Advies, laten groeien of nog even wachten

Texman

Koning Baard
Goedemorgen allen,

Na een poos getwijfeld te hebben afgelopen jaar baard toen toch weer weggeschoren. Nu vond in het tijd hem weer te laten groeien, dus hierbij de foto’s. Staat nu ongeveer 4 a 5 weken.

Ben zelf een beetje onzeker over de connectie tussen de zijkanten en de kin. Het lijkt niet volledig aan te sluiten, en de kin groeit harder dan de zijkanten. Hierdoor ziet het er naar mijn idee een beetje raar uit, maar misschien ben ik te negatief hahaha. Wat is jullie mening hierover?

Goede week alvast allen!

Geert
Ik vind hem nu al beter dan de vorige keer. Op de foto's van de zijkant kan je zien dat je baard nu veel dichter groeit.(Y)(Y)(Y)
Of dat met de plekken die nog niet begroeit zijn ook gaat lukken zal je moeten afwachten. De baard zoals je die nu hebt staat je goed dus alle reden om door te zetten.
Als het mogelijk is zou ik de halslijn nog wat laten zakken want die zit nu wat te hoog. Van negatief commentaar moet je je niet te veel aantrekken. De mensen die dat doen begrijpen er niets van en kan je beter mijden.;)
 

Geert1994

Baard
Ik ben weer iets meer dan een week verder en ben wel tevreden over de vooruitgang. Halslijn kan ik helaas niet verder laten zakken aangezien daaronder sporadisch een enkele haar groeit (scheer ik nu maar weg, staat wat verzorgder).

Kin groeit nog steeds wel een stuk sneller, hoop wel dat dat bij gaat trekken. Enige jammere vind ik dat mijn wang en kin niet goed aansluiten, maar met lengte groeit dit wel dicht, zoals ik het hier lees op het forum.

Bedankr voor alle feedback vorige week, ik ga hem lekker verder laten groeien!
 

Bijlagen

  • BA2EC8C3-1D8A-4F21-BC65-08FF1CE89DAE.jpeg
    BA2EC8C3-1D8A-4F21-BC65-08FF1CE89DAE.jpeg
    66 KB · Weergaven: 108
  • 00C1CCFB-FA9F-495F-BD3A-3C42C1D51912.jpeg
    00C1CCFB-FA9F-495F-BD3A-3C42C1D51912.jpeg
    80,9 KB · Weergaven: 108
  • 47288EBD-FDC5-4BCC-91A7-3A5EEB4F1F4B.jpeg
    47288EBD-FDC5-4BCC-91A7-3A5EEB4F1F4B.jpeg
    57,6 KB · Weergaven: 105

Jimmy16

Baard
Belangrijkste tip: scheer je nooit meer glad!

Beter zou nog zijn er helemaal van af blijven en zelfs (enkele weken) stoppen met shapen (ook de halslijn inderdaad).
Laat de trage groeiers eerst tevoorschijn komen en haal ze niet telkens weg door je baard te shapen.

Probeer die controle wat los te laten.
Steeds weer die perfectie (welke uiteindelijk alleen maar bestaat op Instagram ed) willen nastreven, maakt een mens gewoon heel onzeker. Tot het punt dat je hem terug afscheert. En dat moet je ten allen tijde vermijden!

Moest je toch op het punt komen hem er terug af te doen en als je de 24u-regel al toegepast hebt, trim hem dan max terug tot 5mm, zo hebben de trage groeiers toch de kans om zich te blijven ontwikkelen en heb je meteen een voorsprong als je de reis opnieuw wil maken.
Zo'n korte baard staat je trouwens al zeer goed, daar mag je al zeker van zijn! (Y)

Maar nu zeg ik: let it grow!!! :)>:)>:)>
 
Laatst bewerkt:

Geert1994

Baard
Belangrijkste tip: scheer je nooit meer glad!

Beter zou nog zijn er helemaal van af blijven en zelfs (enkele weken) stoppen met shapen (ook de halslijn inderdaad).
Laat de trage groeiers eerst tevoorschijn komen en haal ze niet telkens weg door je baard te shapen.

Probeer die controle wat los te laten.
Steeds weer die perfectie (welke uiteindelijk alleen maar bestaat op Instagram ed) willen nastreven, maakt een mens gewoon heel onzeker. Tot het punt dat je hem terug afscheert. En dat moet je ten allen tijde vermijden!

