Baard laten groeien (en kleine gaten)

Beste baardmannen,

Ik ben Dennis, 21 jaar en ik studeer momenteel Bedrijfseconomie.
Al geruime tijd liet ik een stoppelbaard staan, maar ik vond mijn baard niet vol genoeg. Echter na verloop van tijd begon hij steeds voller te worden en ongeveer een maand geleden heb ik besloten ervoor te gaan en mijn baard te laten groeien.

In het begin jeukte het nogal, dus heb ik baardolie gekocht. Dit gebruik ik nu dagelijks. Hiervoor gebruik ik baardolie van De Tuinen (100ml à €9,99).
Ik zit met een aantal vragen:

  • Er zitten aan de zijkanten nog wat gaten. Denken jullie dat deze nog dichtgroeien naar verloop van tijd.
  • Zoja, hebben jullie tips voor wat betreft het laten groeien? Hoe lang moet ik er 'niks aan doen' wat betreft (laten) knippen?
  • Gebruik ik wel goede baardolie? Ik heb ergens gelezen dat baardolie van minder onder de €10 voor 30ml slechte baardolie is.
  • Hoe moet ik verdergaan met mijn baard? (Vanaf wanneer kan ik hem in model laten brengen)
Alvast dank!
20171106_170456.jpg 20171106_170450.jpg 20171106_170414 (2).jpg
 
Laatst bewerkt:
  • Like
Reactions: RCM

TMG1961

Baardaap
Welkom op het forum. De baard ziet er goed uit. Ook ik zie niet echt gaten in de baardgroei.
Over een model zou ik pas over een maandje of 3-4 gaan nadenken. Tot die tijd niets aan doen wat knippen betreft.
Ik heb geen ervaring met de baardolie van de tuinen, je kunt ook hier op forum zoeken op zelf maken baardolie. Is niet moeilijk en stukken goedkoper.
 

Cowboy

Baardaap
Oerbaard
Welkom op het forum ;)

  • die bijna niet zichtbare "gaten" zullen nog dichtgroeien naar verloop van tijd
  • Laten groeien is gewoon "laten groeien". Bijknippen door een barbier kan altijd nog als het er naar je mening niet goed zou uitzien maar wachten is vaak beter.
  • Uiteraard is de prijs een mogelijk criterium voor goede baardolie maar de ingrediënten nog veel meer. Beetje zoeken op dit forum enje zal vinden wat goed is voor gebruik.
  • Qua in model laten brengen is een wachttijd van 3 à 4 maanden minimaal een goeie zaak, afhankelijk van de groei uiteraard. Langer is mogelijk nog beter.
Geduld en alles komt naar mijn mening prima in orde (Y)
 

Telbar

Baard
Welkom!
De gaten de je noemt zijn nu al niet echt opvallend. Met nog enkele maanden groei zal daar niks meer van te zien zijn. Mijn "gaten" zijn een pak groter en ook die zijn verdwenen onder de rest van de baard.
 
Bedankt voor al jullie goede tips & leuke reacties!
Nu rest mij nog een laatste vraagje... De haren die in mijn nek groeien heb ik steeds gewoon weggeschoren, omdat het er anders natuurlijk niet zo mooi uit ziet (vind ik).
Raden jullie mij aan of af hiermee door te gaan?

Cheers!
 

TMG1961

Baardaap
Bedankt voor al jullie goede tips & leuke reacties!
Nu rest mij nog een laatste vraagje... De haren die in mijn nek groeien heb ik steeds gewoon weggeschoren, omdat het er anders natuurlijk niet zo mooi uit ziet (vind ik).
Raden jullie mij aan of af hiermee door te gaan?

Cheers!

Ligt er aan wat je einddoel is. Als je een volle lange baard wil dan kun je die het beste laten groeien. Die geven je baard volume en een vol aangezicht. En als de baard eenmaal op lengte is zie je daar niks meer van. En met de winter in aantocht zou ik zeggen, herontdek de coltrui :D
 
Ligt er aan wat je einddoel is. Als je een volle lange baard wil dan kun je die het beste laten groeien. Die geven je baard volume en een vol aangezicht. En als de baard eenmaal op lengte is zie je daar niks meer van. En met de winter in aantocht zou ik zeggen, herontdek de coltrui :D
Dan laat ik 't lekker staan. Thanks! :D
 

Knulletje

Zware baard
Nekharen weghalen en mee laten groeien als kin de nek bereikt heeft (ongeveer), is ook een mogelijkheid. Is netter maar daardoor duurt een goed gevulde baard wel iets langer.
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Welkom op het forum!
Je gaat een serieuze baard krijgen zo te zien.
En neem de moeite het forums eens goed door te lezen en dan zullen al je vragen beantwoord worden.
 
Banner image
Top