Baard en föhn

TMG1961

Baardaap
Had die video al gezien. Ik volg hem op youtube. Hij heeft deze week de yeard behaald, en de baard is een behoorlijk stuk langer momenteel. Wat me wel verwondert is hoe acht zijn föhn blaast, die van mij blaast op de laagste stand al bijna mijn baard er af. Het lijkt wel of er geen lucht uit de föhn komt, zie in ieder geval amper beweging van de baardharen. Moet ik wel erbij zeggen dat zijn baard vele malen dikker is dan die van mij. De mijne is echt heel heel erg dun wat haar betreft.
 

Texman

Koning Baard
Ha Theo,
Het kan zijn dat de föhn die hij gebruikt niet alleen warmte standen heeft maar ook standen om de luchtstroom te reguleren.:confused:
Ook het geluidsniveau per föhn kan enorm verschillen waardoor het lijkt of ze harder blazen.
En zoals je zegt speelt de dikte van je baard natuurlijk ook een rol.
Wat ik zelf altijd doe voordat ik ga föhnen is dat eerst wat baardbalsem in breng. Het föhnen gaat dan makkelijker en het resultaat is mooier.
Op dit punt wijk ik dus af van zijn aanbeveling.
Zo heeft ieder weer zijn eigen manier.
Ik vind het wel een goede video vanwege de getoonde techniek met de rol borstel want dat is in woorden toch wat lastig om uit te leggen.:)
Texman:)>
 

TMG1961

Baardaap
Ik heb een föhn met 2 blaas standen en 3 warmte standen waarvan 1 de koude stand is. Ik heb het geprobeerd met eerst olie of balsem of beide en zonder. Maar er is geen beginnen aan. De baard is binnen 15-20 seconden al kurkdroog, je hebt dus amper de kans om iets met de borstel te doen. Zelfs als deze druipnat is duurt het met föhn nog geen 30 seconden voordat de baard weer kurkdroog is.
 

Texman

Koning Baard
Het is jammer dat het toch niet wil lukken.:confused:
Probeer alleen de baardbalsem, de olie kan ook snel verdampen en dan heb je daar niks aan.
De balsem blijft in je baard zitten tijdens het drogen.:)
Misschien nog even experimenteren met de hoeveelheid baardbalsem.
Wellicht dat het werkt.
Een andere tip die ik je nog kan geven is het volgende:
Was je baard zo min mogelijk met shampoo en spoel dagelijks grondig uit.
Baardbalsem spoel je er nooit helemaal uit. Als je iedere dag spoelt en baardbalsem gebruikt krijg je een opbouwend effect waardoor je baard sowieso minder droog gaat aanvoelen. Ook is het veel beter voor je huid. Als je dit een paar dagen achtereen doet zal je zien dat het een hele verbetering is. Je huid mag niet uitdrogen maar een overbelasting met allerlei verzorgingsproducten tegelijkertijd kan averechts uitpakken. M.a.w. gebruik niet te veel door elkaar.
Wees ook alert op eventuele chemische toevoegingen in producten. Die kunnen ook schadelijk zijn en de baardgroei negatief beïnvloeden.
Succes :)>
 

TMG1961

Baardaap
De producten die ik gebruik hebben allemaal geen chemische toevoegingen.
Ik gebruik momenteel de föhn niet meer, droog de baard gewoon met de handdoek zoals ik voor aanschaf föhn ook deed.
Shampoo gebruik helemaal niet, ik gebruik alleen zeep, voor lichaam aleppo zeep en voor de baard baardzeep van Balbo Beard Co.
 

zenn

Zware baard
Even een snelle vraag @Texman ; nog een aanbeveling qua rolborstel? :)>
Ben namelijk nu al een tijdje aan het zoeken, maar vele die 'k vind hebben een hele grote diameter.
 

Texman

Koning Baard
Die van mij heeft een doorsnede van 3,5 cm. Groter hoeft niet en door dit formaat is hij ook goed te gebruiken op de wat moeilijk plekken.
Let er op dat de pennetjes aan het eind afgedekt zijn met een klein bolletje want anders beschadig je je huid.
De grove kam gebruik ik eerst voor het half drogen van de baard en daarna de rolborstel voor de afwerking en styling.
@Kale666man heeft een tijdje geleden er een gekocht bij het Kruidvat. Zijn ook heel goedkoop.
Richard kan jij misschien even reageren naar @zenn als het niet het Kruidvat is maar een andere voordeel drogist.

P_20171228_172121.jpg
 

Carlstein11

Volle Baard
Ik zoek ook nog een föhn maar alleen om mijn baard wat beter droog te krijgen na het douchen.
Hebben jullie nog tips waar ik op moet letten bij de aanschaf van zo een ding?
 

Texman

Koning Baard
Koop een niet al te grote föhn (reisföhn) die je qua temperatuur en blaaskracht kan instellen.
Een grote föhn vind ik onhandig en neemt veel plek in. Een kleine föhn is ook makkelijk mee te nemen.
Als de voorkant zit vaak een opzetstuk om de uitgaande lucht stroom te versmallen en te concentreren . Deze moet afneembaar zijn.
Anders blaast hij veel te hard tegen je baard aan. Een brede luchtstroom droogt beter.
Zelf gebruik ik dit opzetstuk nooit.
Naar de volgende föhn 's zou je kunnen kijken.
Bosch PHD1100 Inklapbare reisföhn
Of Telefunken föhn inklapbaar
Deze zijn klein en licht.
Bij Bol.com hadden ze goede recensies en zijn niet duur.
Succes Texman:)>
 

Mrgourmet

Baard
Ik gebruik een elektrisch apparaat zo af en toe, denk 3 a 4x per week 's ochtends.
Zo'n platte kam die rond de 200 graden wordt, doe ik na het douchen even alles omhoog kammen, en dan weer alles naar beneden
(Dit om een soort golf in de rand van je baard te voorkomen) daarna wat arachide olie en doorkammen,. klaar.
verder alleen een kam.

Snor wat 'got 2 be' erin en naar zijkanten. klaar
 
Banner image
Top