Moest je toch op het punt komen hem er terug af te doen en als je de 24u-regel al toegepast hebt, trim hem dan max terug tot 5mm, zo hebben de trage groeiers toch de kans om zich te blijven ontwikkelen en heb je meteen een voorsprong als je de reis opnieuw wil maken.
Zo'n korte baard staat je trouwens al zeer goed, daar mag je al zeker van zijn! (Y)

Maar nu zeg ik: let it grow!!! :)>:)>:)>

Super, dankjewel voor je advies!
Qua controle loslaten heb je zeker gelijk. Is soms wat lastig hahaha, maar juist dan is het goed om door te zetten.
Dan laat ik de halslijn inderdaad verder groeien en blijf ik er voorlopig even vanaf.
Ik voel me nu ook prettig bij de baard en laat hem lekker verder groeien!
 

Rainai

Baard
Belangrijkste tip: scheer je nooit meer glad!

Beter zou nog zijn er helemaal van af blijven en zelfs (enkele weken) stoppen met shapen (ook de halslijn inderdaad).
Laat de trage groeiers eerst tevoorschijn komen en haal ze niet telkens weg door je baard te shapen.

Probeer die controle wat los te laten.
Steeds weer die perfectie (welke uiteindelijk alleen maar bestaat op Instagram ed) willen nastreven, maakt een mens gewoon heel onzeker. Tot het punt dat je hem terug afscheert. En dat moet je ten allen tijde vermijden!

Moest je toch op het punt komen hem er terug af te doen en als je de 24u-regel al toegepast hebt, trim hem dan max terug tot 5mm, zo hebben de trage groeiers toch de kans om zich te blijven ontwikkelen en heb je meteen een voorsprong als je de reis opnieuw wil maken.
Zo'n korte baard staat je trouwens al zeer goed, daar mag je al zeker van zijn! (Y)

Maar nu zeg ik: let it grow!!! :)>:)>:)>

En niet vergeten: Geef de baardgroei de tijd van 6 a 8 maanden! En ook in deze tijd van de schaar/de tondeuse afblijven!
Het belangrijkste is: Geduld nemen! :)>
 

Ardjan

Baardaap

Carlstein11

Volle Baard
En baard kweken gaat vanzelf al lijkt het in het begin een hele tour.
Jeuk,linkse kant groeit harder dan de rechter maar de barbier of niet en dan nog het bij snoeien,welke olie balsem of wax etc etc.
Op al deze vragen kun je op ons forum een gepast antwoord vinden.
Maar mijn advies is de eerste 4 a 5 maanden gewoon laten groeien eventueel wat olie tegen de jeuk en wassen met Eem milde baard zeep of shampoo
En verder helemaal niks na deze maanden naar de barbier om je favoriete baard te kiezen (of zelf doen als je dat durft)
Het gaat meestal vanzelf het belangrijkste wat je nodig hebt is geduld. :)
 

Diederik

Volle Baard
Ja precies wat hierboven wordt geopperd: geduld oefenen!

De aansluiting tussen sik en bakkebaarden is vaak wat dunner begroeid, ik heb er ook ‘last’ van. Naja last, het boeit me niet zo eigenlijk. Het is wat het is.
 

Werner72

Baard
Ik ben begonnen met een goatie die ik steeds wat langer liet staan. Dan raak je al verslaafd aan haren onder het gezicht :D.
Daarna heb ik de wangen erbij laten groeien dan valt het toch niet zo op dat die wat minder hard gaan. Uiteindelijk komt het er toch op neer dat het niet overal tegelijk groeit.
En wees gerust een heleboel mensen willen altijd net iets meer of anders als waar we van nature mee uitgerust zijn;)
Gewoon doorgaan, het is de moeite waard
 

Geert1994

Baard
Ik ben er even tussenuit geweest maar ben nu weer verder met mijn baardreis . Begin er zelf wel tevreden over te worden. Op mijn kin lijkt het wel harder te groeien en wat meer dichtbegroeid. Ik vraag me af hoe dit gaat uitpakken op de langere termijn.
 

Bijlagen

  • B8117F55-E76D-4B2C-94E7-A513C2C69C50.jpeg
    B8117F55-E76D-4B2C-94E7-A513C2C69C50.jpeg
    1 MB · Weergaven: 62
  • E27AC0B0-35C4-4A7F-982E-A3F931388154.jpeg
    E27AC0B0-35C4-4A7F-982E-A3F931388154.jpeg
    1,2 MB · Weergaven: 63

Texman

Koning Baard
Ha @Geert1994 ,
Leuk dat je weer terug bent :).
Wat je constateert over de baardgroei op je kin klopt. Het is de plek waar voor het eerst baardgroei optreedt als je jong bent. Bij sommige is dat ook de snor.
Het front van je baard is i.c.m. je snor in grote mate van invloed op hoe je baard eruit ziet en hoe anderen er tegenaan kijken.
Voor jouw is dit dus een groot voordeel. Ik adviseer ook altijd om het front langer te laten groeien dan de zijkanten omdat dat vele malen beter staat dan als alles de zelfde lengte heeft.
Groet Texman :)>
 
Banner image
Top