30 jaar en klaar voor baard

Nordkapp

Baard
Goeiemorgen allen.
Leuk forum hier. Ik heb al enkele topics doornomen en al veel interessante zaken gelezen.

Ik ben momenteel 30 jaar en ik heb eigenlijk altijd mij gescheerd met een gilettemesje. Dit omdat ik een vriendin had die wou dat ik een gladde huid had.
Maar nu ik single ben en toch stiekem jaloers ben op mensen uit men omgeving met baard wil ik dit dus ook.
Ik heb mij voor het laats gescheerd op 31 augustus. Ik zag in andere topics dat ik nu simpelweg 4 maanden er moet afblijven.
Maar wat met de snorharen die over men bovenlip komen? Kan ik die met een tondeuse best wat bijknippen?

Alvast hartelijk dank voor eventuele tip.

Groetjes, een man in wording
 
Welkom! Je kan de snor met een schaartje heel precies bijwerken. Je kan ook met de trimmer of tondeuse met een opzetstukje de hele snor gelijkmatig korter scheren. Beide keren is je lip weer vrij. Succes.

Sent from my Galaxy S8+ using Tapatalk
 

Texman

Koning Baard
Ha @Nordkapp
Welkom op dit leuke forum.:)
Wat betreft de snorharen kan je het advies van @dusselbaard opvolgen.
Voor de rest zou ik zeggen laat je baard 3 maanden zijn gang gaan en kijk wat het wordt.
Hou ons op de hoogte en laat ook eens een foto van je baard zien.
Succes Texman :)>
 

Nordkapp

Baard
Bedankt voor de verwelkoming!

Ik plaats foto van zodra ik weet hoe dit hier moet

3-4 maanden moet lukken. Ik ben laatst heel veel afgevallen en merk dat baardgroei heel sterk is toegenomen.
 

Texman

Koning Baard
Met mijn PC sleep ik de foto vanuit de verkenner het reactie vak in.
Hoe je dit met een mobiel doet weet ik niet.
 

Cowboy

Baardaap
Oerbaard
@Ardjan : dank om zo proactief mee te denken ;)

@Nordkapp : welkom hier ;) , leuke nickname, ik neem aan dat je er ook al geweest bent?

Wat de maanden laten groeien betreft ben je al helemaal mee, weet ook dat je de snor kunt met wax bij "vormen" om ze langer naar opzij te laten groeien i.p.v. bij te trimmen maar je moet vooral doen waar jij je goed bij voelt ;)
 

dijkie

Zware baard
@Nordkapp welkom en succes met je baard reis.
En hopelijk krijg je terzijne tijd een vriendin die een baard prachtig vind.
Maar nu eerst een mooie baard laten groeien.

Oh ja foto's zijn we gek op.
 

Nordkapp

Baard
Bedankt allen.
Ik post morgen wat foto’s, ik weet ondertussen al hoe het moet.

@Cowboy : twee weken geleden op reis geweest naar Noord-Finland. Maar niet tot aan de Noordkaap geweest. Al was die maar 200km verder.
De tip met wax ga ik misschien overwegen. Maar eerst wat laten groeien denk ik.

@dijkie : vriendin hoeft niet meer. 6 jaar nodig gehad om te beseffen dat ik een ‘lonewolf’ ben en een relatie niks voor mij is.
 

Texman

Koning Baard
Ha @Nordkapp ,
Je bent nog te kort bezig om te kunnen zien hoeveel baardgroei je hebt.
Daarom zeg ik net als @Ardjan voorlopig lekker laten groeien en kijken wat het wordt.
Succes Texman:)>
 

Nordkapp

Baard
Het zou al een wonder moeten zijn als er na 11 dagen al enig resultaat zou zijn hé :p
Ik hou jullie zeker op de hoogte van het groeiproces!
 

Nordkapp

Baard
Tijd voor een update.
Veel reactie van vrienden, collega’s of familie krijg ik niet. Dus graag jullie mening.
Sinds 31 augustus dus niet meer geschoren. Enkel de haartjes van de snor die voor men mond komen wat bijgewerkt.

08E566C8-7CEA-4C1D-81C2-D1A621D27AE7.jpeg5B6409D9-72D8-4112-B667-8C3C34963743.jpeg
5A793E50-56A4-45B1-812E-FC4FEC44642B.jpeg
 

Texman

Koning Baard
Ha @Nordkapp ,
Leuk dat je weer wat foto's van je baard laat zien. Je bent nu twee maanden bezig en het verschil is duidelijk zichtbaar.(Y)(Y)
De voorkant van je baard is zich goed aan het ontwikkelen. Zo ook op de kaken gaat het goed. De wangen doen echter nog niet zo mee.
Dit wil helemaal niet zeggen dat er voor jou geen mooie baard is weggelegd. Omdat je nog vrij jong bent duurt het allemaal wat langer.
Ga zo door tot het eind van de maand en ga dan naar de barbier en laat je wangen en je hals netjes maken.
Juist als je nog geen volledige baard groei hebt is een goede verzorging essentieel om er goed uit te blijven zien.
Bij mij was het vroeger niet anders en ik heb dat ook gedaan en ook nooit negatief commentaar gehad. Ook een wat minder dikke en volle baard kan heel goed staan, vooral bij jonge mannen. Dus mijn advies is gewoon doorgaan want het is absoluut de moeite waard.
Succes Texman :)>
 

Nordkapp

Baard
Bedankt voor de reactie.
De wangen willen inderdaad nog niet voor de volle 100% mee. Het is net alsof ze wel willen, maar nog wat twijfelen haha.
Ik was al van plan om na een maand of 3-4 eens naar een barbier te gaan.
Echt onverzorgd ziet het er niet uit denk ik?
 
Banner image
Top