Baard en chloorwater

Steef

Baard
Zojuist heb ik een vakantie geboekt in Spanje. En in het vakantiepark heb je heel veel mooie zwembaden, dus dat wordt elke dag zwemmen met de kids :cool:
Maar wat ik me eigenlijk afvroeg, is dat chloor eigenlijk wel goed voor je baard? Een keertje zwemmen lijkt me geen probleem, maar twee weken lang? Iemand ervaring mee?
 

Arjay

Baardaap
Oerbaard
Nou, ik heb afgelopen zomer ook iedere dag met de kids in het zwembad gelegen.. Dat is dan even niet anders. Vakantie right?! :cool:
Mijn baard werd er wel droog van. En echt gezond lijkt het me niet. Af en toe een beetje droog van chloor proberen te houden is dan wel een optie. Verder gewoon genieten en niet te druk om maken. Hij gaat er niet af vallen.. ;)
 

Ronald

Volle Baard
Oerbaard
Zon, zee en strand kunnen de baard inderdaad droog en "touwerig" maken. Maar tussen de bedrijven door af en toe een paar extra druppeltjes baardolie en het komt allemaal wel goed.
 

Steef

Baard
Ik denk dat ik gewoon een flesje Jojoba olie meeneem. Voor en na het zwemmen olie erin. Toch zonde om mijn heerlijke Mr. Bear Family Woodlands te gebruiken, die gebruik ik dan wel 's avonds (Y)
 

Steef

Baard
Serieus? :eek:
Vroeger toen ik nog haar had was het in de zomer ook heel blond door de zon. Ik wist niet dat chloor dat ook kon.
 
Chloor, zon en zeewater doen dat. Ik had als kind in de zomer ook altijd heel blond haar.. Ik vermoed dat het met een baard ook zo werkt.
 

Johan

Baard
Ach kijk... zwembadvragen haha. Chloor en zout zijn slecht voor je baard. Punt.
Moeilijker wordt het niet. Olie daarentegen lost een hoop op. Zorg dat je een overkill aan olie in je baard hebt. Dit stoot het water af (dont believe me? laat maar eens wat druppels in een glas water vallen). Na het zwemmen goed uitspoelen en daarna weer voldoende olie.

Dit is geen zaligmakend iets, maar is wel het meest effectieve.
 
Banner image
Top