Baard laten groeien (en kleine gaten)

Beste baardmannen,

Ik ben Dennis, 21 jaar en ik studeer momenteel Bedrijfseconomie.
Al geruime tijd liet ik een stoppelbaard staan, maar ik vond mijn baard niet vol genoeg. Echter na verloop van tijd begon hij steeds voller te worden en ongeveer een maand geleden heb ik besloten ervoor te gaan en mijn baard te laten groeien.

In het begin jeukte het nogal, dus heb ik baardolie gekocht. Dit gebruik ik nu dagelijks. Hiervoor gebruik ik baardolie van De Tuinen (100ml à €9,99).
Ik zit met een aantal vragen:

  • Er zitten aan de zijkanten nog wat gaten. Denken jullie dat deze nog dichtgroeien naar verloop van tijd.
  • Zoja, hebben jullie tips voor wat betreft het laten groeien? Hoe lang moet ik er 'niks aan doen' wat betreft (laten) knippen?
  • Gebruik ik wel goede baardolie? Ik heb ergens gelezen dat baardolie van minder onder de €10 voor 30ml slechte baardolie is.
  • Hoe moet ik verdergaan met mijn baard? (Vanaf wanneer kan ik hem in model laten brengen)
Alvast dank!
20171106_170456.jpg 20171106_170450.jpg 20171106_170414 (2).jpg
 
Laatst bewerkt:
  • Like
Reactions: RCM

TMG1961

Baardaap
Welkom op het forum. De baard ziet er goed uit. Ook ik zie niet echt gaten in de baardgroei.
Over een model zou ik pas over een maandje of 3-4 gaan nadenken. Tot die tijd niets aan doen wat knippen betreft.
Ik heb geen ervaring met de baardolie van de tuinen, je kunt ook hier op forum zoeken op zelf maken baardolie. Is niet moeilijk en stukken goedkoper.
 

Cowboy

Baardaap
Oerbaard
Welkom op het forum ;)

  • die bijna niet zichtbare "gaten" zullen nog dichtgroeien naar verloop van tijd
  • Laten groeien is gewoon "laten groeien". Bijknippen door een barbier kan altijd nog als het er naar je mening niet goed zou uitzien maar wachten is vaak beter.
  • Uiteraard is de prijs een mogelijk criterium voor goede baardolie maar de ingrediënten nog veel meer. Beetje zoeken op dit forum enje zal vinden wat goed is voor gebruik.