Baard met een eigen wil

Beardfather

Stoppelbaard
Hallo,

Mijn naam is Tim en ben 20 jaar oud.
De laatste 3 maanden probeer ik een baard te laten groeien om uiteindelijk de naam Beardfather eer aan te doen.

Toch heeft mijn baard een eigen wil en gaat aan de zijkanten de kanten op staan waar hij maar heen wilt gaan.

Dagelijks was ik de baard alleen met water waarna ik hem zacht droog dep met een handoek omdat ik had gelezen dat het ruig droogmaken met een wrijvende beweging de baard kan beschadigen waardoor hij zijn eigen wil kan gaan ontwikkelen.

Daarna gebruik ik baard balsem om hem een beetje in bedwang te kunnen houden.

Ook gebruik ik een baard kam en een baard borstel.

Ook heb ik gelezen dat het waarschijnlijk kan komen doordat mijn baard in krullen groeit inplaats van gewoon recht naar beneden ( wat ik persoonlijk mooier vind en ook graag wil hebben).

Hebben jullie toevallig tips om ervoor te zorgen dat het niet meer alle kanten op gaat en de baard gewoon recht naar beneden gaat groeien?

Hopelijk gaan we binnenkort weer naar een mondkapjes vrij leven en kan ik dus de smoes dat mijn baard alle kanten opgaat staan door de mondkapjes niet meer gebruiken

Alvast bedank voor de komende reacties/tips.

Met vriendelijke groet,

Tim
 

Bijlagen

  • 20210112_131511.jpg
    20210112_131511.jpg
    350,1 KB · Weergaven: 59
  • 20210112_132327.jpg
    20210112_132327.jpg
    563,3 KB · Weergaven: 65
  • 20210112_132401.jpg
    20210112_132401.jpg
    309,2 KB · Weergaven: 60
  • 20210112_125629.jpg
    20210112_125629.jpg
    153,1 KB · Weergaven: 59
  • 20210112_125606.jpg
    20210112_125606.jpg
    169,8 KB · Weergaven: 59

Boof72

Volle Baard
Als 20 jarige heb je ieder geval niet te klagen.
De echte uitschieters zou je in kunnen korten, voor de rest laten groeien.
Hoe langer de haren worden hoe beter ze vallen.
 

Texman

Koning Baard
Ha Tim,
Welkom op ons forum.
Voor 3 maanden heb je al een mooie baard die waarschijnlijk gaat uit groeien tot een mooie volle baard (Y)(Y)(Y).
Cosmetisch gezien kan je wel iets doen aan je krullende baardharen. Het nadeel is dat je dat iedere ochtend moet doen en dat kost soms wat extra tijd.
Dit zijn de mogelijkheden.
Nadat je de balsem hebt aangebracht kan je je baard met een föhn (laagste warmtestand) en een rol borstel in vorm brengen.
Je kan ook een zgn. Beard Straightener gebruiken. Dat is een borstel die warm wordt en zo de krullende haren recht maakt.
Zelf gebruik de föhn waarmee ik ook wat volume aanbreng in mijn baard.
Met een Beard Straightener lukt dat minder goed.
Succes en veel plezier hier:).
Texman:)>
 

Beardfather

Stoppelbaard
Bedank voor alle reacties, met een föhn zit het ook al veel beter en heb direct ook even een zgn beard straightener besteld:)
 

Yainderidoo

Zware baard
Een Baard met een eigen wil zijn de beste Baarden. ;) Je moet met Hem praten en lief voor Hem zijn, vertroetelen zelfs. Die eigen wil is de natuurlijke eigenschap die het met zich meedraagt. Ik heb de nijging om naar mijn Baard te luisteren en mee te gaan in de richting die Hij kiest en Hem af en toe een beetje bij te sturen en te helpen met (natuurlijke) olie en dergelijke. Des te sterker de eigen wil van de Baard en jij daar tegen in wil gaan.....des te rigoureuzer de middelen worden om jou je zin te geven. Naar mijn idee worden veel Baarden daar niet beter van. Geef Hem de tijd om je te vertellen hoe Hij het wil hebben. Ik weet zeker dat Hij je dankbaar zal zijn.:cool:
Succes met je keuzes!
(Y)
 
Banner image
Top