Baard laten groeien

AdrivB

Stoppelbaard
Hallo allemaal,

Ik ben nu een aantal maanden onderweg om een baard te laten groeien. Bij de kapper/barbier heb ik gevraagd wat ik ermee moest doen. Hij heeft toen vanuit mijn nek geschoren waarbij het steeds wat langer werd. Maar nu wil ik dat eigenlijk zelf een beetje gaan bijhouden, of moet je eigenlijk helemaal niet trimmen. Iemand tips om m'n baard bij te houden? Ik wil hem nog een stuk langer, maar moet je dan nog steeds vanuit je nek steeds korter scheren?
 

Nib85

Volle Baard
Hallo allemaal,

Ik ben nu een aantal maanden onderweg om een baard te laten groeien. Bij de kapper/barbier heb ik gevraagd wat ik ermee moest doen. Hij heeft toen vanuit mijn nek geschoren waarbij het steeds wat langer werd. Maar nu wil ik dat eigenlijk zelf een beetje gaan bijhouden, of moet je eigenlijk helemaal niet trimmen. Iemand tips om m'n baard bij te houden? Ik wil hem nog een stuk langer, maar moet je dan nog steeds vanuit je nek steeds korter scheren?

Je bedoelt je hals ipv je nek? ;)

Het antwoord op je vraag: nee als je je baard langer wilt laten groeien moet je je halslijn met rust laten...
 

AdrivB

Stoppelbaard
Ik bedoel natuurlijk halslijn. Hij vertelde mij dat het mooier stond als je vanuit je halslijn van kort naar lang (kin) moest scheren, omdat het zo hoorde... Maar dit klopt dus niet
 

Nib85

Volle Baard
Smaak gebonden, zelf vind ik dat kappers de neiging hebben de lijn te hoog te zetten.

Als je een langere en dikkere baard wilt laten groeien wil je ook dat er een stevig “fundament” onder zit en niet alleen een lange puntsik.

Ben je van plan om de baard niet lang te laten groeien kun je de lijn rustig wat hoger zetten als je dit mooi vind.
Maar nogmaals dit is smaakgebonden.

Je hals schoonhouden doe je natuurlijk wel...

Hier op het forum is heel erg veel (maar dan ook echt heul heul erg veel) over de halslijn geschreven.

Succes!
Wat is je baardstatus nu?
 
Laatst bewerkt:
Goedemorgen!

Heb onderstaande video gisteren gedeeld in een ander topic (baarden informatie). Maar aangezien jij hier waarschijnlijk niet gaat kijken, hierbij de post inclusief video:

Hierbij een video van Live Bearded die vooral voor de beginnende baardgroeiers/dragers erg handig kan zijn.

Op het forum zie ik meerdere post die gaan over het wel of niet bijwerken van de beginnende baard na een paar maanden. Er zijn forumleden die zweren bij het laten groeien en niets aan de baard doen. Echter, dat gaat niet voor iedereen werken (waaronder ik zelf). Wanneer je iedere dag representatief voor de dag mag komen of wanneer je een "wildere" look niet ziet zitten, biedt dit filmpje een mooi voorbeeld.

Op een eenvoudige, duidelijke manier wordt uitgelegd hoe de beginnende baard bijgewerkt kan worden op een manier die de toekomstige groei niet in de weg staat.

Op 2:30 min. is goed te zien hoe de baard zich in de loop van de maanden (3, 4 en 5) kan ontwikkelen wanneer deze toch maandelijks wordt bijgewerkt.

Doe er je voordeel mee


Verstuurd vanaf mijn SM-A705FN met Tapatalk
 
Waarom zou @AdrivB niet bij het topic Baardeninformatie kijken @Joshua87 ? :confused:
Ik hoop natuurlijk dat hij dat wel doet en dat hij tevens alle overige honderd+ berichten/topics door neemt. Maar ik heb gemerkt (tijdens het zelf doorlezen van een heleboel topics) dat een groot aantal forumleden dit niet doet. Dezelfde soort vragen/opmerkingen zie ik namelijk iedere keer voorbij komen. En dat is niet erg, iedereen is vrij om te vragen, maar het zit blijkbaar in de aard van een groot aantal forumleden om eerst te vragen en niet zelf eerst te zoeken

Verstuurd vanaf mijn SM-A705FN met Tapatalk
 
Banner image
Top