Afwachten of nu reeds realistisch zijn?

Brambv

Stoppelbaard
138A0D03-0174-4554-B295-BDDA78846C2C.jpeg Hoi allemaal, zijn alweer een maand verder. Zou in september dan toch eens Langs barbier gaan. Heb wel wat schrik dat ik opmerking ga krijgen dat dit nog niets is, dat hij er niets kan mee doen.

0551B234-F9A2-4CEE-B307-98DEC4CC5F3A.jpeg 42C34AFA-C1C6-498A-8E0F-BB7C07BC7DDC.jpeg
 

HarryL

Baard
Niks mee doen, hoezo niet?
Je kan het netjes laten maken toch?

Ik ga zo nu en dan ook heen, dan wordt alles even weer netjes gemaakt, de plukjes netjes weg, snor bijgeschoren enzo :)
 

Texman

Koning Baard
Ha @Brambv ,
Als je het niet ziet zitten zou ik voorlopig niet naar de barbier gaan.
De barbier is nodig als je het zelf niet kan of als je er een bepaald model in wil laten knippen.
Jouw baard is nog te kort omdat te laten doen omdat je altijd wat overlengte nodig hebt.
Zelf kom ik nooit bij een barbier om mijn baard te laten knippen. Ik doe het al 45 jaar zelf.
Je kan je baard ook zelf bijwerken. Je moet er wel wat handigheid in krijgen maar dat lukt al snel.
Je kan je baard zowel met de schaar of met een trimmer (of een combinatie hiervan) bijwerken.
Zelf geef ik de voorkeur aan een schaar want dan kan je veel subtieler te werk gaan.
Schaar:
Haal eerst een kam door je baard en kijk wat er uit steekt en knip dit voorzichtig weg.
Herhaal dit net zo lang tot je tevreden bent. Voordeel van deze methode is dat je alleen de snel groeiende haren inkort.
Je baard gaat er hierdoor ook voller uitzien.
Trimmer:
Als je het met een trimmer wil doen moet je de kam eraf halen. Omdat je dan de kans loopt dat je te veel van je hele baard weghaalt.
Met de trimmer ga je heel voorzichtig laagje voor laagje langs je baard zodat er een mooie vorm ontstaat. Haal wel steeds eerst een kam door je baard anders kan je niet zien welke haren er uitsteken.
Algemeen:
Bij beide methoden houd je de wangen en hals schoon zodat je baard in zijn totaliteit meer naar voren komt.
Een handig hulpmiddel is een driedeurs spiegelkastje dan kan je je baard ook aan de zijkant zien.
Elders op het forum heb ik daarover het e.e.a geschreven.
Er is overigens niets mis met een bezoek aan de barbier het is zelf een hele leuke belevenis.
Het is maar net waar je voorkeur naar uitgaat.
Succes Texman:)>
 
Laatst bewerkt:

Brambv

Stoppelbaard
Hoi allemaal, afspraak ligt vast om binnenkort eens Langs barbier te gaan. Is zeker de bedoeling om nog langer te gaan maar mag wat opgekuisd worden. Dacht oa snor proper, kaakcontouren en zijkant gezicht wat korter. Andere voorstellen? Alvast bedankt !198A0648-283A-460E-AA67-5BB1673ACE0C.jpeg
 

Bijlagen

  • C8C09287-7A15-44F4-AA7A-89CE95FAA547.jpeg
    C8C09287-7A15-44F4-AA7A-89CE95FAA547.jpeg
    322,9 KB · Weergaven: 85
  • image.jpg
    image.jpg
    290,7 KB · Weergaven: 96
  • image.jpg
    image.jpg
    254,5 KB · Weergaven: 87

Texman

Koning Baard
Ha @Brambv,
Je hebt mooie vorderingen gemaakt met je baard.(Y)
Ik begrijp ook dat je nu de behoefte voelt om een bezoek te brengen aan de barbier.
Geef goed aan wat je wil en nog belangrijker wat je niet wil dat hij doet.
Succes en laat het resultaat maar zien.
Texman :)>
 

Beardedstyle

Stoppelbaard
Ah, hier iemand die een beetje in hetzelfde schuitje zit als ik! Ik ben benieuwd hoe het eruit ziet na de barbier? Ik zit zelf ook te twijfelen om te gaan of nog eventjes te wachten. Voel me inmiddels wel een goede zwerver


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

Carlstein11

Volle Baard
Je kan de barbier ook zien als een verwen momentje. En als je naar een goede barbier gaat kun je pressies aangeven wat je wil.Ook kan hij je van advies voorzien.
Ik ben pas na een maand of 5 voor het eerst naar de barbier gegaan en ik vind het heerlijk pure verwenerij mijn kop glad scheren en de baard bij werken.
Het is echt het proberen waard.
 
Banner image
Top