Advies gevraagd voor baardstijl

Enterprise83

Stoppelbaard
Hallo iedereen! Als eerste echt een leuk forum met positiviteit!
Ik wil nu eindelijk ook mijn baard laten groeien ondanks dat ik al wat grijs wordt voor mij leeftijd (34 jaar). Dit hield me een beetje tegen.

Ik zou graag wat advies willen of de beoogde baard stijl mogelijk is bij mij (zie eerste foto)? Of misschien nog wel langer.
En als tweede vraag moet ik nu al naar de barbier om wat bij te werken voor de vorm/ stijl? Ik zie overal wat uitschietende haren namelijk.

Beoogde baardstijl:
e23e1dd8a502db2186539c791798b0ea.jpg


Foto’s van mijn beginnende baard:
f853f136daa78f3a736b912fc9c9abc6.jpg
2a94b66e3b754f452db5f83800b99ab8.jpg
4a0e65482efd58fb5c83ea5c0c639f3a.jpg





Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 

Ardjan

Baardaap
Is volgens mij zéker haalbaar; goeie baardgroei! Ik zou voorlopig laten groeien en daarna naar de barbier!
En 'grijs' misstaat echt niet hoor; is een heel natuurlijk kleur! :)
Welkom op het forum!
 

Kale666man

Baardaap
Ja wat ardjan zegt is zeker haalbaar,
Maar allereerst welkom kerel.
En grijs,rood,zwart, of grijszwart als ik maakt niet uit.
Het gaat erom waar jij je lekker bij voelt.
Commetaar krijg je toch wel in positieve maar ook negatieve zin.
Zo heb ik mijn eerste baard eraf gehaald omdat mijn vrouw me oud vond lijken.
Nu nog spijt van dus weer opnieuw begonnen.
Nee lekker laten groeien en dan komt het dik voor mekaar.
 

TMG1961

Baardaap
Welkom op het forum. Je beoogde doel is zeer zeker haalbaar, en zelfs mee dan dat. Voorlopig, zeker de eerste maanden niet naar een barbier gaan. Voor uitstekende haren kun je balsem of wax gebruiken om ze beetje in te tomen.
 

Enterprise83

Stoppelbaard
Bedankt voor jullie reacties!
Ik zal me dus moeten bedwingen om nu niet al niet te laten bijwerken door de barbier
Wanneer is de tijd om wel naar de barbier te gaan?

@TMG1961, welke balsem of wax raad je aan?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
 
Laatst bewerkt:

TMG1961

Baardaap
Ik heb allen ervaring met Honest Amish geurloze balsem, de heavy duty balsem en superfurry beard polisher.
Kijk anders eens op mijnbaard.nl en lees de reviews die mensen gepost hebben.
Superfurry vind je op superfurry.nl
 

Enterprise83

Stoppelbaard
Ik heb allen ervaring met Honest Amish geurloze balsem, de heavy duty balsem en superfurry beard polisher.
Kijk anders eens op mijnbaard.nl en lees de reviews die mensen gepost hebben.
Superfurry vind je op superfurry.nl

Top, ga ik doen


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
 

RCM

Baardaap
Het is inderdaad best een mooie baardgroei zeg, en je doel is wel haalbaar hoor! Wat hebben sommige mensen toch met de kleur grijs. Je kan er niets aan veranderen, accepteren is hierin het beste medicijn. Kleur staat niet gekoppeld aan leeftijd. Ik ben al kaal sinds mijn 18de en heb ermee moeten dealen, zonder gezeik en gezeur :p:D. Ga voor een mooie lange en volle baard met die fantastische kleur van je, ik weet zeker dat je trots gaat worden! Succes!! :)>(Y) Oja, en niet naar de barbier, is het nog veeeeeel te vroeg voor... die springhaartjes zie je alleen maar zelf, dus lekker laten groeien voorlopig...
 

