Baard in de kritieke fase..

Een hele goedemiddag allemaal beste baardmensen:)
Hier maar weer eens een update van mijn baardreis.
Ik ben inmiddels weer aangekomen op het kritieke punt van mijn baardgroei.
De onderkant begint te splijten/ en de Krul en slag beginnen er nu in te komen..
Nu alweer bezig met poging 1099 om het deze keer eens vol te houden tot de yeard..
Normaal gesproken in deze fase had ik dus naar de scheerspullen gegrepen en dus weer overnieuw kon beginnen..tot vervelends toe. Ik ben echter niet van plan om op te geven en gaan dus gewoon door met groeien de komende tijd. Al kost het best wel moeite om er vanaf te blijven gezien de staat waarin de baard nu erbij hangt.
Naar de barbier trekt me nog niet zo omdat het dan waarschijnlijk weer te veel vanaf gaat waardoor het nog langer duurt voordat hij langer wordt..voor mij al een overwinning als ik de 6 maanden haal..
Zijn er meer mensen met ervaringen in de kritieke fase? Dat je op het punt staat om te gaan snoeien?
Hieronder een update..

F34265ED-B8F9-4F78-863F-76FA5CE574A3.jpeg
 

Bijlagen

  • 2F65976C-7076-4DF6-B447-2258F9F3B46E.jpeg
    2F65976C-7076-4DF6-B447-2258F9F3B46E.jpeg
    212,5 KB · Weergaven: 63
  • 78F59EB0-30AA-47D1-B50B-B18F7B2438AF.jpeg
    78F59EB0-30AA-47D1-B50B-B18F7B2438AF.jpeg
    191,1 KB · Weergaven: 63

Olav1975

Volle Baard
Ik ken het gevoel...
Zeker als er dan commentaar uit de omgeving komt, dat het tijd wordt voor de trimmer.
Voorlopig zet ik zelf door. Dan maar wat extra stylen en waxen. Naast mijn winkel zin een barbier, dus de verleiding is groot om daar binnen te lopen, maar ik wacht nog ff

Sterkte met de strijd ;-)
[DOUBLEPOST=1653152152][/DOUBLEPOST]Overigens is het probleem bij mij wat groter, zo te zien
 

Macx

Baardaap
Ik zit nu in de zesde maand en heb er nog helemaal niets aan gedaan. 's Morgens als ik uit bed stap en in de spiegel kijk dan denk ik weleens, laat ik maar een afspraak maken met een barbier, maar dat was vooral in het begin, nu eigenlijk niet meer want ik weet nu als ik de baard weer goed verzorg het er weer uitstekend uit ziet.
Ik gebruik wel aardig wat verzorgingsproducten, dus niet alleen baardolie, maar behalve baardshampoo gebruik ik ook conditioner van Golden Beards, dit laat ik er een paar minuten intrekken en spoel het daarna goed uit, hierdoor word de baard lekker zacht en meer handelbaar. Als laatste dan baardolie en beard balm van Reuzel of van Bleu Zoo sandelwood. Ook gebruik ik de haardroger om de zijkanten wat naar beneden te houden.

Dus lekker door laten groeien en goed verzorgen en daarna genieten van je baard, en wat anderen zeggen niet te veel van aantrekken, en positieve reacties zijn altijd leuk en geven je een goed gevoel.
 
Laatst bewerkt:
Bij mij in maand
Een hele goedemiddag allemaal beste baardmensen:)
Hier maar weer eens een update van mijn baardreis.
Ik ben inmiddels weer aangekomen op het kritieke punt van mijn baardgroei.
De onderkant begint te splijten/ en de Krul en slag beginnen er nu in te komen..
Nu alweer bezig met poging 1099 om het deze keer eens vol te houden tot de yeard..
Normaal gesproken in deze fase had ik dus naar de scheerspullen gegrepen en dus weer overnieuw kon beginnen..tot vervelends toe. Ik ben echter niet van plan om op te geven en gaan dus gewoon door met groeien de komende tijd. Al kost het best wel moeite om er vanaf te blijven gezien de staat waarin de baard nu erbij hangt.
Naar de barbier trekt me nog niet zo omdat het dan waarschijnlijk weer te veel vanaf gaat waardoor het nog langer duurt voordat hij langer wordt..voor mij al een overwinning als ik de 6 maanden haal..
Zijn er meer mensen met ervaringen in de kritieke fase? Dat je op het punt staat om te gaan snoeien?
Hieronder een update..

