Aan het baarden

Nemo

Stoppelbaard
Dag forumleden

Mijn baard is nu ongeveer 9 weken aan het groeien. Het is de derde keer dat ik een poging waag, de vorige keren heb ik het altijd opgegeven na een maand of 4, omdat ik het idee had dat mijn baard veel te dun was, vooral op de wangen, en naast mijn soul patch groeit er bijna niets. De laatste keer was op mijn 32ste, en nu ben ik er bijna 40, dus aandikken zal hij wel niet meer doen. Het is nu wel de eerste keer dat ik baardolie en een borsteltje gebruik. Dat helpt alleszins tegen de jeuk en het stugge gevoel.

Als ik in de spiegel kijk valt mijn baard meestal wel mee, maar als ik in een winkel kom en mezelf weerspiegeld zie lijkt het alsof er maar enkele plukken haar op mijn gezicht staan.

Ik ga mijn neklijn nu wat laten zakken denk ik. Mijn snor houd ik voorlopig kort, want ik vind een lange snor vervelend als ik eet/drink/snuit. Ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik daarmee aan moet. Eerst knipte ik 'm enkel af vlak boven mijn bovenlip, maar de bovenste haren groeiden zo door tot aan mijn lip, zodat ik eigenlijk een vrij dik afdakje boven mijn lip kreeg. Of is dat de bedoeling? Ik heb 'm vorige week met kam en schaar tot boven bijgeknipt, zodat alle haartjes weer ongeveer even lang zijn. Mijn soul patch heb ik tot vorige week ook nog bijgeknipt (proberen driehoekje te behouden), maar daar blijf ik nu ook van af zodat ie wat meer kan bedekken.

Denken jullie dat een deftige volle baard me zal lukken? Ik vind dat zelf bijzonder moeilijk in te schatten. Veel hangt af van de belichting, soms lijkt het ok, soms niet. Bedankt voor jullie input!
voor.jpg onder.jpg links.jpg rechts.jpg
 

Nemo

Stoppelbaard
Da's hier een mannenforum, toch? Voor ontwijkende, dubbelzinnige, of flauwe antwoorden kan ik al bij mijn vrouw en 13-jarige zoon terecht ;-)
 

Nemo

Stoppelbaard
Sorry als wat heftig reageerde, maar het was geen retorische vraag, maar oprechte onzekerheid :rolleyes:
 

Arjay

Baardaap
Oerbaard
Nou, geloof me daar hoef je niet onzeker over te zijn. Dat is een baardgroei in de categorie 'zeer goed'.. :D(Y)
 

Cowboy

Baardaap
Oerbaard
De wangen duren altijd wel even voor die echt voller worden.
Bij mij is het ongeveer hetzelfde verhaal.
Gewoon verder doen, goed verzorgen en gaat helemaal goed komen.

Er is, nu na 9 weken, alvast geen enkele reden om onzeker te zijn hoor. Ziet er prima uit. Potentieel zat dus (Y)
 

Nemo

Stoppelbaard
Ik ga zeker nog volhouden. Na twee maanden nieuwe evaluatie :)>
Iemand tips voor de snor? Laten groeien van onder neus tot aan bovenlip, of haartjes even lang houden?
 

Zwollenaar

Zware baard
@Nemo, volgens mij komt het helemaal goed met die baard van jouw. En wat de snor betreft; Ik kan je alleen aangeven hoe ik mijn snor bijhoudt
Mijn snor trim ik bij met mijn tondeuse zodat er géén haartjes over de bovenlip heen groeien. Dit omdat ik wil vermijden dat er etensresten in de snor blijven hangen.
En etensresten in snor en baard is natuurlijk een uiterst onsmakelijk gezicht.
Hans
 

Nemo

Stoppelbaard
Bedankt mannen! Baarden zou een werkwoord moeten zijn (of is het dat al?). Fysiek valt dat allemaal best mee, maar het laten staan van een baard vergt heel wat mentale inspanning. Om de een of andere reden ben ik veel gevoeliger voor wat anderen denken dan ik luidop zou willen toegeven ;)
 

Bazzorro

Baard
Bedankt mannen! Baarden zou een werkwoord moeten zijn (of is het dat al?). Fysiek valt dat allemaal best mee, maar het laten staan van een baard vergt heel wat mentale inspanning. Om de een of andere reden ben ik veel gevoeliger voor wat anderen denken dan ik luidop zou willen toegeven ;)
[DOUBLEPOST=1456687239][/DOUBLEPOST]Dat gevoel ken ik...o_O dagelijkse commentaar kan best vermoeiend zijn op emotioneel vlak ... maar we trachten ons daarboven te zetten.
 
Laatst bewerkt:

Cowboy

Baardaap
Oerbaard
Als het een troost mag zijn, na een jaar of 2 mindert dat tot 10% in vergelijking met de eerste dagen dat je hem laat staan :)>
 
Banner image
Top