Baard kammen

Angelo

Stoppelbaard
Na een paar dagen rondneuzen op het forum, wordt het tijd om een vraag te stellen aan de "baardologen".

Zit nu in week 6 van het baardgroeiproces. In de eerste weken de baard, de baard gelaten. Niet trimmen, wel verzorgen, baardologen gebruiken etc etc.
De baardharen hebben uiteraard een bepaalde groeirichting. Om de baard niet al te springerig te laten ogen heb ik in de eerste periode met de groeirichting meegekamd. Nu vraag ik me af of dat wel zo slim is.

Kortom de vraag: hebben jullie baardkam tips?
 

Hans

Zware baard
Oerbaard
Hoi Angelo, prima dat je de start hebt gemaakt met het kweken van een baard (Y)
Wat betreft het kammen ... ik kan alleen maar beamen wat @Arjay zegt, naar
beneden kammen en naargelang de lengte zal dit steeds makkelijker gaan.
Mocht je de baard echt langer gaan laten groeien en je wilt een "volle look" kan je er
voor kiezen de baard van onder lichtjes "op" te kammen maar zover zijn we nog niet :D
 

Sander

beards be like...
Inderdaad als ik het voller wil laten lijken, dan zou ik het omhoog kunnen kammen (althans dat kan bijna weer). Maar zelf vind ik dat echt niet prettig. Het gaat ook vanzelf weer liggen (dus naar beneden) omdat de zwaartekracht haar werk doet. Daarbij ziet het er meestal wat pluiziger en onverzorgder uit. Zeker bij een korte(re) baard zou ik om het netjes te houden zoveel mogelijk met de groeirichting mee kammen.
 
P

PUNK-JAZZ

Guest
@Sander nou poeh-poeh dan kan ik mijn kin-haren beter ook maar naar links-rechts kammen hahaha:p
Dan oogt het gelijk voller ghehehehehe:D
 
P

PUNK-JAZZ

Guest
RJ hmmm great idea beardmate hihihihihih:p:D(Y)

( alhoewel kin-haren beginnen nu wel uit te komen hahahaha ):)>
 
Hallo baardbroeders,
Wilde geen nieuwe topic aanmaken ben ik dus maar even aan googelen geweest tot nu kamde ik mijn baard meer naar de zijkanten omdat anders een te wilde bros heb nu lees nu vroeg ik mij af of het toch niet beter is naar beneden te gaan borstelen of kammen? sommige zullen al op foto's gezien hebben hoe mijn baardgroei is . misschien domme vraag maar ik wil deze keer gewoon kunnen volhouden zonder dat mijn baard er uitziet als een wilde bros talibaanbaard om het om zijn negatieve te zeggen !
 

Bart1986

Baard
Hallo baardbroeders,
Wilde geen nieuwe topic aanmaken ben ik dus maar even aan googelen geweest tot nu kamde ik mijn baard meer naar de zijkanten omdat anders een te wilde bros heb nu lees nu vroeg ik mij af of het toch niet beter is naar beneden te gaan borstelen of kammen? sommige zullen al op foto's gezien hebben hoe mijn baardgroei is . misschien domme vraag maar ik wil deze keer gewoon kunnen volhouden zonder dat mijn baard er uitziet als een wilde bros talibaanbaard om het om zijn negatieve te zeggen !
Ik denk niet dat je hier iets aan hebt, maar ik kam naar beneden... Bij mij groeit ie wel niet zo zwaar onder de kin :)
 
Ik denk niet dat je hier iets aan hebt, maar ik kam naar beneden... Bij mij groeit ie wel niet zo zwaar onder de kin :)
kijk wat ik bedoel foto links was bij vorige poging toen ik naar beneden kamde rechts bij huidige poging maar nu kam ik naar de zijkant.. maar wil eigenlijk weten of dit goed is voor lange termijn?
 

Bijlagen

  • ACF1F5F4-8C12-4D42-9B8A-887C1F082C53.jpeg
    ACF1F5F4-8C12-4D42-9B8A-887C1F082C53.jpeg
    870,7 KB · Weergaven: 59
Ik denk dat het beter is om je baard naar beneden te kammen dat is makkelijker vol te houden.
Laat het niet te wild uitgroeien dat komt de vorm van je baard niet te goede.;)
Voor de rest gaat het prima (Y)(Y)(Y).
Bedankt maar als ik naar beneden kam lijkt het mij sowieso al een wilde bros iets te dunne baardharen vermoed ik.. Nu ja ik zie wel zodra barbier/kapper weer open is maak ik een afspraak en zien we wel hoe we verder aan onze baardreis kunnen werken momenteel is het onszelf vooral behelpen hier !
Maar ik waardeer jullie tips wel tis voor mij ook beetje zoeken wil vooral vermijden dat er weer teveel gezaag komt met hun taliban gezever
 
Banner image
Top