Advies balsem of wax gevraagd...

Panda

Baard
En heb je hem al binnen? Ben wel benieuwd daar ik zelf ook zit te denken om een balsem te gaan proberen.
Ik heb hem gisteren aangekregen. Mijn vriendin heeft mijn baard en snor bijgeknipt voordat ik hem heb aangebracht. Ik weet dus niet of de balsem het uitstekende haren-probleem oplost, want die had ik dus niet meer. Ik kan wel zeggen dat het gemakkelijk aan te brengen is. Het is vrij hard, maar vanaf dat het op je vingers zit, is het eigenlijk direct zacht en valt het goed in je baard te smeren. Ik heb niet het gevoel dat je er echt mee kan 'stylen', maar mijn baard voelt wel wat stugger en alles blijft precies wel beter zitten. Toen ik enkel olie had, moest ik precies voortdurend kammen of borstelen om alles wat netjes te houden.
 

Steef

Baard
Dat is goed om te horen (Y)
Had inmiddels ook andere resenties gelezen over balsems, en ik ga het ook maar eens aanschaffen.
 

ISYMFS

Baard
Ik heb hem gisteren aangekregen. Mijn vriendin heeft mijn baard en snor bijgeknipt voordat ik hem heb aangebracht. Ik weet dus niet of de balsem het uitstekende haren-probleem oplost, want die had ik dus niet meer. Ik kan wel zeggen dat het gemakkelijk aan te brengen is. Het is vrij hard, maar vanaf dat het op je vingers zit, is het eigenlijk direct zacht en valt het goed in je baard te smeren. Ik heb niet het gevoel dat je er echt mee kan 'stylen', maar mijn baard voelt wel wat stugger en alles blijft precies wel beter zitten. Toen ik enkel olie had, moest ik precies voortdurend kammen of borstelen om alles wat netjes te houden.
hoe bevalt de geur?
 
Dat verzorgende effect tussen wax en balsem ligt hem denk ik echt aan de ingrediënten. En ik denk dat een wax voornamelijk meer of als basis, bijenwas heeft.

Weet niet hoe dat in de baardenwereld zit. Maar in het scheerwereld weet ik dat verschillende producenten andere termen hanteren voor hetzelfde product of vice verse. Dit kan nogal verwarring opbrengen.

Naar mijn idee, hoe meer bijenwas er in zit, des te beter de hold en plooibaar het wordt. Des te minder bijenwas en meer van boters zoals oa. cocosolie, geeft een meer verzorgende effect.

Just my 2 beardhairs.
 

Rhoov

Stoppelbaard
Ik zoek een wax die mijn gezichthuid niet irriteert. Heb ik met 'gewone' haar wax wel.

Ik heb ook dat bepaalde producten die ik op mijn hoofd gebruik mijn huid irriteren. Dat waren voornamelijk producten van de grote merken.
Ik gebruik nu gel/wax van corleone (huismerk NYB) voor mijn haar en voor de baard wax van de Honest Amisch. Nergens meer last van.
 

Zwollenaar

Zware baard
Ik ben overgestapt naar de heavy duty balm van Honest Amish en de premium olie van het zelfde merk.
Zo af en toe gebruik ik de silk beard wax van Honest Amish. Maar misschien ga ik in de toekomst de WAX van het genoemde merk gebruiken
 
Ik kom net pas kijken. Heb vorige week mn eerste baard balsem gekocht. Ook van Dr.K en die bevalt me echt super. Ook een lekkere pepermunt geur vind m'n vriendin ook erg fijn. Baard olie heb ik nog geen ervaring mee. Weet alleen dat olie vooral na het douchen moet aanbrengen. (Heb ik ergens gelezen.)
 

Mrgourmet

Baard
Ik ga dat eens proberen vd week!!


Heb dus toch m'n eigen Snorren-wax gemaakt.
gisteren en vandaag getest. is fijn spul!

20160612_092241_zpsgf5qqpir.jpg


1 potje bijenwas (De tuinen) (6 ML?)
1 flinke eetlepel Sheabutter (G&W winkel)
1 eetlepel Coconut Oil (De tuinen)

Alles in een klein pannetje langzaam verwarmen,
Van het vuur afhalen na goed doorroeren

Als het vloeibaar is toevoegen vor een geurtje:
2 druppels cederhout olie (G&W winkel)
6 Druppels Boswandeling volatile (G&W winkel)

wordt een vloeibare doorzichtige substantie. ik heb het daarna na ongeveer 5 minuten in een klein blikje gegoten.
Wordt vanzelf harder en vaster.

Is een fijne wax. Geen uitslag niks naars van gehad en snor blijft lekker staan.

Handlebar snor bijna 6 weeks in:

Na de douche:
20160612_092045_zpsafzaysq9.jpg


Wat olie op de baard, en de snorren wax aangebracht.
Fijne substantie.

20160612_092541_zpsivopew9r.jpg
 
Ziet er goed uit. Vind het jammer dat ik nog paar weken moet wachten voor ik iets met mn snor kan. Wel echt tof dat je het zelf gemaakt hebt. Lijkt me ook wel een leuke bezigheid.
 

yan

Baard
Klopt het dat balsem meer een verzorgend product is, of kan je dat ook voor dezelfde functie als wax gebruiken? :D
 
Banner image
Top