Advies, laten groeien of nog even wachten

Geert1994

Baard
Goedemiddag allen,

Mijn naam is Geert en ik ben 24 jaar oud. Na lang twijfelen besloten dat ik mijn baard wil laten staan. Ik heb hem nu ongeveer 2,5 à 3 weken laten staan.
Nu gaat dit voornamelijk goed op mijn kin en mijn snor. Alleen op mijn wangen en kaken zijn de haren nog erg dun en is er niet een hele hoge dichtheid. Daarnaast heb ik wat kale plekken er tussen zitten (rechtsonder op mijn kin, mijn rechter wang).
IMG-2847.JPG IMG-2848.JPG IMG-2849.JPG IMG-2855.JPG

Nu twijfel ik of ik door moet gaan. Ik lees veel op dit forum dat je door moet zetten, maar wil ook niet 3 maanden voor lul lopen:p.
Wat denken jullie, heeft dit potentie of niet?

Alvast bedankt!:)
 

okt2018

Baard
Welkom Geert!

Wat leuk dat je hebt besloten een baard te laten groeien.

Ik kan inderdaad zien dat de wangen lichter begroeid zijn dan het front maar dat is bij heel veel mannen zo. De voorkant zal al sneller een robuuste uitstraling krijgen (waarschijnlijk een paar maanden) maar kijk niet raar op als je veel geduld nodig hebt voor de zijkanten (>6 maanden). Als het dan nog tegenvalt kun je altijd nog kiezen voor een model waarbij je de zijkanten weg- of heel kort laat. Bij mij duurde de zijkanten ongeveer zo lang (zie topic “proces”). Leg in ieder geval eventuele negatieve reacties naast je neer en ga niet te snel naar een barbier of er zelf aan zitten trimmen.

Succes met de baardreis en houd ons op de hoogte
Groeten Brian
 

Boss

Baard
Hallo Geert, leuk dat je bij de club komt. Gewoon laten groeien die handel. Je baard is het waard. Wanneer de haren langer worden geeft dit meer volume en lijkt het dus ook snel meer.
Volgens mij wil je ervoor gaan dus dan gewoon smeren met die olie en verder niet aankomen.
Wat hoop je te bereiken?
Post even een foto, dan kunnen de geleerden van het forum hun mening geven of e.e.a. haalbaar is.

Beard on

Grts,

Boss
 

Texman

Koning Baard
Ha Geert,
Ook van mij welkom.
Om gelijk met je vraag te beginnen kan ik zeggen dat je genoeg potentie hebt om een mooie baard te laten staan.
Echter 3 weken is echt te kort om een oordeel te vellen. De mannen hierboven hebben al de goede adviezen gegeven dus probeer dat op te volgen.
Je wilt niet voor lul lopen en dat is ook nergens voor nodig als je nu al de plek op je wangen en hals waar je geen baardgroei wil hebben schoon houd.
Je hoeft nog niet te denken aan een model maar het is ook niet nodig om overal haar te laten groeien. Het grote voordeel van deze aanpak is dat je baardgroei gaat opvallen maar dat het er niet slordig uitziet. Je krijgt dan gewoon een hele korte baard die redelijk in vorm is.
Laat ons maar weten hoe je vorderingen verlopen.
Succes Texman:)>
 

Geert1994

Baard
Dankjulliewel voor de feedback! Ik ga het maar gewoon laten groeien en moet mezelf denk ik echt weerhouden het niet af te scheren hahaha. Maar moet even door die periode heen, mijn doel is uiteindelijk om een mooie baard te krijgen! Ik hou jullie op de hoogte :)
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Welkom op het forum!

Je hebt genoeg potentie voor een goede baard.
Ga op je gemak de diverse baardreizen van de forumleden doorlezen en je zult erachter komen niet de eerste met deze twijfels te zijn en het is hen gelukt om met doorzettingsvermogen mooie baarden te kweken.
Vanaf nu kun je eigenlijk alleen voor lul over straat lopen, als je geen baard meer hebt. :)>
 
Hoi

Gewoon doorgaan en alle kritieken aan de kant schuiven.
Wellicht de lijnen op de wang wat uitzetten maar verder wachten en wachten.
Ik heb ook nauwelijks wanghaar maar ook ik zet nu door en probeer een baard te kweken. Erg moeilijk om vol te houden maar het kan wel.

Succes

Gr Mark

Verstuurd vanaf mijn VOG-L29 met Tapatalk
 

MichelC

Baard
Welkom bij de harige club.

Dit is idd. Een lastige reis voor je gevoel. Legio voorbeelden hier of op youtube (patchy beard). Uiteindelijk groeit hij wel dicht, duurt wat langer en wat meer werk.

Gaat je lukken
 

Geert1994

Baard
Goedemorgen allen,

Na een poos getwijfeld te hebben afgelopen jaar baard toen toch weer weggeschoren. Nu vond in het tijd hem weer te laten groeien, dus hierbij de foto’s. Staat nu ongeveer 4 a 5 weken.

Ben zelf een beetje onzeker over de connectie tussen de zijkanten en de kin. Het lijkt niet volledig aan te sluiten, en de kin groeit harder dan de zijkanten. Hierdoor ziet het er naar mijn idee een beetje raar uit, maar misschien ben ik te negatief hahaha. Wat is jullie mening hierover?

Goede week alvast allen!

Geert
 

Bijlagen

  • 6148074F-75A0-4203-AFE5-6B10321E32F4.jpeg
    6148074F-75A0-4203-AFE5-6B10321E32F4.jpeg
    94,5 KB · Weergaven: 120
  • DA8F9FBD-BBD6-4BD2-B2A5-E97CD2742B89.jpeg
    DA8F9FBD-BBD6-4BD2-B2A5-E97CD2742B89.jpeg
    81,5 KB · Weergaven: 118
  • A0F9B62D-8505-4155-8D60-507AED3F9347.jpeg
    A0F9B62D-8505-4155-8D60-507AED3F9347.jpeg
    78,5 KB · Weergaven: 121

Christian

Baard
Dat stukje dat niet helemaal aansluit groeit wel dicht wanneer het langer wordt.
Sommige haartjes komen op een later moment alsnog door.

Zijkanten groeien bij bijna iedereen trager dan de kin. Dit is gewoon een kwestie van door laten groeien en uiteindelijk de zaak netjes tot een mooi geheel (laten) trimmen.
 
Banner image
Top