(zak-)messen

Hoe goed zijn die slijpers eigenlijk?
Moet nog een paar messen slijpen, en er zijn ook wel een paar keukenmessen die scherper mogen.
Als je meerdere messen moet slijpen is het (zoals altijd) een kwestie van afwegen.
Gemak of kwaliteit.
Geldt zowel voor de slijpers als voor de messen.
Goedkopere messen kunnen prima met zo'n slijper, míts de slijphoek goed is.
Anders zou ik veel liever investeren in een goede slijper.
Maar dat kan snel in de paar honderd euro lopen.
Maar even op diverse sites kijken naar een echt goede slijper waarbij je de hoek per mes in kan stellen en dan op YouTube kijken hoe ze werken.
Er staan bijna altijd vergelijkbare dhz alternatieven bij.

Verstuurd met behulp van een mobiele woordverkreukelaar.
 

Kale666man

Baardaap
Oh mel dat is wel een mooie.het wordt nat hier, zwollenaar kwijlt bijna.
Ja dat is een echte liefhebber van zulk soort dingen en zie hem ook al helemaal voor me als hij de volgcode van de verzending in handen heeft.
Mooie man
 
Klopt, maar om die slijphoek met zo'n handslijpertje vast te houden ..... Dat gaat niet lukken.
Maar voor huis tuin en keukengebruik is het een prima ding.

Verstuurd met behulp van een mobiele woordverkreukelaar.
 

Kale666man

Baardaap
Goed gezegd texman,maar pas op hoor zijn allemaal,stuk voor stuk zwaar bewapend en vind het niet passen ook, en toen ik dat zei werd ik meteen bedrijgd met van we weten je te vinden kale
 

Kale666man

Baardaap
Ach ja zwollenaar,dan probeer je ergens anders mee te bezuinigen deze maand of wat langer.
Je weet net zo goed als ik dat we niet eeuwig leven en je wilde het zo graag dat ik vind dat het moet kunnen soms.
Denk er niet te veel bij na en wees blij dat je hem hebt of ze hebt.
Ik weet het,we worden aan alle kanten gekort en straks is er ook geen ruimte in het budget om er nog 1 aan te schaffen.
Dus geniet er lekker van joh.
Gr Richard
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Wijze raad van @Kale666man !
Hij heeft gelijk @Zwollenaar ; hoe raadzaam je ook met je financiëen omgaat, het maakt niet uit, want "ze" (regering, organisaties, instanties, bedrijven) blijven je uitpersen tot je zelfs geen zakmesje voor jezelf kunt aanschaffen, dus doe het nu maar en wees er tevreden mee.
 

Zwollenaar

Zware baard
Tegen de Cold Steel Voyarger met tanto lemmet heb ik een aantal bezwaren
OP de 1ste plaats vind ik het mes te fors. Het gaat naar MIJN idee hard
richting slagzwaard en/of hakbijl en heeft niets meer van een praktisch EDC mes.
En ondanks de goede argumenten van Melchior en Kaleman blijft dit mes voor mij
bovenbudgettair Maar ook de impact van het mes op mensen in het publieke domein
vind ik een te negatieve. Tenzij je natuurlijk graag de macho wilt uithangen met een hoog
"Rambo" gehalte als uitstraling. Voorlopig koop ik dit mes dus niet
 

Kale666man

Baardaap
Zwollenaar doe wat je wilt maar ik reageer niet meer op je zakmessen topic,wens je veel succes en heb geprobeerd je iets duidelijk te maken, maar onze meningen daarover verschillen zo erg dat ik het gewoon zielig vind en stop hier ook mee.
Het ga je goed
 

Zwollenaar

Zware baard
Als zakmessen heb ik in een trommeltje:

>Kersshaw Chill>
> Buck 722
> een aantal Opinel no 8
> Ruike 1098-SF
> Ruike - 801 SF.

Maar ik merk dat ik bijna automatisch 's-ochtends een
Opinel no 8 bij me steek.

Ik woon en leef in een stedelijke omgeving en ik vraag me af
waarom ik een EDC mes (welke bijna in de richting van een slagzwaard gaat)
bij me zou steken. In de genoemde stedelijke omgeving hoef je geen bomen
te vellen of kampvuren aan te leggen. Wat MIJ betreft voldoet een Opinel no 8
uitstekend in een stedelijke omgeving..
Maar ik sta open voor argumenten welke mij op andere gedachten kan brengen.
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Mijn voorkeur ligt bij de Ruike's, ook al ben ik in het bezit van de andere door jou genoemde snijders.
Waar andere messen door je broek- of jaszak slingeren, zit de Ruike muurvast met de clip aan de binnenzijde van je broekzak en het lemmet zit steviger in het heft, dan bij een Opinel, waar de verbinding in het hout slecht met een metalen ring bij elkaar gehouden wordt.
 
Banner image
Top