[ADVIES NODIG] Ingegroeide haren boven baard

Codeone

Stoppelbaard
Hallo mensen!

Ik heb al een tijdje last van ingegroeide haren boven mijn baard, en kom er maar niet van af.
Graag wil ik delen wat ik allemaal al geprobeerd heb in de hoop dat jullie mij een stapje verder kunnen helpen in de strijd die op mijn wang afspeelt.

Mijn routine:
Ik scheer mijn wangen niet meer, ik heb gemerkt dat hierdoor het alleen maar verergerd - af en toe maak ik alleen het lijntje duidelijker met een mesje.
Normaal epileer ik (wekelijks) alle haren op mijn wangen, maar niet bij elk ingegroeide haartje kan ik bij met een pincet, hierbij merk ik ook dat mijn haartjes blijven ingroeien
Sinds een maand ben ik producten gaan gebruiken, wat veel vooruitgang heeft geboekt! Ik gebruik de volgende producten:
  1. (om de dag) Nivea men DEEP CLEANING FACE SCRUB
  2. (dagelijks) Nivea men VERFRISSENDE FACE WASH
  3. (dagelijks) Nivea men HYDRATERENDE GEZICHTSCREME
Op de bijgevoegde foto is te zien wat er gebeurt als ik de bovenstaande producten 2 dagen vergeten ben te gebruiken. Als ik de producten herhalend gebruik, is het ongeveer een half keer zo erg als op de foto.

Zelf ben ik een beetje beu van al het epileren, en ben ik opzoek naar een andere oplossing. Heeft er iemand ervaring met het laten weg harsen van de haren? Waar kan ik dit doen en hoeveel zou zoiets kosten?

Heeft er iemand ervaring met een soort gelijke situatie, en weet jij de oplossing om het oorlogsgebied op mijn wangen weer normaal te krijgen?
20170817_191522.jpg

Bedankt voor het lezen.
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Door continue de haren op je wangen te scheren of te epileren creëer je korte, scherpe haarpunten, die niet kunnen buigen en zich makkelijk onder de huid kunnen nestelen.
Laat de haren uitgroeien en wip ze met een schone vingernagel of ontsmette naald uit de porie. Eenmaal op lengte zijn ze te buigzaam om de huid binnen te dringen.
Na een week of twee à drie is het leed geleden.
 

Michael86

Baard
Inderdaad zoals de professor zegt als oplossing. Maar als je gevoelig bent aan ingegroeide haren, is het misschien ook goed om dit zoveel mogelijk te voorkomen.

Ten eerste zal epileren met een pincet altijd eindigen in irritatie etc. Je krijgt immers niet elk haartje perfect verwijdert. Breekt er één af is de kans groot dat deze gaat ingroeien.

Dus scheren dan maar. Echter de cartridge scheermesjes zijn ook niet geschikt als je gevoelig bent voor ingegroeide haren. Deze mesjes gaan door de geleiding en de meerdere mesjes, je haren licht tillen waardoor deze ook onder de huid zijn gesneden (nadien) geeft natuurlijk een zacht gevoel. Maar wederom is de kans op ingegroeide haren groot.

Beter is het je te scheren met maar 1 mes. ( straight razor of dubbel edge) deze gaan niet eerst aan de haartjes trekken maar meteen snijden. Je inzepen met een stuggere borstel helpt ook de haartjes rechter op de huid te zetten.

Maar het best is laten groeien dan heb je er nooit last van :)>

Hopelijk is hier iemand iets mee ;)
 
Banner image
Top