1eerst maandje

Ik zou persoonlijk ook voorzichtig zijn met de barbier als je nog geen joekel van een baard hebt. Ik zie het zo; zij zijn het werk gaan doen omdat ze willen knippen, waarom zou je daar heengaan als je je haren wil laten groeien?

Wat ik zelf fijn vind is om voorzichtig zelf iets te experimenteren met trimmen/bijwerken. Youtube staat vol met filmpjes. Gewoon elke keer een standje korter op je trimmer, zodat je niet te veel weghaalt. En als het al verkeerd gaat kun je alleen jezelf de schuld geven
 

Kevin91

Baard
Hier alvast de pics dit is nu 11 weken zonder trim en zoals je ziet is de bovenkant iets minder vol maar zou ik het dan best gwn verder laten groeien of het gelijk laten maken allemaal op 1 lengte?
 

Bijlagen

  • Screenshot_20200531-172810_Gallery.jpg
    Screenshot_20200531-172810_Gallery.jpg
    870,4 KB · Weergaven: 184
  • 20200531_172657.jpg
    20200531_172657.jpg
    2,1 MB · Weergaven: 198
  • 20200531_172611.jpg
    20200531_172611.jpg
    1,5 MB · Weergaven: 190
  • 20200531_172727.jpg
    20200531_172727.jpg
    1,3 MB · Weergaven: 183

Texman

Koning Baard
Ha @Kevin91 ,
Het resultaat van 11 weken groeien is echt heel goed (Y)(Y)(Y).
Je moet niet alles gelijk gaan maken want dat is niet de goede aanpak om een mooie baard te krijgen.
Als je het front van je baard wat langer laat groeien dan de zijkanten dan krijgt je baard gelijk een voller aanzien en staat ook veel beter.
Als je je stoort aan de slordigheid mag je gerust de halslijn wat strakker maken (maar niet hoger). De wangen kan je gewoon zijn gang laten gaan.
Gewoon lekker doorgaan met groeien, Texman :)>
 

Kevin91

Baard
Dat is al een mooie baard na 11 weken (Y)
Tip heel tevreden zijn en afblijven .


Wel had voor de 11 maanden ook al een baard zoals op mijn profielfoto maar nu door covid wow ik het eens 3 maanden laten uitgroeien en ook om te kijken of mijn zijkanten meer uitgroeien omdat mijn barbier dat altijd heel laag zet en heb liever een vollere baard daarom dat ik het probeer uit te groeien
 

Werner72

Baard
Mooie baard man! Ik zou helemaal niks snoeien, die snor vind ik ook geweldig. Ik wou dat ik zo'n volle groei had.
Voor de uitstekers gebruik ik wel eens een pommade die m'n vrouw ergens op de kop had getikt. Schijnbaar zijn die meestal vettig maar dat heb ik met deze niet, minder vet als wax zelfs. Deze houd alles wel in bedwang.
 

Bijlagen

  • IMG_20200601_201644.jpg
    IMG_20200601_201644.jpg
    1,6 MB · Weergaven: 52
  • IMG_20200601_201657.jpg
    IMG_20200601_201657.jpg
    1,8 MB · Weergaven: 52

Kevin91

Baard
Mooie baard man! Ik zou helemaal niks snoeien, die snor vind ik ook geweldig. Ik wou dat ik zo'n volle groei had.
Voor de uitstekers gebruik ik wel eens een pommade die m'n vrouw ergens op de kop had getikt. Schijnbaar zijn die meestal vettig maar dat heb ik met deze niet, minder vet als wax zelfs. Deze houd alles wel in bedwang.

Zou ik de snor toch niet wat korter maken word er gek van dat er tijdens het eten :mad:
 

Joep

Zware baard
Een mooie snor maakt een mooie baard nog mooier, maar eerlijk is eerlijk, ik heb mijn snor ook kort. Ik kon er niet meer tegen, vooral met eten. Ik was op een gegeven moment op het punt gekomen van snor er af, of alles er af. Dat vond ik en goed moment om toch de snor in te korten en het bevalt mij prima.

Zoals @BarbaPedro al opmerkt, je moet het helemaal zelf weten. Ga je voor gemak, dan iets korter. Ben je er tegen bestand en ga je voor het mooiste resultaat, dan lekker laten groeien. Je kan de snor natuurlijk wel in model knippen, daar wordt die ook mooier van. Er staan op YT genoeg filmpjes van hoe je dat kan doen.
 

Kevin91

Baard
Eeh,morgen is het dus zover,3 maanden ver zonder trim,nu wil ik het nog verder laten uitgroeien maar heb heel veel uitstekende haren ,ookal kam ik ze in de goede richting,is het verstandig om naar de barber te gaan en het terug in vorm te brengen en proper te maken of moet ik er afblijven en laten verdergroeien?

Mvg alvast kevin!
 
