Baard olie vs baard balsem

Eric65

Baard
Momenteel gebruik ik netjes een baard shampoo en als de baard nog vochtig is doe ik daar netjes wat baard olie in. Werkt goed al is het maar omdat ik met andere producten geen ervaring heb. Nu zie ik ook nog we eens baard balsem voorbij komen en vraag me af wat beter is, olie of balsem. M’n baard is nogal ‘piekerig’ en neem aan dat als hij wat langer gegroeid is wat beter in toom te houden is.
Wat kan ik er beter in aanbrengen, olie of balsem?

tevens wens ik alle baardmannen fijne Kerstdagen.

CB7825C2-D6E5-414C-BD13-1C5216B2220F.jpeg
 

zenn

Zware baard
Olie is eigenlijk voor de huid en balsem (= olie en bijenwas mix) is voor huid & haar bedoelt.
Een balsem zal een langere baard door de toegevoegde bijenwas makkelijker in vorm houden.

'K vind het zelf fijn om beide te gebruiken; eerst olie erin gevolgd door een kleine hoeveel balsem.
In het baardroutine topic is hier meer over te lezen, wel leuk om verschillende voorkeuren te zien.

Fijne dagen. ;)(Y)
 
Laatst bewerkt:

Weeble

Volle Baard
@Eric65 Ik kan je in ieder geval aanbevelen om eens je te verdiepen op balsems als je je baard in toom wilt houden.
Kijk dan naar degenen met bijenwas, dit heeft bijvoorbeeld die van Proraso niet en kan de baardharen ook niet zo goed op hun plek houden (ruikt wel lekker verder).
Succes met je zoektocht!:)>(Y)
 

Texman

Koning Baard
Omdat iedere baard zo verschillend is, is het moeilijk om een kant en klare methode aan te geven die voor iedere baard werkt.
Als je baard nog kort is heb je alleen baardolie nodig.
Wordt je baard wat langer dan kan je zoals @zenn aangeeft er een balsem bij gaan gebruiken.
Voor de baard die echt niet wil kan je wax proberen. Mijn ervaring is dat naarmate je baard langer wordt je je ook minder stoort aan uitstekende en piekende baardharen. Voor mij ligt de oplossing van dit probleem in twee zaken.
1. iedere week de baard en klein beetje bijwerken (met een schaar de uitstekende haren inkorten).
2. goede verzorging met baardbalsem (olie gebruik ik maar weinig).
Daarnaast hoeft het voor mij ook niet zo super netjes te zijn want dat is veel te krampachtig en hou je ook niet vol.
Wat ik wel doe is dat ik gedurende de dag even een kam of borstel door mijn baard haal.
En voor de rest laat ik de baard in zijn waarde:)
 

Eric65

Baard
Top: Probeer eens SuperFurry.
Deze geeft een hele lichte holt en is een enorme goede verzorging voor je baard.
Keuze is gevallen op Naked Beard Balm en Jelly Beard Oil - Naked van Bossman. Zojuist besteld dus nog even geduld. Van wat ik hier op het forum las kwam het me positief over en wat ik ook wel prettig vind schijnt het reukloos te zijn.
Merk dat er een paar weerborstels in mijn baard zitten (met name onder de kin en de zijkant) en het daardoor nogal sprieterig is hier en daar. Deze Bossman schijnt een goeie ‘hold’ te hebben in de hoop dat ik het wat meer kan modelleren op de manier zoals ik het wil.
Bevindingen volgen over een tijdje.
 

Eric65

Baard
Vanmiddag per post netjes m’n pakje ontvangen met Naked Beard Balm en Jelly Beard Oil - Naked van Bossman. De Jelly beard oil doet me een beetje denken aan vloeibaar bakvet de balsem was ivm de kou nog erg hard dus even op de verwarming gezet. Meteen maar aan de slag. Is makkelijk aan te brengen en de weerbarstige haren zijn beter in toom te houden. De weerbarstige haren zullen vast plooibaarder worden als ze wat langer zijn. Zoals in de beschrijving gemeld is het idd neutraal van geur.
Tot zover.
 

Stubble

Stoppelbaard
Hallo allemaal,
Heeft er iemand ervaring met de Bossman Stagecoach beard pomade? Volgens mijnbaard iets nieuws en geweldig product. Wat vinden jullie? De ingrediënten zijn:
Water, Mango Zaadboter, Cacaoboter, Shea Butter, Bijenwas, Capryl / Capric Triglyceride, Lanoline Wax, PVP, Glycerylstearaat, Butyleenglycol, Tribehenine, Ceteareth-25, Fenoxyethanol Natriumbenzoaat, Kaliumsorbaat, Citroenzuur
 

Texman

Koning Baard
Ik heb er geen ervaring meer ik lees het nu voor het eerst.
Bossman is niet de eerste de beste producent van baardproducten dus het kan best een goed product zijn.
Maar ik zie weer een boel chemische ingrediënten en dat zal mij ervan weerhouden om het te gebruiken.
 

Eric65

Baard
Ik heb er geen ervaring meer ik lees het nu voor het eerst.
Bossman is niet de eerste de beste producent van baardproducten dus het kan best een goed product zijn.
Maar ik zie weer een boel chemische ingrediënten en dat zal mij ervan weerhouden om het te gebruiken.
Hé Texman,
Dank voor je reactie. Ben zelf ook niet zo’n voorstander van die chemische toevoegingen. Ben nog zoekende naar het product wat me best bevalt. Bosman bevalt al beter als Proraso dus is al een stap vooruit. Als je tips hebt graag, probeer ik over een tijdje weer wat anders uit.
 

Stubble

Stoppelbaard
Hallo allemaal,
Heeft er iemand ervaring met de Bossman Stagecoach beard pomade? Volgens mijnbaard iets nieuws en geweldig product. Wat vinden jullie? De ingrediënten zijn:
Ik heb er geen ervaring meer ik lees het nu voor het eerst.
Bossman is niet de eerste de beste producent van baardproducten dus het kan best een goed product zijn.
Maar ik zie weer een boel chemische ingrediënten en dat zal mij ervan weerhouden om het te gebruiken.
Inderdaad maken de chemische ingrediënten mij ook aan het twijfelen. Voorlopig houd ik het maar bij The Bearded Bastard, Badass en Superfurry ( niet de X )
 

Eric65

Baard
Na lezen over honest Amish toch maar eens wat producten besteld van dat merk. Nou daar heb ik geen spijt van.
Zeep schuimt prima, ruikt goed, geen chemische stoffen toegevoegd en baard voelt zachter aan. Ook de Classic Beard Oil en baardbalsem van Honest Amish bevallen uitstekend. Goede hold en subtiele geur (ben niet zo’n liefhebber van al die ‘vrolijke’ geurtjes). Kortom heel tevreden over en wat mij betreft een blijvertje.
Proraso zal dus niet meer de kast uit komen, al vind ik het scheerschuim daarvan nog wel prettig maar dat hebben we sinds een goeie 2,5 maand niet meer veel nodig. De Bossman producten die ik hiervoor gebruikte zal ik er nog naast gebruiken maar als die op zijn zullen ook die niet opnieuw aangeschaft worden.
Heren bedankt voor jullie tips, ik heb m’n product gevonden.
 

Bijlagen

  • 36942D05-B916-457E-B25F-E9B3528656FC.jpeg
    36942D05-B916-457E-B25F-E9B3528656FC.jpeg
    110,9 KB · Weergaven: 32
Banner image
Top