Baard en kaal hoofd: met overgang in bakkebaard?

NilanG

Baard
Hoi man, baard en kaal hoofd staat je heel goed ! Ik heb zelf ook deze look al een aantal jaar. Voor het hoofd doe ik om de dag scheren met mijn scheermesjes van Boldking ... gaat echt super en is een abonnement waarmee je ze thuis gestuurd krijgt .... ik scheer mn hoofd dan onder de douche op gevoel en de kanten bij mn oren doe ik voor de spiegel... ik maak dan gewoon met het scheermes een lijntje en als die haren daar heel lang worden fade ik ze ligt in met kam en schaar in een hoek.

Greets Nilan

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk
 
Bedankt allen, bevalt me ook prima zo! Ik merk alleen wel dat ik een hele vette hoofdhuid heb, best irritant eigenlijk. Kussensloop is na 2 dagen ook echt vet. Hebben jullie dit ook? Vraag me ook af of het normaal is eerlijk gezegd? Weet iemand wat je hier aan kan doen? Heb al op Google gezocht, maar kom nog weinig adviezen tegen
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Ieders huid verschilt: de ene heeft een droge huid en de andere eentje, die meer huidvet produceert, waardoor iemand droog, normaal of vet haar kan hebben, maar naar alle waarschijnlijkheid is je huid er nog niet uit, dat je geen haar meer hebt en blijft het nog enige tijd vet en talg produceren, die het haar nodig zou hebben.
Geef het enige tijd en dan zal het normaliseren.
 
Ieders huid verschilt: de ene heeft een droge huid en de andere eentje, die meer huidvet produceert, waardoor iemand droog, normaal of vet haar kan hebben, maar naar alle waarschijnlijkheid is je huid er nog niet uit, dat je geen haar meer hebt en blijft het nog enige tijd vet en talg produceren, die het haar nodig zou hebben.
Geef het enige tijd en dan zal het normaliseren.

hiervoor deed ik het met de tondeuse op 1mm en had ik ook al last van een vette hoofdhuid. Weet je toevallig ook of hier iets tegen te doen is?
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Dan heb je een huid, die gewoon lekker aan het werk is. Daat moet je niets aan doen, want doen krijg je alleen maar problemen.
Haal er driemaal daags een lapje met natuurazijn over en het zal iets verminderen.

Goeie anecdote:
Vroeger was ik getooid met een diepzwarte Rock'n'Roll-kuif en gebruikte Brilliantine om het gevaarte in model te houden. Andere personen maakten gebruik van het merk Brillcream, wat ikzelf een beetje slap vond qua styling.
Op een gegeven moment kom ik tijdens een bespreking een kerel tegen met glansglimmend haar à la Jules Deelder en ik vraag geïnteresseerd: 'Brilliantine of Brillcream?', waarop de man me verbaasd aankijkt en zegt: 'Geen van beide. Ik heb altijd last van nogal vet haar'.
 

LuckyBasterd

Volle Baard
Na (enorm) lange tijd afwezigheid op t forum toch weer starten [:)].. want er moest nog een review komen hahaha....

Ik zit daar er mee.. lang kriebelig haar op de hoofd... morgen weer het koppie een keer scheren wat ik normaal bij de barbier laat doen....
Nu las ik bij @NilanG dat hij de zijkanten / overgang met een kam deed...
heb nu de tondeuse van mijn ouders mogen lenen en laat het vrouwtje dit doen... maar zeg / doe ik het dan zoals hieronder goed
Want ik zie dat er wel "lange" hoofdharen over mijn baardrand heen aan het groeien zijn....

Moet ik dit dan lezen als de kam horizontaal plaatsen waar de hoor "vast zit" aan je hoofd?
En dan inderdaad onder een hoek van ongeveer 35 graden (naar beneden) en dan er overheen scheren...
(zie de lijnen tekening)


Eigenlijk nooit bij de barbier opgelet en alleen naar het eindresultaat gekeken (iets met koffie, wiskey en achterover in een kappersstoel)... Iemand tips?
Durf eigenlijk de rest (nog) niet te doen.. zou het wel willen maar wil het ook niet "verkloten"...

Dan wel nog iemand anders tips?


20200423_065338.jpg 20200423_065435.jpgzo.jpg
 

Ronnie

Baard
Zelf doe ik het “faden” met het opzetkammetje. Eerst de langere stand en dan van boven naar beneden trimmen. En dan iedere keer een standje korter en ietsje eerder stoppen dan de vorige keer. Maar altijd van boven naar beneden met de haargroei mee. Gewoon proberen. Groeit snel genoeg bij
 

NilanG

Baard
Hier Nilan zelf ... ben zelf ook gestopt met faden en hak de baard nu net als de professor en andere gewoon vanaf het oorpunt af ... heb heden daags ook bijna geen haar meer op mn hoofd ...

Als ik nu trim werk doe gebruik ik enkel nog de schaar ... maar als je er toch voor kiest om te faden dan zou ik maar een heel klein stukje doen ... max 2 a 3 cm ... anders is het naar mijn mening zonde van je baard ... succes man

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk
 

Ronnie

Baard
Hier Nilan zelf ... ben zelf ook gestopt met faden en hak de baard nu net als de professor en andere gewoon vanaf het oorpunt af ... heb heden daags ook bijna geen haar meer op mn hoofd ...

Als ik nu trim werk doe gebruik ik enkel nog de schaar ... maar als je er toch voor kiest om te faden dan zou ik maar een heel klein stukje doen ... max 2 a 3 cm ... anders is het naar mijn mening zonde van je baard ... succes man

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk
Idd, zou alleen de bakkebaarden “faden”. De rest ligt aan het model dat je wilt
 
Banner image
Top