Texman

Koning Baard
Beste Enterprise,
Welkom op dit fijne forum leuk dat je mee gaat doen.:)
Ik denk dat je doel zeker haalbaar is en zelfs meer, je moet zoals iedereen zegt nog wat geduld hebben.
Je uitgangspunt is in ieder geval heel goed. Ik denk dat je in deze fase niet te veel verzorgingsproducten nodig hebt.
Een goede baardshampoo en baardbalsem lijkt mij voldoende. Pas als je een model in je baard hebt laten zetten kan je kijken of er andere dingen nodig zijn.
Drie maal in de week je baard wassen met shampoo is voldoende. Op de andere dagen alleen je baard grondig uitspoelen met lauw/warm water.
Je mag je baard niet te ruw behandelen daar kunnen de haren door beschadigen en zelfs uitvallen. Dus doe rustig aan met handdoek, borstel en kammen.
Ik heb alleen ervaring met baardbasem van Beardbrand. Die is zacht en laat zich makkelijk aanbrengen en verdelen in je baard en mag ook in de huid gemasseerd worden.
Nadeel is dat het in vergelijking met andere baardbalsems wat duurder is. De geur is heel erg afhankelijk van je voorkeur. Ik heb ook nog een mooi baardvoorbeeld voor je waarvan ik denk dat dat wel bij jouw baard past.
Veel succes.
Texman.
serveimage (8).jpg
 

DNA76

Baard
welkom man, je doelstelling lijkt me zeker haalbaar en op vrij korte termijn zelfs. Maandje of drie niks aan doen en barbier zijn gang laten gaan. Qua verzorging kan ik alvast melden dat de baardoliën van Grave before shave alvast hun werk goed doen, zachte baard en ruikt lekker. Maar da's dan weer mijn mening. Check de verzorgingsrevieuws op dit forum en je vindt vast wel iets dat jou aanspreekt! Succes met de baard verder ... laat ons het resultaat zien als je de doelstelling behaald hebt!
 

Cowboy

Baardaap
Oerbaard
Welkom en succes met het bereiken van je doelstelling (Y)

Lijkt me zeker een haalbare kaart. Beetje geduld en over enkele maanden weet je meer ;)
 

Enterprise83

Stoppelbaard
Wat een fijne reacties van jullie mede baardliefhebbers! Dat is bij het “normale” volk toch anders. Geeft me een boost om lekker te laten groeien :).
Deze baard vind ik ook erg cool
d417b1e8c41178fa5afccb03cec90fc6.jpg
7d1602dbdb06a5e52fcc68674a5f6e74.jpg



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
 

Texman

Koning Baard
Wat een fijne reacties van jullie mede baardliefhebbers! Dat is bij het “normale” volk toch anders. Geeft me een boost om lekker te laten groeien :).
Deze baard vind ik ook erg cool
Kijk dat is nou net de bedoeling van het forum.;)
Niet afkatten :eek:maar elkaar helpen bij het bereiken van onze doelen:D
De baarden op je foto's zijn denk ik voor jou ook haalbaar, leuk dat je al een bepaald doel voor ogen hebt.
Ik zou zeggen ga er voor en hou ons op de hoogte.
Texman:)>
 
Dat komt wel goed met jou baard.
En zoals de meeste al aangeven is de keuze voor een balsem voor een ieder verschillend.
Ik vind de balm van Reuzel een top product.
 

RolandK

Baard
Welkom op het forum.

Ik zie dat je ge-googled hebt op baarden, ik herken alle baarden ondertussen van de foto’s ;)

Ik herken ze omdat ik zelf ook lang gezocht heb naar wat voor soort baard ik mooi vind. Uiteindelijk kwam mede forumlid @TMG1961 zo maar met een foto en ik had ineens zoiets van dat is hem!

Eerst maar eens het geduld proberen op te brengen om je baard te laten groeien, dat zal nog aardig op de proef gesteld gaan worden...
 

Enterprise83

Stoppelbaard
Bedankt voor de berichten mannen!

De baard groeit aardig alleen moet ik me echt beheersen om mn baard te gaan bijwerken. Het piekt steeds meer, vooral bij mn keel. Mn collega’s vragen nu steeds meer of ik mn baard laat groeien, het is dus wel zichtbaar.
Ik heb besloten om toch voor de baard te gaan die ik later heb gepost.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
 
Banner image
Top