Afscheren

Iasonas

Stoppelbaard
Niet schrikken, ik ben het niet van plan. Maar ik vroeg mij af of er leden zijn die af en toe de baard helemaal afscheren en dan weer opnieuw laten groeien. Of juist helemaal niet.
Indien ja, waarom doe je dat en wanneer. Indien nee, waarom niet?
Gewoon nieuwsgierig.
 

Laurent1965

Zware baard
Ergens in maart tijdens de eerste corona-golf alles afgeschoren op de snor na (zit er al bijna 40 jaar, vanaf mijn 16e), in een hype op het werk over mondkapjes en hygiene en we gaan allemaal dood aan corona...
Zie mijn topic baard van Laurent.
Zal het dus never nooit meer doen, wat een verschil in negatieve zin!
Meteen vanaf het scheren weer laten staan...
Enige positieve was tijdens het tweede groeiproces, geen jeuk!
Intussen erachter gekomen dat (medische) mondkapjes en baarden prima samen gaan!
 

Weeble

Volle Baard
Wij hadden op het werk een mondkapjesplicht. Hierdoor werd mijn baard zo 'ingedeukt' dat ik het er af schoor.
Ik kon echter niet meer wennen aan mijn gezicht zonder baard en ook de scheerirritaties bleven maar voortduren.
Nu trim ik mijn baard op 16mm heb nu voorlopig het beste van beide werelden, namelijk geen ingedeukte baard en geen blote billen gezicht.
 

Laurent1965

Zware baard
Ik draag sinds mijn 21e jaar een baard en heb hem nog nooit afgeschoren. Ben ook niet van plan dat ooit te doen.
Waarom: Ik ben nu eenmaal een man met een baard.
DAT IS DE SPIRIT!!!! (Y)(Y)
[DOUBLEPOST=1610989102][/DOUBLEPOST]
Wij hadden op het werk een mondkapjesplicht. Hierdoor werd mijn baard zo 'ingedeukt' dat ik het er af schoor.
Ik kon echter niet meer wennen aan mijn gezicht zonder baard en ook de scheerirritaties bleven maar voortduren.
Nu trim ik mijn baard op 16mm heb nu voorlopig het beste van beide werelden, namelijk geen ingedeukte baard en geen blote billen gezicht.
Tijdelijk ben ik overgeschakeld naar een puntbaard, met strakkere - kortere wangen, geen last van deuken. (Y)
 
B

BrotherBeard75

Guest
De laatste 6 a 7 jaar heb ik altijd een volledige baard gehad.
In de beginjaren heb ik een paar keer de fout gemaakt om er te veel aan te prutsen.

Met mijn baardgroei kan ik alle stylen proberen..met als resultaat dat de ik kaaklijn dan weer recht maakte, dan weer met een gebogen lijn, dan weer lager enz..

Dus heb ik het een paar keer verknoeid, en had ik hem afgeschoren om hem weer gelijktijdig te laten groeien.

Nu weet ik perfect wat het beste bij me staat en waar ik het beste mee sta.

Maar gewoon eens wegscheren..no way.
 

Giant

Zware baard
Ik heb absoluut geen plan om mijn sik en krulsnor af te scheren.
Mijn snor heb ik -denk ik- al sinds mijn 18e en is de grootste tijd fors geweest. En zijn een paar korte periodes geweest met een wat kortere versie.
Maar helemaal er af? Never! Ik weet van mijzelf als ik dat zou doen dat ik na 5 minuten door grond ga van spijt.
 
Banner image
Top