3 months and counting

Zyfazix

Baard
Al eerder gebeurd maar ik schrik elke keer als die kale kop weer tevoorschijn komt. Een paar jaar geleden werd ik ook weer spontaan om een ID gevraagd :eek:

Wauw dat is even balen zeg..... toch vraag ik mij af wat ik bij je slechte gewoonte voor me moet zien? Trek je haren eruit ofzo? Ikzelf zit ook graag aan mn baard maar heb leren strelen en niet gaan plukken.
Meestal begint het ook met strelen, en als ik dat lang doe raakt de huid geïrriteerd en de haren beschadigd. Dat lokt verder uit om eraan te zitten en als een haar onregelmatig is en daardoor makkelijk met nagels beet te pakken trek ik die eruit. Inmiddels onbewust.

Ik weet niet hoe het vroeger is begonnen maar weet wel dat het voorkomt bij verveling en stress. Zo'n vijf/zes jaar geleden heb ik twee keer een kale plek bovenop m'n hoofd gehad omdat ik tijdens toetsen/tentamens zo belachelijk veel eruit had getrokken. Gelukkig daar terug gegroeid maar ik merk in mijn baardgroei dat daar een paar kleine plekjes zitten die nu niet meer willen. Om te voorkomen dat zulke dingen nog een keer gebeuren gaat het kort als het weer uit de hand loopt, want als het er niet is kan ik er ook niet aan trekken :rolleyes: (en uit ervaring kan ik zeggen dat het nog lukt bij haren van 2mm lang)
 

Knulletje

Zware baard
Balen dat je deze gewoonte hebt. Niet heel goed voor je baard natuurlijk. Ik hoop dat je een oplossing kunt vinden want je hebt een mooie baardgroei. Succes!
 

Renem

Volle Baard
Is het niet een beter idee om de stress aan te pakken in plaats van de baard? :rolleyes:

Hiermee wil ik niet zeggen dat je meteen naar een psychiater moet rennen, maar met stress en overkomen ellende in je leven kun je wel degelijk leren dealen.

Sterkte man! Beard Up

Vriendelijke groet, René
 

Zyfazix

Baard
Is het niet een beter idee om de stress aan te pakken in plaats van de baard? :rolleyes:

Hiermee wil ik niet zeggen dat je meteen naar een psychiater moet rennen, maar met stress en overkomen ellende in je leven kun je wel degelijk leren dealen.

Sterkte man! Beard Up

Vriendelijke groet, René

Daar ben ik ook mee bezig maar dat soort dingen gaan helaas niet in één keer. Tegenwoordig gaat het maanden goed en dan komt er zo'n moment tussendoor dat het even niet gaat.
 

Texman

Koning Baard
Ha @Zyfazix ,
Heel vervelend dat je last hebt van stress ik ben het eens met René dat je daar aan moet werken.
Ik weet uit ervaring wat stress met je kan doen en wat op lange termijn de gevolgen kunnen zijn.
We leven in een maatschappij die steeds meer van ons vergt daarom is het belangrijk dat we ook goed voor ons zelf zorgen.
Ik raad je aan om kennis op te doen over het fenomeen stress en hoe je er mee om kan gaan.
Stress is geen ziekte dus je bent ook geen patiënt maar door stress kan je wel ziek worden en dat is nergens voor nodig.
Op het internet vond ik een mooi stukje informatie waar je om mee te beginnen misschien al wat aan hebt.
Sterkte en succes Texman:)>

https://www.gezondheidsplein.nl/aandoeningen/stress/item31839
 

Peter1971

Baard
@Zyfazix mooie baard :)> hoor en de groei zit er goed in (Y)

Gelijk je foto's goed gezet (Y)
KIJK...baardmannen onder elkaar, hebben iets voor elkaar over.
[DOUBLEPOST=1552759076][/DOUBLEPOST]
Ha @Zyfazix ,
Heel vervelend dat het even tegenzit maar er zit ook een positieve kant aan want je had zomaar je baard eraf kunnen scheren en dat heb je gelukkig niet gedaan.(Y)
Om deze ellende te voorkomen moet het verzorgen van je baard gaan zien als een vast moment voor je zelf waar je iedere dag van kan genieten.
Dus i.p.v. een gehaast juist een relaxt begin van je dag. En als je er wat tijd voor neemt ga je iedere dag met een goed gevoel de deur uit.
Succes Texman:)>
precies, daar moet je voor uitkijken..soms kan je in een negatieve opwelling je baard afscheren, ben je niet meer tevreden met je baard...wacht dan in ieder geval een week met scheren.
 
