Baard 28 na de laatste scheerbeurt

Ivan

Baard
Vandaag een opmerking gekregen van iemand die me al heel lang niet meer gezien had: "Je bent grijs geworden!" :cool:

Ivan

Baard
Ik kan niet wachten tot mijn baard 5-6 maanden oud is. Tot voor kort gebruikte ik producten als baardolie, baardbalsem, snorrenwax, enz. allemaal niet. Ben benieuwd wat het resultaat van het regelmatige gebruik hiervan zal zijn, of het me zal lukken mijn baard wat regelmatiger te maken, niet meer zo'n warboel als hij meestal wordt na vele maanden.

Rateliff

Baard
Kammen is essentieel.. Tuurlijk helpen verzorgingsproducten om het er goed uit te laten zien/in model te brengen. Kammen zorgt ervoor dat je geen knopen krijgt en dat scheelt al enorm in hoe het eruit ziet..

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

tijn

Zware baard
Bedankt! :) Enig idee hoeveel maanden ik nog zal moeten sparen om zo'n lange baard als die van jouw laatste foto te krijgen?
Geen idee joh, dat gaat vanzelf. En bij de een gaat het sneller als bij de ander. Ik zie af en toe fotos voorbijkomen van mannen die 1 jaar een baard laten groeien en dan denk ik Wow wat smeren die erop joh hahaha. Bij mij gaat het niet zo snel, ook omdat ik er af en toe een stukje heb afgehaald. Gewoon lekker door laten groeien en je daar niet te veel drukte om maken.

Ivan

Baard
Het is ondertussen terug meer dan een maand geleden dat ik hier gepost heb. Vandaag is mijn baard 120 dagen oud. Het wordt tijd om weer eens nieuwe foto's te plaatsen.
a.JPG

b.JPG

c.JPG

d.JPG

e.JPG

De baard is nog steeds goed doorkambaar, al begint het af en toe wat moeilijker te gaan, een beetje pijn te doen.

Texman

Koning Baard
Het is ondertussen terug meer dan een maand geleden dat ik hier gepost heb. Vandaag is mijn baard 120 dagen oud. Het wordt tijd om weer eens nieuwe foto's te plaatsen.
Bekijk bijlage 28770

Bekijk bijlage 28771

Bekijk bijlage 28772

Bekijk bijlage 28773

Bekijk bijlage 28774

De baard is nog steeds goed doorkambaar, al begint het af en toe wat moeilijker te gaan, een beetje pijn te doen.
Ziet er goed uit maar wat mij betreft mag je de lijnen van je baard al wat strakker zetten.
Ook zou ik de bakkebaarden wat bijwerken want die zien er nu erg slordig uit.:)>

Ivan

Baard
Ziet er goed uit maar wat mij betreft mag je de lijnen van je baard al wat strakker zetten.
Ook zou ik de bakkebaarden wat bijwerken want die zien er nu erg slordig uit.:)>

Ik ben van plan in maart een barbier te gaan om het een beetje bij te werken. Ik zal wel vragen om de "volheid" van mijn baard zoveel mogelijk te bewaren, lees: het haar op geen enkele plaats volledig af te scheren. Ik zal ook vragen dat hij de grijze gedeeltes zoveel mogelijk ontziet, want ik zou graag mijn baard zo snel mogelijk volledig of grotendeels grijs hebben.

CarelV

Baard
Gaat goed zo Ivan!
En je mag zelf, inderdaad zoals Texman ook al zei, de lijnen wat strakker maken. Zowel bovenkant baard, als ook de onderlijn bij je keel.
Goede baardolie is echt belangrijk voor het voeden van je baard en de huid eronder. Ik gebruik baardolie meestal 2x per dag 3 of 4 druppels op mijn hand en die masseer ik eerst op de huid van de baard (vooral de kin), en daarna lekker door de haren halen.
Behalve kammen vind ik een goede baardborstel ook belangrijk, daarmee masseer je ook de huid goed, tesamen met de olie zorgt dit ervoor dat je geen of nauwelijks last krijg van een jeukende huid.
Tip voor een goede shop: mijnbaard.nl
Deze verkoopt o.a. mijn inziens lekkere baardolie van Proraso (Wood &Spice). Is met €9,95 zeker niet duur ook.

Ivan

Baard
Tip voor een goede shop: mijnbaard.nl
Deze verkoopt o.a. mijn inziens lekkere baardolie van Proraso (Wood &Spice). Is met €9,95 zeker niet duur ook.

Ik bestel tegenwoordig alles voor mijn baard bij Superfurry, volgens Baardsterdam is dat een goede shop. Er zitten steeds extra dingetjes (kammetjes, potjes met gel/crème...) bij het verzonden pakje als ik een online bestelling doe.

Ivan

Baard
Deze zijn vorige vrijdag, 28 februari, gemaakt.
a.jpg
b.jpg
c.jpg

Die rode streep heb ik erop gezet omdat de grens tussen het bebaarde en het niet-bebaarde deel van mijn gezicht niet zo scherp is. Ik zou aan een barbier willen vragen of hij daarin een mooie scherpe scheiding wil maken, en dus misschien de haartjes boven de streep wil verwijderen? :)

Een paar weken geleden heb ik mijn snor getrimd tot er enkel nog stoppels stonden, omdat die erg in de weg zat bij het eten en drinken, en trouwens een andere kleur heeft dan mijn baard. Ondertussen is de snor aan het teruggroeien.

Rateliff

Baard
Het ligt er natuurlijk aan welk doel je hebt met je baard. Zelf zou ik de baard aan de flanken wat smaller/korter laten maken en het front wat langer laten. Dan hangt de baard minder breed uit naar de zijkant en lijkt hij een stuk langer..

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Banner image