Bekijk bijlage 21933
Bij mij beginnen er aan de onderkant bij de buitenzijdes van de kin 2 plukken naar buiten te krullen, net of ik 2 hoorntjes heb..vrijdag naar de barbier om het wat in model te krijgen zonder teveel er af te halen. Ik zat dus ook op een twijfelpunt maar ga gewoon lekker door. Je baard ziet er gewoon tof uit kerel..hou volhe!
 
Ik ken het gevoel...
Zeker als er dan commentaar uit de omgeving komt, dat het tijd wordt voor de trimmer.
Voorlopig zet ik zelf door. Dan maar wat extra stylen en waxen. Naast mijn winkel zin een barbier, dus de verleiding is groot om daar binnen te lopen, maar ik wacht nog ff

Sterkte met de strijd ;-)
[DOUBLEPOST=1653152152][/DOUBLEPOST]Overigens is het probleem bij mij wat groter, zo te zien
Dank je @Olav1975. Ik ga mijn best doen. Gewoon volhouden dat moet op langere termijn resultaat op leveren.
[DOUBLEPOST=1653247156][/DOUBLEPOST]
Bij mij in maand

Bij mij beginnen er aan de onderkant bij de buitenzijdes van de kin 2 plukken naar buiten te krullen, net of ik 2 hoorntjes heb..vrijdag naar de barbier om het wat in model te krijgen zonder teveel er af te halen. Ik zat dus ook op een twijfelpunt maar ga gewoon lekker door. Je baard ziet er gewoon tof uit kerel..hou volhe!
Dank je@FrankyRamone. We houden vol:)
[DOUBLEPOST=1653247454][/DOUBLEPOST]
Ik vind de kritieke toestand niet van toepassing, ik denk dat je het jezelf aan praat ;)
Je houdt zo te zien lijnen op je wangen goed bij zodat het niet onverzorgd lijkt. Gewoon lekker doorbaarden en er vooral van genieten. Komt goed (Y):)>
Klopt @Bolt . Af en toe trim ik de wangen een beetje bij zodat het niet een oerwoud wordt.
De groei op de wangen is bij mij niet bepaald een succes, dus dan staat het ‘korter’ houden van de wangen net iets beter. We gaan volhouden. Dank voor je reactie.
[DOUBLEPOST=1653247784][/DOUBLEPOST]
Ik zit nu in de zesde maand en heb er nog helemaal niets aan gedaan. 's Morgens als ik uit bed stap en in de spiegel kijk dan denk ik weleens, laat ik maar een afspraak maken met een barbier, maar dat was vooral in het begin, nu eigenlijk niet meer want ik weet nu als ik de baard weer goed verzorg het er weer uitstekend uit ziet.
Ik gebruik wel aardig wat verzorgingsproducten, dus niet alleen baardolie, maar behalve baardshampoo gebruik ik ook conditioner van Golden Beards, dit laat ik er een paar minuten intrekken en spoel het daarna goed uit, hierdoor word de baard lekker zacht en meer handelbaar. Als laatste dan baardolie en beard balm van Reuzel of van Bleu Zoo sandelwood. Ook gebruik ik de haardroger om de zijkanten wat naar beneden te houden.

Dus lekker door laten groeien en goed verzorgen en daarna genieten van je baard, en wat anderen zeggen niet te veel van aantrekken, en positieve reacties zijn altijd leuk en geven je een goed gevoel.
Dank voor je reactie @Macx , Mijn baard krijgt 2 à 3 keer in de week een wasbeurt met baardshampoo.verder iedere ochtend wat baardolie en baardwax.
Een föhn er bij aanschaffen zou misschien ook nog een goed idee zijn.
 