Hoi

Lastig man maar herken je geplukt wel ik heb hier ook last van kan er lang afblijven maar soms.
Smorgens lekker olie erin mooi föhnen en zit het lekker en fris.
Mocht je blijven plukken ga eens een keer praten met een psycholoog zal je helpen geloof me Plukken duid meestal op stress

Succes en groetjes

Mark


Verstuurd vanaf mijn Nokia 7 plus met Tapatalk
 

Macx

Baardaap
Al eerder gebeurd maar ik schrik elke keer als die kale kop weer tevoorschijn komt. Een paar jaar geleden werd ik ook weer spontaan om een ID gevraagd :eek:


Meestal begint het ook met strelen, en als ik dat lang doe raakt de huid geïrriteerd en de haren beschadigd. Dat lokt verder uit om eraan te zitten en als een haar onregelmatig is en daardoor makkelijk met nagels beet te pakken trek ik die eruit. Inmiddels onbewust.

Ik weet niet hoe het vroeger is begonnen maar weet wel dat het voorkomt bij verveling en stress. Zo'n vijf/zes jaar geleden heb ik twee keer een kale plek bovenop m'n hoofd gehad omdat ik tijdens toetsen/tentamens zo belachelijk veel eruit had getrokken. Gelukkig daar terug gegroeid maar ik merk in mijn baardgroei dat daar een paar kleine plekjes zitten die nu niet meer willen. Om te voorkomen dat zulke dingen nog een keer gebeuren gaat het kort als het weer uit de hand loopt, want als het er niet is kan ik er ook niet aan trekken :rolleyes: (en uit ervaring kan ik zeggen dat het nog lukt bij haren van 2mm lang)

Als ik dit lees vind ik dit heel erg jammer voor je en zou je graag willen helpen maar ik kan je niet helpen maar ik heb wel ff wat onderzoek gedaan en heb hier een paar linken die het e.a. beter kunnen verklaren en je misschien verder kunnen helpen. https://www.depsycholoog.nl/trichotillomanie/
https://www.haaruittrekken.nl/the-c...e-emoties/haren-uittrekken-stress-herkenbaar/

Heel veel succes en ik hoop dat het beter met je gaat als je het weer aankund en klaar bent voor de 2e reis. Groetjes en hou je taai man.
[DOUBLEPOST=1644111773][/DOUBLEPOST]
Al eerder gebeurd maar ik schrik elke keer als die kale kop weer tevoorschijn komt. Een paar jaar geleden werd ik ook weer spontaan om een ID gevraagd :eek:


Meestal begint het ook met strelen, en als ik dat lang doe raakt de huid geïrriteerd en de haren beschadigd. Dat lokt verder uit om eraan te zitten en als een haar onregelmatig is en daardoor makkelijk met nagels beet te pakken trek ik die eruit. Inmiddels onbewust.

Ik weet niet hoe het vroeger is begonnen maar weet wel dat het voorkomt bij verveling en stress. Zo'n vijf/zes jaar geleden heb ik twee keer een kale plek bovenop m'n hoofd gehad omdat ik tijdens toetsen/tentamens zo belachelijk veel eruit had getrokken. Gelukkig daar terug gegroeid maar ik merk in mijn baardgroei dat daar een paar kleine plekjes zitten die nu niet meer willen. Om te voorkomen dat zulke dingen nog een keer gebeuren gaat het kort als het weer uit de hand loopt, want als het er niet is kan ik er ook niet aan trekken :rolleyes: (en uit ervaring kan ik zeggen dat het nog lukt bij haren van 2mm lang)

Al eerder gebeurd maar ik schrik elke keer als die kale kop weer tevoorschijn komt. Een paar jaar geleden werd ik ook weer spontaan om een ID gevraagd :eek:


Meestal begint het ook met strelen, en als ik dat lang doe raakt de huid geïrriteerd en de haren beschadigd. Dat lokt verder uit om eraan te zitten en als een haar onregelmatig is en daardoor makkelijk met nagels beet te pakken trek ik die eruit. Inmiddels onbewust.

Ik weet niet hoe het vroeger is begonnen maar weet wel dat het voorkomt bij verveling en stress. Zo'n vijf/zes jaar geleden heb ik twee keer een kale plek bovenop m'n hoofd gehad omdat ik tijdens toetsen/tentamens zo belachelijk veel eruit had getrokken. Gelukkig daar terug gegroeid maar ik merk in mijn baardgroei dat daar een paar kleine plekjes zitten die nu niet meer willen. Om te voorkomen dat zulke dingen nog een keer gebeuren gaat het kort als het weer uit de hand loopt, want als het er niet is kan ik er ook niet aan trekken :rolleyes: (en uit ervaring kan ik zeggen dat het nog lukt bij haren van 2mm lang)
Als ik dit lees vind ik dit heel erg jammer voor je en zou je graag willen helpen maar ik kan je niet helpen maar ik heb wel ff wat onderzoek gedaan en heb hier een paar linken die het e.a. beter kunnen verklaren en je misschien verder kunnen helpen. https://www.depsycholoog.nl/trichotillomanie/
https://www.haaruittrekken.nl/the-c...e-emoties/haren-uittrekken-stress-herkenbaar/

Heel veel succes en ik hoop dat het beter met je gaat als je het weer aankund en klaar bent voor de 2e reis. Groetjes en hou je taai man.
 
Banner image
Top