Baard balm in hoofdhaar

Cabochalet

Stoppelbaard
Beste forummers,

Een veel gezien stoppeltjes baard, ik probeer het ook. Omdat ik een droge huid heb jeukt en irriteert het snel, daarom heb ik baard balm gekocht.
Omdat mijn hoofdhuid ook erg droog is, schilfertjes, dacht ik om heel weinig baardbalm te gebruiken voor het hoofdhaar.

Is dat een Goed idee en werkzaam?
 

Texman

Koning Baard
Je kan beter baardolie gebruiken dat wordt veel beter opgenomen door je huid.
Baardbalsem moet je alleen in je baardhaar masseren en niet in je huid.
Gewoon even uitproberen dus.
 

Cabochalet

Stoppelbaard
Ok, vandaag de baardbalm bonnen,,American crew,, en de baardolie,,gilette,,
Omdat ik nog geen baard heb wil ik het toch uitproberen op mijn hoofd.
Hoeveel druppels eigenlijk?

Die balm ziet er taai uit, lijkt wel vaseline wat ook erg lekker is. Nu heb ik van Gilette de balm gezien maar die is veel smeuiger, meer creme.

Wat is nu het verschil in uitwerking. Ik zie die creme van Gilette nog wel mijn haar doen maar dat andere...?
 

Texman

Koning Baard
Als je de baardolie op de hoofd wil gebruiken dan zou ik een druppel of 4 gebruiken en net zo lang inmasseren tot dat de olie goed in getrokken is.
En zoals ik al zij zou ik de balsem niet op mijn hoofdhuid gebruiken veel te vet en de kans dat je je huidporiën verstopt is groot.
Je kan het wel voor je hoofdhaar gebruiken.
Met de baardolie stimuleer je doorbloeding in je hoofdhuid en dat is goed voor de aanvoer van voedingsstoffen voor je baard.
Verder houd de baardolie je huid onder je baard soepel en gezond.
De baardbalsem is een product om je baard mooi in vorm te brengen en voorkomt tevens dat je baardharen uitdrogen.
 

Cabochalet

Stoppelbaard
Ok duidelijke uitleg, die olie lijkt me wel een uitdaging. Vroeger ....heel vroeger gebruikte ik ook een soort olie wat eigenlijk veel lijkt op de baardolie.
Eigenlijk lijkt het me heel gezond om ook je hoofdhuid te vertroetelen net zoals een baard eigenlijk.

Ik zit nu in Portugal maar ga ook weer terug naar de tropen, en dan kan je bolletje best wat aandacht krijgen. Ik laat het horen.
 

Baardsterdam

Volle Baard
Ok, vandaag de baardbalm bonnen,,American crew,, en de baardolie,,gilette,,
Omdat ik nog geen baard heb wil ik het toch uitproberen op mijn hoofd.
Hoeveel druppels eigenlijk?

Die balm ziet er taai uit, lijkt wel vaseline wat ook erg lekker is. Nu heb ik van Gilette de balm gezien maar die is veel smeuiger, meer creme.

Wat is nu het verschil in uitwerking. Ik zie die creme van Gilette nog wel mijn haar doen maar dat andere...?

Gilette is wel zo een beetje de grootste meuk, bagger, troep die verkocht wordt...
Ga naar een goede barbier en laat je daar voorlichten.
 

Cabochalet

Stoppelbaard
Ja dat weet ik ook wel, het is de uitprobeer fase. Ben intussen al andere merken tegen gekomen , maar welke kies je dan ?
Ik zal eens wat merken opschrijven hier, en dan hoor ik wel is tie goed of nie......
Voorlopig is mijn bolletje tevreden en doe ook wat op mijn wenkbrouwen, schillfert al minder .
 
Banner image
Top