Zelf baardolie maken!

Ratlook

Volle Baard
--

Het hangt natuurlijk erg af van welke geur

je gebruikt..

Ik ben met de helft begonnen en op deze uitgekomen na

enkele dagen.

----
 

Sander

beards be like...
Ergens had ik gelezen dat vooral de citrus oliën kunnen gaan irriteren. Dus pas daar mee op.
 

Ronald

Volle Baard
Oerbaard
Ik zat even op Geurwalhalla te neuzen (goeie tip, Moya!!), daar zijn die essentiële oliën inderdaad goed betaalbaar. Weet nog niet echt wat ik lekker vind, dus wil niet meteen de hoofdprijs betalen voor een geur die ik niet ken en mogelijkerwijs niet lekker vind.

Morgen even het eea uitzoeken en bestellen, en dan kijken of ik wat lekkers kan brouwen!
 
P

PUNK-JAZZ

Guest
Ik zat even op Geurwalhalla te neuzen (goeie tip, Moya!!), daar zijn die essentiële oliën inderdaad goed betaalbaar. Weet nog niet echt wat ik lekker vind, dus wil niet meteen de hoofdprijs betalen voor een geur die ik niet ken en mogelijkerwijs niet lekker vind.

Morgen even het eea uitzoeken en bestellen, en dan kijken of ik wat lekkers kan brouwen!
Hmmm dat ga ik ook nog ff doen...ASAP(Y)
 

Arjay

Baardaap
Oerbaard
Hoe lang is zoiets houdbaar als je het eenmaal in flesjes hebt verdeeld.? Ik ben namelijk van plan gelijk alles te mengen en er minstens 5, 6 flesjes van te brouwen.
En ik hoorde dat je de olie eerst samen moet verwarmen omdat je anders elke keer je flesje moet schudden voor gebruik.. klopt dit? Iemand ervaring mee?
 

Ratlook

Volle Baard
Hoe lang is zoiets houdbaar als je het eenmaal in flesjes hebt verdeeld.? Ik ben namelijk van plan gelijk alles te mengen en er minstens 5, 6 flesjes van te brouwen.
En ik hoorde dat je de olie eerst samen moet verwarmen omdat je anders elke keer je flesje moet schudden voor gebruik.. klopt dit? Iemand ervaring mee?

Dat verwarmen heb ik echt nog NOOIT van gehoord!!

Ik schud eigenlijk automatisch even voordat ik het gebruik..

Ik neem aan dat het wel redelijk lang houdbaar is, zolang je het maar

goed gesloten houd!!

Anders zou het toch ook niet in grotere hoeveelheden gemaakt

kunnen worden voor bij de barbiers ??

---

---
 

Sander

beards be like...
Ergens dacht ik gelezen te hebben dat het een maand of drie houdbaar is, maar waar ik dat gelezen heb en of dat klopt, geen idee...

En dat verwarmen heb ik ook nooit gehoord, maar kan me er wel iets bij voorstellen. Oliën mengen volgens mij nooit zo goed...
 

Ratlook

Volle Baard
--
Maar als ik er nog eens wat langer over nadenk, lijkt het mij

niet zo logisch!!

Die geur-olieen worden ook gebruikt op schaaltjes die VERWARMT worden

en dan een lekker geur in je kamer geven.

Dus als je die olie gaat verwarmen in bijvoorbeeld een pannetje, gaat er

volgens mij veel geur verloren...klinkt toch aannemelijk ???

----
 

Sander

beards be like...
--
Maar als ik er nog eens wat langer over nadenk, lijkt het mij

niet zo logisch!!

Die geur-olieen worden ook gebruikt op schaaltjes die VERWARMT worden

en dan een lekker geur in je kamer geven.

Dus als je die olie gaat verwarmen in bijvoorbeeld een pannetje, gaat er

volgens mij veel geur verloren...klinkt toch aannemelijk ???

----
Ik denk dat dat wel meevalt. Wanneer je een heel klein beetje olie voor lange tijd verwarmt dan zul je de kamer ernaar kunnen laten ruiken. Als je veel olie bij elkaar voor kortere tijd verwarmt, zal er niet veel van de geur verloren gaan (verdampen).
 

Arjay

Baardaap
Oerbaard
Is dan toch interessant om ff uit te zoeken. Ik heb het even geprobeerd terug te vinden, maar tot nu toe tevergeefs. Het was bij een Nederlandse baardolie als ik mij niet vergis.
Maar goed, het klinkt wel aannemelijk.

En naast het maken van mn eigen olie , ben ik toch ook wel weer heel erg benieuwd naar bepaalde geurtjes die al op de markt zijn. Bijvoorbeeld de big red comb beardoil. Lijkt me echt fantastisch.. maar ja, moet uit buitenland komen. Daar ben ik nooit zo'n held in. Te veel gedoe denk ik ha ha..
Iemand ervaring met deze olie? En misschien nog wat aanraders?

:)>
 

Ratlook

Volle Baard
--

Ik wil wel eens proberen te zoeken, maar ik heb de afgelopen

weken echt een hoop filmpjes gezien op Y.T. betreffende het

zelf maken van baardolie, maar nog nooit iets over het verwarmen !
-----
Na even op Google kwam ik een foto tegen met hun flesje

met daarop de ingredienten !!!

Misschien heb je daar wat aan [hahaha]

21kb8tw.jpg
 

Ronald

Volle Baard
Oerbaard
Goede vraag eigenlijk, over de houdbaarheid.

Staat me bij dat ik ergens op de site van Damn Good Soap had gelezen dat zij ongeveer een houdbaarheid van een jaar aanhouden voor hun baard olie, tis natuurlijk een natuur product.

Wellicht dat je dat bij je eigen baardolie kan verlengen door het toevoegen van vitamine e of c?!

Ben benieuwd wat de ervaren brouwers @barrymossel en @moyaboroda hier over te zeggen hebben.
 
Jojoba olie kan tot wel 10-20 jaar houdbaar zijn. Amandelolie 1+ jaar. Essentiële oliën ook enkele jaren. Dus ik ga uit van zo'n jaar.
 

Arjay

Baardaap
Oerbaard
@Ratlook juist! Die baardolie bedoel ik. Ziet er fijn uit, had de ingrediënten al eens bekeken idd, maar thnx voor de pic! Altijd nice in zo'n topic (Y)
[DOUBLEPOST=1418480409][/DOUBLEPOST]
Jojoba olie kan tot wel 10-20 jaar houdbaar zijn. Amandelolie 1+ jaar. Essentiële oliën ook enkele jaren. Dus ik ga uit van zo'n jaar.
Oké, en wat gebeurt er na die tijd met de oliën? Gaat stinken, of neutraliseert het?
 
Ik verwarm nooit. Schud altijd automatisch even kort voor gebruik. Olie wordt ranzig als het oud is. Olijfolie heel snel, jojoba heel langzaam. Is dus afhankelijk van je basisolie. Zes flesjes zijn binnen een jaar op, dus daar zou ik me dus niet al te druk om maken.
 

Feyelord

Baard
Goede tip hoor! Vanmiddag even bij de tuinen langs. Gebruik vooralsnog alleen amandelolie. Ben nu 2 weken bezig en heb nog steeds helemaal geen last van jeuk. (Vorige week nog getrimd).


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
 
Banner image
Top