(19) wanneer worden de haartjes donkerder?

Xhze1

Stoppelbaard
Dag allemaal
Ik ben net 19 jaar geworden en heb pas sinds dit jaar een beetje haar ontwikkeld. Alleen deze zie je pas als je er licht op schijnt.Wanneer worden deze donkerder? Laten staan ziet er nog niet uit want ik mis veel open plekjes…

Bijlagen

• IMG_5344.jpeg
    IMG_5344.jpeg
    395,5 KB · Weergaven: 43
  • IMG_5343.jpeg
    IMG_5343.jpeg
    658,8 KB · Weergaven: 44
  • IMG_5342.jpeg
    IMG_5342.jpeg
    612,5 KB · Weergaven: 43
  • IMG_5341.jpeg
    IMG_5341.jpeg
    583,4 KB · Weergaven: 43

Baardsterdam

Zware baard
Dag allemaal
Ik ben net 19 jaar geworden en heb pas sinds dit jaar een beetje haar ontwikkeld. Alleen deze zie je pas als je er licht op schijnt.Wanneer worden deze donkerder? Laten staan ziet er nog niet uit want ik mis veel open plekjes…
Kippenstront

Goedemiddag jongeman, uit je foto's kan je duidelijk zien dat je een lichte baardgroei heb. Het kan je idd een gevoel geven dat het eeuwen duurt, snap hoe het voelt.

Als je het sneller wilt laten groeien. Kan je een opzetstuk gebruiken voor je scheerapparaat en de 3 daagse stoppelbaard methode gebruiken, zodat je haarzakjes sneller gaan ontwikkelen.

Korte uitleg:
Als je alles weg scheert, zullen je baardharen in die 3 dagen weer hard moeten werken, om die bestaande haarzakjes terug te laten groeien. Als je dat met een opzetstuk doet, dan blijven de bekende haarzakjes op je huid, waardoor de nieuwe baardgroei zich meer gaat focussen op nieuwe baardzakjes voor de komende 3 dagen begrijp je? Denk bijvoorbeeld aan nieuwe haardzakjes bij de wangen. Dit is de bedoeling van de 3 daagse stoppelbaard methode.

Tip als je een opzetstuk gaat aanschaffen kijk dan voor een van 0.5 mm, zodat het netjes en verzorgd uitziet.

Let op! De haarzakjes bij de baard heeft tijd en geduld nodig, omdat het zich moet ontwikkelen.
Als je dit een jaar volhoud, zul je groot resultaat zien!

Texman

Koning Baard
Dag allemaal
ik denk dat je baardgroei zich nog verder moet ontwikkelen.
Over een jaar of twee zal het veel beter zijn.
Als je een mooie baardgroei wil ontwikkelen moet je als je dat nog niet doet gaan sporten (liefst krachtsport) ook moet je veel tijd buiten doorbrengen en zorgen dat je voldoende slaap krijgt.
Eet gezond en geen junkfood.:)>

Ivan

Baard
Als je het sneller wilt laten groeien. Kan je een opzetstuk gebruiken voor je scheerapparaat en de 3 daagse stoppelbaard methode gebruiken, zodat je haarzakjes sneller gaan ontwikkelen.

Korte uitleg:
Als je alles weg scheert, zullen je baardharen in die 3 dagen weer hard moeten werken, om die bestaande haarzakjes terug te laten groeien. Als je dat met een opzetstuk doet, dan blijven de bekende haarzakjes op je huid, waardoor de nieuwe baardgroei zich meer gaat focussen op nieuwe baardzakjes voor de komende 3 dagen begrijp je? Denk bijvoorbeeld aan nieuwe haardzakjes bij de wangen. Dit is de bedoeling van de 3 daagse stoppelbaard methode.

Tip als je een opzetstuk gaat aanschaffen kijk dan voor een van 0.5 mm, zodat het netjes en verzorgd uitziet.

