Baard kleuren

Timmothy

Stoppelbaard
Hoi mannen,

Ik merk dat ik een rossige gloed over mijn baard heb. Iets dat ik zelf niet zo fantastisch vind.

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met het kleuren van hun baard?

Dit zou de kleur zijn die ik graag zou willen. Ben zelf donker blond.

En wat voor kleur zou dit precies zijn?

0BC00E9F-1A84-4BC0-BA09-BE7AD614E85B.jpeg AFE55F82-6DC0-4FDE-8A35-CF7482A57CCE.jpeg
 

Texman

Koning Baard
Ha @Timmothy ,
Het kleuren van je baard kan ik je niet aanbevelen:confused:.
Bijna iedereen heeft van zichzelf kleur verschillen in zijn haar en daardoor een natuurlijke uitstraling.
Ga je je baard kleuren dan verdwijnen de kleurverschillen en past je baard qua kleur niet meer bij het haar op je hoofd.
Het verven van haar is geen eenmalige aangelegenheid maar moet door uitgroei steeds opnieuw gebeuren.
Alle haarverf is chemische troep en niet goed voor je gezondheid.
Daarnaast is het slecht voor het milieu omdat je het meeste na gebruik weggespoeld.
Je kan beter jezelf blijven daar is niets mis mee ;).
Texman:)>
 

JanWillem

Baard
Hallo Timmothy
De kleur van de baard op foto’s lijkt mij midden bruin, wat goed kan bij donkerblond.
Meeste baardverf is er in de kleuren, licht bruin, midden bruin, donker bruin en zwart.
Als je verf kiest neem niet te donker je kunt altijd donkerder verven maar nooit van donker naar licht terug, dat zal dan moeten slijten/uitgroeien over tijd.
Wat Texman zegt ben ik wel gedeeltelijk mee eens maar niet alles.
De kleur verschillen blijven ook na verven zichtbaar mits je je aan de voorschriften houd.
Het is wellicht zo dat bijna iedere baard overeenkomt met zijn hoofd haar, maar lang niet altijd.
Ik zelf ben donkerblond/grijzig op het hoofd maar baard is bruin roodachtig, eigenlijk geen exacte overeenkomst.
Verven moet je idd bijhouden, het slijt dus en na een x-aantal weken zul je weer moeten.
Persoonlijk denk ik niet dat jou gezondheid er onder gaat lijden door baard verf, dan zijn er wel ergere dingen in de lucht wat je inademt.
De hoeveelheid wat je weg gooit hangt sterk af van de grote (volume) van de baard, de meeste verpakkingen zijn maar ca. 30ml. en bij een beetje baard heb je dat ook wel nodig.
Dan als laatste, ook al verander je je uiterlijk met haar kleur, baard kleur, of vb. ooglid correctie om maar even een zijstraat te noemen blijf je nog steeds jezelf.
Als je iets niet geweldig vindt en er is iets aan te doen is het toch geen crime om dat net iets fraaier te maken, ik dacht dat het belangrijk was dat jij je er goed bij moet voelen.
In de opmerkingen op dit forum wordt dikwijls het advies gegeven bij beginnende baard mannen niets te moeten aan te trekken van negatieve opmerkingen van anderen richting jouw baard, het is jou keuze om er een te dragen.
Nu we over verf praten of andere aanpassingen misschien lijkt dat advies niet meer van toepassing en wordt je plots een ander persoon.
Kom op mensen het is anno 2020, haar verven, baard verven, heren make up, heren sieraden het is niet zo vreemd meer als 10-20-30 jaar terug lijkt mij.
 

Peter1971

Baard
Hoi mannen,

Ik merk dat ik een rossige gloed over mijn baard heb. Iets dat ik zelf niet zo fantastisch vind.

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met het kleuren van hun baard?

Dit zou de kleur zijn die ik graag zou willen. Ben zelf donker blond.

En wat voor kleur zou dit precies zijn?

Bekijk bijlage 15854 Bekijk bijlage 15855
ik heb zelf ook een rossige gloed, het probleem is dat de kleur wel pakt maar het rossige overheerst vaak..tenzij je een te donkere kleur neemt..maar dan lijk je gelijk op kapitein zwartbaard, ik adviseer je geen just for men te gebruiken is troep, beter een duurdere guhl vrouwenhaarverf, deze heeft ook meer variatie in kleuren ...en begin met lichtbruin , dat ligt het natuurlijkst tegen rossig aan...anders word het al gauw te donker, is het niet donker genoeg neem dan middelbruin, of ga naar de kapsalon en laat je daar kleuren.. suc6
 
Banner image
Top