Bossman

29 jaar oud, en begint een langzame bloei?

Discussie in 'Baard laten groeien' gestart door Popeye1991, 3 feb 2020.

1. Popeye1991

Popeye1991 Baard

Ik begin nou pas vorm op me.kaak lijn en hals te krijgen. Er zitten nog steeds een beetje blonde donshaartjes tussen de gekleurde haartjes die in woonkamer lichtinval onzichtbaar worden, behalve de gekleurde haartjes. Is dat normaal op mijn leeftijd van 29 jaar? Betekend dat die blonde donshaartjes ook gekleurd worden?
    Ik merk dat de laatste 1 jaar a 2 jaar. Of houd ik mezelf voor de gek?

ProfessorMelchior en Skaggy vinden dit leuk.
  2. Texman

Texman Koning Baard

Bijna niemand heeft 1 en dezelfde kleur baardhaar Het hoort er gewoon bij en is iets waar je geen zorgen over hoeft te maken.
    En mocht je baard langer worden dan zijn die kleurnuances juist heel mooi. Op termijn zullen blonde haartjes wel verdwijnen en zullen er meer gekleurde voor terug komen. Maar egaal van kleur wordt hij bijna nooit.

ProfessorMelchior, Skaggy en redangel vinden dit leuk.
  3. Popeye1991

Popeye1991 Baard

maar die blonde witte haartjes lijken op mijn puberhaartjes, alsof deze nog moeten wachten tot hun tijd is aangebroken.

ProfessorMelchior en Skaggy vinden dit leuk.
  4. Texman

Texman Koning Baard

Ik heb dat ook jaren gehad en helemaal weggegaan zijn ze nooit, alleen wel grijs geworden ;)

5. Popeye1991

Popeye1991 Baard

stiekem niet het antwoord waar ik op had gehoopt:). maar dit zijn doorzichte haartjes die onzichtbaar worden in wat donker licht. scheren van die haartjes is ook moeilijker, omdat ze zo zacht zijn. het bekende krrsssss geluidje hoor je niet. toch bedankt!

ProfessorMelchior, Texman en Skaggy vinden dit leuk.
  6. Skaggy

Skaggy Volle Baard

Hallo @Popeye1991
    Zoiets als onderstaand antwoord?

JackL78, ProfessorMelchior en Texman vinden dit leuk.
    Mijnbaard Woody Citrus Baardset
  7. Boof72

Boof72 Volle Baard

Ook ik zie ze nog wel eens verschijnen, en met name op mijn jukbenen. Hele kleine dunnen blonde haartjes.
    Nu heb ik de mazzel dat ik daar het scheermes over heen kan halen. :)>

8. ProfessorMelchior

ProfessorMelchior Administrator Staff Oerbaard

Ik zie ze ook wel eens, maar als ik er met een scheermes overheen wil gaan…rent mijn vriendin weg! ;):D

Mrgourmet, Bolt, Popeye1991 en 2 anderen vinden dit leuk.
  9. Popeye1991

Popeye1991 Baard

maar zo te zien zijn jullie al aardig vintage aan het worden, hoe was het in jullie twintiger jaren?
    --- Dubbele posts samengevoegd, 5 feb 2020 ---
    wat ik me ook tevens afvraag, is het normaal dat de ene wang de baardgroei anders is dan de andere wang? met snor idem dito. ik ben best wel onzeker eigenlijk over alles, mede doordat ik al minder baarddichtheid heb, en ook nog eens lichte en rode haartjes etc.

Skaggy en ProfessorMelchior vinden dit leuk.
  10. Zyfazix

Zyfazix Baard

Vintage

Ik heb nu op 25 ook nog een hoop van dat soort haren. Ik merk dat het over de tijd wel minder aan 't worden is maar ze zijn nog duidelijk aanwezig en zullen ook nog lang blijven. Eigenlijk door de hele baard maar vooral in de snor en op m'n kin.

Ongelijke begroeiing is normaal, heb dit zelf ook. Met genoeg geduld valt het niet op en waarschijnlijk zien anderen het nu al niet.