Ik begrijp eigenlijk niet hoe het scheren/trimmen van je baard invloed kan hebben op het ontwikkelen ervan. Immers: het zichtbare gedeelte van haar is volledig dood, enkel de wortel waaruit het groeit, leeft. Door in het dode gedeelte te snijden, kan je dus toch geen invloed uitoefenen op de wortel? :rolleyes:

Xhze1

Stoppelbaard
Update:
Het is al weer een maandje geleden. Ik heb een trimmer gekocht ipv een mesje te gebruiken wat fijner is. De eerste week heb ik getrimd maar uiteindelijk scheer ik het nu wel af volledig. Ik heb me nu 4 dagen niet geschoren
6c6978a93c4fb11a956490effebf3f29.jpg

f16953fd2cc4b3e97cf63a4982204df2.jpg

342a2397bd12fc5d47fd9dc511537313.jpg

3eb88b47ce8b0a3e0895a3efb8d343fe.jpg

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Goed dat je die hebt aangeschraft. Alleen jammer dat je alles weg scheert. Denk dat je het proces van je baardgroei en baarzakjes niet gaat versnellen op die manier.

Als je het sneller wilt maar wel netjes en verzorgd wilt hebben. Gebruik alleen het opzetstuk op de laagste stand, zodat het netjes verzorgd blijft. Doe dit om de 3 dagen. Dat is mijn advies het is geen plicht.

Xhze1

Stoppelbaard
Goed dat je die hebt aangeschraft. Alleen jammer dat je alles weg scheert. Denk dat je het proces van je baardgroei en baarzakjes niet gaat versnellen op die manier.

Als je het sneller wilt maar wel netjes en verzorgd wilt hebben. Gebruik alleen het opzetstuk op de laagste stand, zodat het netjes verzorgd blijft. Doe dit om de 3 dagen. Dat is mijn advies het is geen plicht.

Heb vandaag je advies opgevolgd en heb getrimd op de laagste stand. Over 3 dagen doe ik het opnieuw

De snelheid waarmee baardhaar groeit zal niet veranderen wanneer je je vaak scheert. Dat is een fabeltje. Dit is vooral genetisch bepaald.
Je bent nog erg jong, en je baard is zich nog aan het ontwikkelen, dit kost tijd en kun je niet versnellen. Sommige mannen hebben al erg jong een volle baardgroei, sommigen hebben pas een volle baard ver na hun 30e en bij sommige mannen ontwikkeld hun baard zich nog tot na hun 40e door.

Dus heb geduld, en laat je baard eens een tijdlang groeien om te zien wat je al hebt:)

Goed dat je op de laagste stand heb getrimd.
Als je dit een half jaar strikt volhoudt zal je grote vooruitgang boeken.

Onthoudt goed dat die ontwikkeling bij je baarzakjes en de snelheid van je baard tijd en geduld nodig heeft

Laat je niet door anderen ontmoedige. Ook jonge mannen kunnen hun baardgroei op een nette en verzorgde manier ontwikkelen.

Xhze1

Stoppelbaard
Update: 1.5 week niet geschoren. Zou ik doorzetten of afscheren?
4e6ee495ec804d78a16fa8885da47862.jpg

2778e58df896bf0a6c328c84132d5edb.jpg

3f48446e40b18a84e75693ed9c836071.jpg

Goedemiddag jongen man,

Uit jouw foto's zie je duidelijk dat je een lichte baargroei hebt, met veel gaten in je baard.
Dit betekent dat er niet genoeg baardzakjes zijn ontwikkeld.

Als je het sneller wilt maar wel netjes en verzorgd wilt hebben. Gebruik alleen het opzetstuk op de laagste stand van de trimmer, zodat het netjes verzorgd blijft. Doe dit om de 3 dagen. Dat is mijn advies het is geen plicht

Reminder: baardzakjes ontwikkelen heeft tijd en geduld nodig;).

Banner image