou vol (Y)(Y)(Y).
Texman :)>
 
Banner image
Top