11. Popeye1991

Popeye1991 Baard

zo te zien heb jij wel een stuk meer baardgroei dan mij, en ook een stuk mooier, echter heb ik het nog nooit zolang als jou laten groeien. ik heb nogal snel het idee dat na 3 weken er een zwervers look ontstaat, en alles een beetje slordig aan het groeien is. vooral in een soort verkeerde lichtinval.

12. Texman

Texman Koning Baard

Bij mij was dat precies het zelfde. links en rechts groeide het bij mij ook verschillend en nog steeds trouwens maar daar leer je mee omgaan.

Popeye1991, Skaggy, redangel en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  13. Ronnie

Ronnie Baard

Je moet je erbij neerleggen dat je geen symmetrische baardgroei zal hebben. Denk dat de meeste dat niet hebben. Als je in de spiegel kijkt focus je jezelf te snel erop. Doe een paar stappen achteruit en bekijk dan je baard. Van die afstand zullen de meeste mensen je baard zien en dan zul je zien dat het helemaal niet zo opvalt. Als je baardharen langer worden zal de zwerverlook ook minder zijn. Wel de lijnen bijhouden

Popeye1991, Skaggy, redangel en 2 anderen vinden dit leuk.
  14. ProfessorMelchior

ProfessorMelchior Administrator Staff Oerbaard

Behalve een gezellig medium met meningen, interesses en levenservaringen heeft het Baardforum de functie een informatiepunt voor de baarddrager te zijn, dus is het advies eens goed de vele baardreizen en topics te lezen, zodat je antwoord vind op je vragen, aangezien deze over ongelijke groei of donsharen reeds enkele honderden malen gesteld en beantwoord zijn. ;)

Mrgourmet, Popeye1991, Skaggy en 3 anderen vinden dit leuk.
  15. Rothbeard62

Rothbeard62 Baard

Onzeker hoef je echt niet te zijn, elke baard heeft z'n eigen karakter. Symmetrisch zijn baarden nooit, net zoals niemand een echt symmetrisch gezicht heeft. Op jouw leeftijd zullen veel van de donshaartjes zich nog gaan ontwikkelen tot echt baardhaar. Het kan nog jaren duren voordat je baard "volgroeid" is.

Dus: niet over-analyseren, maar vooral genieten! Laat de baard met rust en lees op dit forum de avonturen van alle andere baardmannen. ;)(Y)

Popeye1991, Skaggy, Ronnie en 2 anderen vinden dit leuk.
  16. redangel

redangel Baard

het gras is altijd groener bij de buren.
    img-2683753906e.jpg
    Laat je baard lekker groeien, en gooi je spiegels het raam uit. Dan komt het allemaal goed. Maw er niet teveel mee bezig zijn. ;)

Beard on :)>(Y)

Rothbeard62, Popeye1991, Skaggy en 2 anderen vinden dit leuk.
  17. MyLittlePony

MyLittlePony Baard

Haha kijk iemand die mijn info leest :) Popeye dit us idd de info die je zoekt. Kijk goed in de spiegel, voel met de vingers op de open plekken. Voelt het geschoren aan? Dan groeit er niks

Popeye1991 en Skaggy vinden dit leuk.
  18. Popeye1991

Popeye1991 Baard

thanks bebaarde broeders, voor de tips & tricks. ik zal eens even het forum gaan uitpluizen ;)
    --- Dubbele posts samengevoegd, 7 feb 2020 ---
    leren omgaan op wat voor een manier?
    dat is inderdaad wel een goeie wat je zegt. :)

Laatst bewerkt: 7 feb 2020
    Peter1971, ProfessorMelchior en Skaggy vinden dit leuk.
  19. Texman

Texman Koning Baard

Als je baard langer wordt kan je plekken die niet zo dicht worden verbergen onder de lange haren erboven. En met kammen, borstelen kan je ook dan ook meer vorm geven aan je baard. Dus langer laten worden helpt.

Skaggy en redangel vinden dit leuk.
  20. Popeye1991

Popeye1991 Baard

oke thanks, maar bijvoorbeeld links groeien de haartjes iets andere richting op dan aan de rechter kant.
    dons, van die doorzichtige lange haartjes voel je in principe ook niet echt... haha

Bearded Bastard beard oil and balm

Deel Deze Pagina