De haren die vandaag "uitsteken" zijn de haren die morgen voor dekking zorgen hoe meer je er af haalt, hoe langer het duurt voordat je een volle, dikke baard hebt.

Mocht je toch wat willen "fatsoeneren", check dan eens dit filmpje:


Succes!

Verstuurd vanaf mijn SM-A705FN met Tapatalk
 

Kevin91

Baard
De haren die vandaag "uitsteken" zijn de haren die morgen voor dekking zorgen hoe meer je er af haalt, hoe langer het duurt voordat je een volle, dikke baard hebt.

Mocht je toch wat willen "fatsoeneren", check dan eens dit filmpje:


Succes!

Verstuurd vanaf mijn SM-A705FN met Tapatalk


Ja daarom wil het nog graag verder laten groeien maar nog na 10x te borstelen blijft het er verwilded uitzien en wil graag dat het er verzorgt uitziet en daar erger ik me aan..:mad:
 

Diederik

Volle Baard
Hi!

Laat ik beginnen met te zeggen dat je een fan-tas-ti-sche baard hebt. Echt hoor!

Het is inderdaad zo dat je zo nu en dan door een transitieperiode moet als je naar een level hoger wilt. Of dat je nu aanstaat of niet, dat ontembare hoort bij de fase tussen twee levels.

De vraag is daarmee eigenlijk: hoe graag wil je naar dat volgende level? Heb je het ervoor over om 2 weken met een wat rommelige baard te lopen?

Of is er een tussenweg?

Wat mijzelf betreft, bij mijn vorige baard: ik liet een keer in de vier weken zeer lichtelijk bijwerken (lees: enkel de warrigheid eraf, weinig waarneembare lengtevermindering). De lijnen deed ik zelf.

Dat ben ik nu weer van plan. Voordeel is: de rommeligheid is iets minder. Daar tegenover staat een groot nadeel: de groei verloopt toch langzamer dan wanneer je het maar laat groeien.

Maar wat ik NOOIT heb gedaan, is aan de barbier vragen om het ‘strak’ te maken. Dan kom je hoogstwaarschijnlijk met een playmobilbaard te zitten.

Jouw baard jouw keuze, maar als ik jou was dan zou ik deze nu al schitterende baard echt even met rust laten en HOOGUIT het (op de foto’s overigens niet zichtbare, maar voor jou wellicht wel storende) pluis eraf laten halen.

you got this!
 

Kevin91

Baard
Weer even een update na 1 jaartje met haar op het gezicht,

Ben wel net naar de barber geweest om het on te korten/proper te maken voor de zomer
 

Bijlagen

  • 20200728_211243.jpg
    20200728_211243.jpg
    1,6 MB · Weergaven: 100
  • 20200728_211153.jpg
    20200728_211153.jpg
    1,8 MB · Weergaven: 101
  • 20200728_211222.jpg
    20200728_211222.jpg
    1,7 MB · Weergaven: 101

Skaggy

Volle Baard
Weer even een update na 1 jaartje met haar op het gezicht,

Ben wel net naar de barber geweest om het on te korten/proper te maken voor de zomer

Hoi Kevin,

Allereerst de baard staat je goed. Ik dacht echter dat je de baard verder wilde laten uitgroeien naar een vollere baard. Je snor en baard zijn zo te zien behoorlijk ingekort waardoor je wel weer stappen hebt teruggezet. Laat je het nu weer verder groeien of blijf je bij dit model (dat overigens prima bij jouw leeftijd past)? (Y):)>
 

Kevin91

Baard
Hoi Kevin,

Allereerst de baard staat je goed. Ik dacht echter dat je de baard verder wilde laten uitgroeien naar een vollere baard. Je snor en baard zijn zo te zien behoorlijk ingekort waardoor je wel weer stappen hebt teruggezet. Laat je het nu weer verder groeien of blijf je bij dit model (dat overigens prima bij jouw leeftijd past)? (Y):)>

Geen idee wow eerlijk nog korter gaan omdat ik nu 10uur per dag met een mondmasker moet rondlopen op het werk en dat is al warm genoeg :confused:
 

Skaggy

Volle Baard
Geen idee wow eerlijk nog korter gaan omdat ik nu 10uur per dag met een mondmasker moet rondlopen op het werk en dat is al warm genoeg :confused:

Dan kunnen de baard en snor inderdaad in de weg zitten. Wel jammer van de lengte maar je hebt een goeie kop Kevin en de baard die je hebt staat je goed. (Y):)>
 

Texman

Koning Baard
Weer even een update na 1 jaartje met haar op het gezicht,

Ben wel net naar de barber geweest om het on te korten/proper te maken voor de zomer
Ha @Kevin91 ,
Je baard ziet er erg goed uit de barbier heeft dat heel goed gedaan (Y)(Y)(Y).
Dat gedoe met de mondkapjes is inderdaad heel vervelend.
Gelukkig hoeven wij alleen in het openbaar vervoer een mondkapje te dragen.
 
Banner image
Top