24-hour rule

Texman

Koning Baard
Ha @MacBeard ,
Leuk setje dat je gekocht heb, we horen graag van je hoe het e.e.a bevalt.
De tips uit de Faq's zijn prima om mee te beginnen zo ook de tips die je op het forum vindt.
Het is heel moeilijk om een beschrijving te geven voor dagelijks onderhoud die voor iedere baard geldt omdat baarden en hoe ze groeien enorm kunnen verschillen.
Wat van belang is dat je zoveel mogelijk kennis opdoet en daar mee aan de slag gaat.
Na verloop van tijd ontdekt je de dingen die voor jouw het beste zijn.
De zaken die ik heb beschreven in mijn vorige bericht is eigenlijk de basis van een goede baardverzorging.
Daarnaast zeg ik ook gebruik niet te veel spullen door elkaar want soms kan je huid daar niet tegen en krijg je problemen zoals jeuk.
Baardconditioner is een product dat je na het wassen in de baard aanbrengt en enkele minuten laat intrekken om je baard lekker zacht te maken.
Baardolie masseer je in je baard maar ook in je huid. Het geeft je baard een mooie glans en stimuleert de doorbloeding van je huid onder je baard wat weer leidt tot een gezonde baardgroei. Daarnaast hebben de meeste baardolies een lekker geur.
Succes Texman
 
M

MacBeard

Guest
De zaken die ik heb beschreven in mijn vorige bericht is eigenlijk de basis van een goede baardverzorging.

Dit zijn berichten waar ik wat aan heb @Texman. Ik heb inmiddels mijn spulletjes binnen en kan niet wachten te starten aan het creëren van een serieuze maar verzorgen van mijn baard. Waarvan ikzelf denk het hoogst haalbare een, 'Richard Rawlings Beard Style".
richard-rawlings-beard-styles-and-haircuts.jpg


Ik post dadelijk in Show je baard een Photo Shoot :)
 

Texman

Koning Baard
Kijk dat is nou het leuke van het forum niets moet en alles mag.:)
Als 4x3 maanden jouw doel is zal je merken dat we je daarin gaan steunen.
Laat ons maar mee genieten van je baardreis.
Succes Texman :)>
 
M

MacBeard

Guest
Hey @Texman, een steuntje in de rug is altijd welkom. Ik kan nu wel fier van start gaan, maar kan me voorstellen dat de, letterlijke en figuurlijke kriebels zullen komen. En dan is het fijn dat je op, "Echte Mannen" terug kan vallen. :)
 

Monk2303

Baard
Ik sluit me hier volkomen mee aan, deze heren hebben het hart op de goede plek en verstand van baarden.

Ze hebben ze door moeilijke momenten gehaald en gezorgd dat ik nu een mooi baardje heb.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
 
Voor sommigen hier misschien niet verkeerd om eens beroep te doen op de 24-hour rule.

Dit houdt simpelweg in dat je 24 uur wacht voordat je iets belangrijks gaat doen. Zodat je op een ander moment vaak een andere kijk krijgt op acties zoals de baard scheren of inkorten.

De baard scheren, inkorten of bijwerken terwijl je eigenlijk van plan was het te laten groeien is meestal een impulsieve actie.

Je irriteert of frustreert jezelf door te lang in de spiegel te kijken terwijl je baard alle kanten opsteekt. Vaak lijkt de tondeuse, schaar of zelfs het scheerapparaat een uitkomst. Maar DOE DIT NIET! Loop weg, zet je gedachten op iets anders en kom na 24 uur (of langer) eens terug bij de spiegel. Je zult zien dat het allemaal best mee valt en je zult blij zijn dat je trouwe rakker nog aan je gezicht zit! :D:)>
hahaha. Zo herkenbaar. Zo was ik al een tijd van plan mijn baard wat langer te laten groeien, maar ineens stond ik een maand geleden voor de spiegel en kreeg ineens een niet te bedwingen impuls om mijn baard redelijk kort terug te trimmen. Achteraf baal ik ervan, want nu ben ik wel bezig om een wat langere baard te groeien. Maar goed, dat zal iedereen weleens gebeuren. Het groeit wel weer terug :)
 

Texman

Koning Baard
hahaha. Zo herkenbaar. Zo was ik al een tijd van plan mijn baard wat langer te laten groeien, maar ineens stond ik een maand geleden voor de spiegel en kreeg ineens een niet te bedwingen impuls om mijn baard redelijk kort terug te trimmen. Achteraf baal ik ervan, want nu ben ik wel bezig om een wat langere baard te groeien. Maar goed, dat zal iedereen weleens gebeuren. Het groeit wel weer terug :)
Ja het gebeurt iedereen wel eens.
Meestal is het eenmalig want als je eenmaal gewent ben aan een bepaalde lengte dan raak je daar aan gehecht.
 
Banner image
Top