Azbane Combi Deal

zenn

Zware baard
Review Azbane Combi Deal

azbane_grooming_kit2.jpg


3-delige set bestaande uit:
- Beard & Body Wash (250 ml)
- Beard Conditioning Oil (100 ml)
- Face & Beard Moisturizer (100 ml)


Beard & Body Wash (250 ml)
azbane%20face_body_beard_wash_250_ml.jpg


"Want to feel fresh in the morning? Well, our 3in1 Beard Oil Hair, Face, and Beard wash does it all for you with its refreshing and energizing Oceanic Seaweed and Rosewater scent.Composed with natural Moroccan Oils, it guards on the moisturisation and cleansing of the hair, face and beard. Not forgetting the promotion of hair growth. Just grow it and our products will take care of it."

Een dunne shampoo welke gemakkelijk door het haar heen gaat. De geur heeft voor mij helaas wat weg van ordinaire aanrecht handzeep. Het schuimt overigens wel gemakkelijk moet ik zeggen. Mijn haar voelt tijdens gebruik in de douche wel erg stroef aan... Maar na het drogen veranderd dit wonderbaarlijk in fluweel zacht en de handzeep geur is compleet verdwenen. :confused:o_O


Beard Conditioning Oil (100 ml)
azbane-contioning-oil.jpg


"Perfect way to bring life to your beard! Reviving scented lightweight beard Oil, with essential natural lubricants and vitamins leaving the skin and beard in a nourishing condition.The Beard Oil main purpose is to moisturize, revitalize dry hair, help calm irritated itchy skin, and promote healthy beard growth. Its essential tobacco & vanilla scent makes you feel in a paradisiacal garden."

Een medium doorzichtige olie vergelijkbaar met die van Percy Noblemen, welke gemakkelijk door het haar heen gaat. Ruikt voor mij naar de geuren van vakanties in Tunesie, maar niet overheersend naar vanille. De olie wordt gemakkelijk opgenomen en laat een lichte glans achter. Maar voelt niet vet en plakkerig aan. Gedurende de dag neemt de geur af, de volgende ochtend is hij heel licht waarneembaar. :)


Face & Beard Moisturizer (100 ml)
azbane_face_and_beard_moisturizer_100_ml.jpg


"Don’t fear the beard! We have the perfect moisturizer for you. With its vigorous exotic orange blossom scent, our face and beard moisturizer improves your handsome face elasticity by intensely hydrating it; leaving your beard having the look and hold you want."

Een soort van dikkere bodylotion, 'k dub het 'beardlotion'. Ruikt subtiel naar oranjebloesem. Heeft een lichte hold op de baardharen. Voelbaar intrekken op de huid. Gedurende de gehele dag is de geur waarneembaar. Baard voelt minder droog aan dan voorheen, ondanks het eigenlijk voor de onderliggende huid is bedoeld. :cool:(Y)


Oordeel

mens%20grooming.jpg


Verpakking
Alle 3 de producten komen met een handig pompje, alhoewel 'k het pompje van de moisturizer vervelend vindt. Dit is een ander ontwerp met een opening in de vorm van een 'rondje', voorheen was de opening hiervan ook 'vierkant', welke beter werkte.

Persoonlijk niet weg van de 'art styling' komt nogal kitsch/kamperachtig over, komt met name door de zilveren belettering. Ook de leeuwenkop op de verpakking, leuk maar wat betekent het; word ik de leeuw? Gaan we de leeuw temmen? Krijg ik manen van een leeuw? Rawwwr!? o_O

Blijkbaar staat het voor 'unleash the lion in you', na zelf uitgebreid te hebben gezocht naar marketing materiaal... Hier zouden ze dus in mijn ogen meer mee kunnen doen, dit was onduidelijk en kwam niet op de verpakking terug. 'K zou zelf eerder de 'Azbane signature' hebben gebruikt in combo met een warme, gekleurde leeuw met als slogan 'tame the mane' om dit over te brengen.

Ook kan de leeuw staan voor de in het wild uitgestorven 'berberleeuw', welke wordt gebruikt als de personificatie van het koninkrijk Marokko. Waar Azbane wordt geproduceerd... maar dit moet je maar net weten. ;)

Prijsbewust
De combo deal scheelt €15,49 (Wash €22,50 + Olie €22,99 + Lotion €19,95 = totaal €65,44 - combi deal €49,95 = besparing €15,49) ten opzichte van het aanschaffen van de losse produten, dus goed voor de portomonnee. (Y)

Ik zou zelf wel eerder een 'full package deal' willen zien, dit kan bijvoorbeeld door middel van het toevoegen van de Azbane Baardbalsem, gezien ik voor mijn gevoel wel een product met 'hold' miste. Wellicht met iets van een gimmick/promo als een Azbande baardborstel/kam erbij, voor een schappelijke prijs van rond de €65,- :rolleyes:

Verzorging
De producten voelen lichtgewicht aan en verzwaren de baard niet en dragen een warme & mysterieuze geur met zich mee.

Over de verzorgende eigenschappen valt volgens mij niet te twisten, Azbane heeft zijn jarenlange ervaring van produceren voor het hotelwezen in deze 'mens grooming' weten te stoppen en dat is te merken; alle producten zijn op basis van Marokkaanse Argan olie.

Maar let op; de geur is geparfumeerd en komt dus niet af van etherische/aromatische oliën. En 'k weet zelf dat 'k licht allergisch ben voor iets wat in de 'fragrance' zit, waar 'k bij overmatig gebruik een lichte uitslag van krijg. :oops:

Fijne producten, voor een baardige prijs. :)>(Y)
 

Texman

Koning Baard
Ha @zenn ,
Je hebt een hele mooie review geschreven daar hebben we wat aan.
Zeker je opmerking over het gebruik van parfum in de producten is waardevol.
Texman:)>
 

zenn

Zware baard
@Texman Dank u. :)(Y)

Het is gewoon duidelijk te zien welke weg Azbane heeft gekozen in de productie, wat ik voor hun een logische keuze vindt. Zelf ben ik hier alleen niet naar op zoek in baard producten, toch meer zoeken in de richting het ambachtelijke werk.
 

Texman

Koning Baard
@Texman Dank u. :)(Y)

Het is gewoon duidelijk te zien welke weg Azbane heeft gekozen in de productie, wat ik voor hun een logische keuze vindt. Zelf ben ik hier alleen niet naar op zoek in baard producten, toch meer zoeken in de richting het ambachtelijke werk.
Dat geldt voor mij ook. Ik wil graag 100% natuurlijke producten. Ook vind ik het fijn als een geur niet te lang blijft hangen.
 
Banner image
Top