Advies balsem of wax gevraagd...

Panda

Baard
Mijn baard is ongeveer drie maanden oud en de haren zijn een 3-tal cm lang als ik ze strek.
Momenteel was ik mijn baard enkele malen per week met zeep van Honest Amish en smeer ik er dagelijks olie in van Mr. Bear Family.
Maar nu zoek ik iets om de uitstekende haren wat te bedwingen.

Het gedeelte onder mijn kin is vrij dik. Af en toe ga ik er, nadat ik alles naar beneden heb geborsteld, eens lichtjes met de tondeuse over om al de uitstekende haren weg te scheren. Maar ik heb de indruk dat de dag erna weer minstens zo veel haren uitsteken. Als ik dit alle dagen moet doen, zal er snel niet veel meer van overschieten :)

Aan de zijkant heb ik heel zwakke beharing. Hier wil ik dus zo weinig mogelijk moeten scheren, want hoe langer de haren, hoe meer bedekking. Maar ik moet ervoor zorgen dat ik dit regelmatig naar beneden borstel (heb meestal zo'n pocket-borsteltje op zak), want als dit opzij begint te steken, is het echt geen zicht.

Welk product gebruik ik hier het beste voor?
Door wat te lezen op dit forum en de uitleg op mijnbaard.nl begrijp ik dat balsem voor verzoging en een lichte hold zorgt en dat wax voor een goede hold zorgt, maar zonder verzorging. Daarom lijkt me een balsem handiger (2 in 1), maar gaat dit voldoende hold geven voor mijn geval?
 

Arjay

Baardaap
Oerbaard
Als ik het zo hoor ben je op zoek naar een balsem met een stevige hold. En die zijn er gelukkig.. (Y) Het enige spul waar ik ervaring mee heb is Honest Amish Heavy Duty beardbalm. Maar of dit genoeg is voor jou kan ik niet met zekerheid zeggen. De balsem van DGSC heeft ook een redelijk goede hold evenals de balsems van Mr. Bear. Genoeg te vinden en te ontdekken.. Maar garanties kan ik je niet geven, omdat elke baard anders reageert op verschillende producten.
 

Cowboy

Baardaap
Oerbaard
Zelf ben ik minder fan van de DGSC-balsem dan van de Mr.Bear-variant.

Iets meer "werk" om hem aan te brengen maar veel steviger qua hold.
Qua verzorgend effect merk ik weinig tot geen verschil tussen beiden eerlijk gezegd dus van die 2 in 1 ben ik niet overtuigd.

Zoals Arjay zegt blijft het zelf uitproberen welke producten het best werken op je Eigen baard omdat de verschillen, net als bij hoofdhaar, erg uiteenlopend zijn.
 

Ronald

Volle Baard
Oerbaard
Ik heb zowel balsems van DGSC en Mr Bear en ik vind ze qua hold redelijk vergelijkbaar. Wellicht dat de Mr Bear iets meer hold heeft, maar DGSC doet er nauwelijks voor onder.

Beide vind ik ze erg prettig.

DGSC heeft ook van die kleine, reis potjes voor 7,5 euro. Schappelijke prijs om het eens te proberen!
 

Panda

Baard
Dus volgens jullie geeft een balsem voldoende 'hold' en is een wax niet nodig?
En van de genoemde balsems heeft die van Mr. Bear Family de beste hold.

@Cowboy : Wat bedoel je met dat je qua verzorgend effect geen verschil merkt? Bedoel je dan tussen de 2 balsems? Of tussen balsem en wax?
 

Ronald

Volle Baard
Oerbaard
En omdat, zoals RJ al aangeeft, de balsem wel verzorgd is het wellicht handig om eerst te kijken of een balsem je in je behoefte voorziet.

Zo niet, dan kun je altijd nog doorschakelen naar de "extremere" middelen (een wax).

Het is heel persoonlijk en geen enkele baard is hetzelfde, en sommige hebben af en toe echt wat sterkers nodig om getemd te worden.
 

Cowboy

Baardaap
Oerbaard
mogelijk ligt mijn lat niet zo hoog maar ik merk dus geen enkel verzorgend verschil tussen een wax en een balsem :confused:

Ik wissel wel af dus mogelijk verzorg ik hem op die manier toch voldoende om dat verschil dus juist niet te merken
 

Zwollenaar

Zware baard
Voor mijn baardonderhoud gebruik IK een combinatie van de standaard balsem van Honest Amish en
de classic baardolie van het bovengenoemde merk. Maar niets is natuurlijk zo persoonlijk als het onderhoud van je baard
 

Tjeerd

Baard
Nee, dat je baard van een balsem zacht en van de meeste waxen ietwat stug wordt ook niet???
Tussen de wax van honest amish en de balsem van mr bear zit weinig verschil hebben allebij en goede hold.
Maar de balsem van honest amish is heel zacht qua substantie en verzorgend, Is Heel makkelijk te verdelen.

Verstuurd vanaf mijn SM-N910F met Tapatalk
 

Arjay

Baardaap
Oerbaard
Ik heb ze ook allebei en merk wel degelijk verschil los van de hold... Blijkbaar reageren verschillende baarden toch verschillend op verschillende producten.. ;)
 

maximum

Zware baard
Ik heb ze ook allebei en merk wel degelijk verschil los van de hold... Blijkbaar reageren verschillende baarden toch verschillend op verschillende producten.. ;)

Helemaal mee eens Arjay(Y) Over het algemeen is baardhaar stugger en harder als hoofdhaar maar het is ook maar wat men van een product verwacht:)..Ook denk ik dat langer baardhaar veel producten beter tot zijn recht laat komen..Omdat korter haar veel onhandelbaar is en dan de hold veel minder is..grt:)>
 

Steef

Baard
Ik heb juist de balsem van Mr. Bear Family Wilderness besteld.
Alvast bedankt voor het advies. Ik laat weten wat ik er van vind.

En heb je hem al binnen? Ben wel benieuwd daar ik zelf ook zit te denken om een balsem te gaan proberen.
 
Banner image
Top