Texman

Koning Baard
Een hele goedemiddag allemaal beste baardmensen:)
Hier maar weer eens een update van mijn baardreis.
Ik ben inmiddels weer aangekomen op het kritieke punt van mijn baardgroei.
De onderkant begint te splijten/ en de Krul en slag beginnen er nu in te komen..
Nu alweer bezig met poging 1099 om het deze keer eens vol te houden tot de yeard..
Normaal gesproken in deze fase had ik dus naar de scheerspullen gegrepen en dus weer overnieuw kon beginnen..tot vervelends toe. Ik ben echter niet van plan om op te geven en gaan dus gewoon door met groeien de komende tijd. Al kost het best wel moeite om er vanaf te blijven gezien de staat waarin de baard nu erbij hangt.
Naar de barbier trekt me nog niet zo omdat het dan waarschijnlijk weer te veel vanaf gaat waardoor het nog langer duurt voordat hij langer wordt..voor mij al een overwinning als ik de 6 maanden haal..
Zijn er meer mensen met ervaringen in de kritieke fase? Dat je op het punt staat om te gaan snoeien?
Hieronder een update..

Bekijk bijlage 21933
De kritieke fase kan ik mij niet herinneren.
Toen ik 21 heb ik mijn baard laten staan en er nooit meer afgehaald.
Er zijn tijden geweest dat hij lang was maar ook tijden dat hij kort was.
Een yeard halen is leuk als je een mooie baardgroei hebt maar bij veel mensen wordt het slordig en is daarom moeilijk vol te houden.
Wat ik wel belangrijk vind is dat je onder alle omstandigheden je baard behoud kort of lang maakt niet uit.
Probeer er in ieder geval wat relaxt mee om te gaan.
 
De kritieke fase kan ik mij niet herinneren.
Toen ik 21 heb ik mijn baard laten staan en er nooit meer afgehaald.
Er zijn tijden geweest dat hij lang was maar ook tijden dat hij kort was.
Een yeard halen is leuk als je een mooie baardgroei hebt maar bij veel mensen wordt het slordig en is daarom moeilijk vol te houden.
Wat ik wel belangrijk vind is dat je onder alle omstandigheden je baard behoud kort of lang maakt niet uit.
Probeer er in ieder geval wat relaxt mee om te gaan.
Dank voor de reactie @Texman Wat je al zegt idd, doordat sommige mensen een slordige baardgroei hebben(bij mij dus op de wangen) is het soms lastig vol te houden idd. Over het algemeen best wel tevreden over mijn baardgroei op de kin. Een korte(re) baard kan ook heel goed staan.
Dan hoeft ie er niet helemaal af en hou je hem standaard op dezelfde lengte.
We gaan de komende tijd eens kijken of ik hem langer kan laten groeien en dan maar zien of het verstandiger is om hem in te korten of niet. De baard gaat er niet weer helemaal vanaf iig.
-:)
 

Texman

Koning Baard
Dank voor de reactie @Texman Wat je al zegt idd, doordat sommige mensen een slordige baardgroei hebben(bij mij dus op de wangen) is het soms lastig vol te houden idd. Over het algemeen best wel tevreden over mijn baardgroei op de kin. Een korte(re) baard kan ook heel goed staan.
Dan hoeft ie er niet helemaal af en hou je hem standaard op dezelfde lengte.
We gaan de komende tijd eens kijken of ik hem langer kan laten groeien en dan maar zien of het verstandiger is om hem in te korten of niet. De baard gaat er niet weer helemaal vanaf iig.
-:)
Het lijkt mij prima om er zo mee om te gaan dan hou je het ook nog een beetje leuk:):)>.
 

Macx

Baardaap
Bij mij in maand

Bij mij beginnen er aan de onderkant bij de buitenzijdes van de kin 2 plukken naar buiten te krullen, net of ik 2 hoorntjes heb..vrijdag naar de barbier om het wat in model te krijgen zonder teveel er af te halen. Ik zat dus ook op een twijfelpunt maar ga gewoon lekker door. Je baard ziet er gewoon tof uit kerel..hou volhe!
Op een gegeven moment gaan die plukjes precies zo liggen zoals je het zou willen daarna gaan ze weer naar binnen liggen en dan weer naar buiten, je kunt na het wassen en baardolie 5 minuten laten in trekken en dan met de haardroger je haren in model brengen, een kam is dan wel belangrijk.
 
Als je toch voor de yeard gaat , Veel succes gewenst .
En laat je op deze reis niet gek maken door jezelf en anderen .
Dank je berendgr, we gaan gewoon rustig verder met groeien en dan kijken we wel hoe de baard er bij hangt na de komende maanden. Misschien met de tijd eens door de barbier laten fatsoeneren..
 
Banner image
Top