Welke baardschaar?

MichelC

Baard
Vraagje, ik ben even nieuwsgierig naar ervaringen/meningen over type baardschaar? Je kan van die klein schaartjes kopen of van die kapperscharen. Met of zonder zo'n extra 'vingerplekje' (als je snapt wat ik bedoel). Maakt het heel veel uit of is perse fijner?

Voorbeeld kapperschaar
https://www.kruidvat.nl/kruidvat-beauty-essentials-kappersschaar/p/3698521
https://www.mijnbaard.nl/overige/baarschaar/baardschaar-baardtrimmer-beardbrand.html

voorbeeld klein schaartje
https://www.baardwinkel.nl/nl/bluebeards-revenge-baardschaar.html
 

MichelC

Baard
Net bij de kruidvat een kapperschaar gekocht met 20% korting, dus van € 7,99 voor € 6,39. Blijkbaar vanavond een speciale koopavond. De schaar voelt degelijk, misschien wat lomp aan, hij is behoorlijk dik. Eerste instantie knipte het wat onhandig, maar we gaan het zien even wennen.

20170607_182023.jpg

20170607_182048.jpg
 

Cowboy

Baardaap
Oerbaard
Als het je goed lukt om de vorm er in te houden zal je er op termijn enkel beter in worden.
Als deze schaar voor jou voldoet is dat dus meer dan voldoende (Y)
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Bedenk: de duim gaat in de duimring (degene zonder uitsteeksel), de middelvinger in de andere schaarring en de ringvinger stuurt op het uitsteeksel. De wijsvinger is vrij om haren te "kammen".
Het is even onwennig in het begin, maar uiteindelijk heel handig.
 

MichelC

Baard
Bedankt voor de tip, de werking is mij duidelijk. Het knippen gaat wat ongemakkelijk. Ook mdat de schaar zo dik is, kan je moeilijk zien wat je knip of je überhaupt iets gaat knippen.
 

Lei

Baard
Ik gebruik die schaar van het kruidvat ook. Prima schaar hoor. Met wat oefenen merk je vanzelf hoe handig het gaat. Succes!
 

Pim

Baard
Ik heb de schaar ook enkele maanden geleden gekocht bij de Kruidvat. Voldoet prima in verhouding tot de prijs ervan. Hoe vaker je het gebruikt hoe makkelijker het gaat. Uiteraard niet teveel gebruiken!
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Dan had je een snorschaar aan moeten schaffen, maar daar kun je dan je baard weer niet mee knippen. :p:D;)

Ergens op het forum heb ik ooit eens een methode gepost hoe een snor bij te werken met een schaar en een stuk papier.
Quaerite Et Invenietis.
 

MichelC

Baard
Ja en nee, kwaliteit is toch iets om in te investeren. Niet alles op aliexpress is goedkoper en/of beter. Wellicht zijn die Kasho schaartjes een goede optie.
 

PimdeHaan

Baard
Bedenk: de duim gaat in de duimring (degene zonder uitsteeksel), de middelvinger in de andere schaarring en de ringvinger stuurt op het uitsteeksel. De wijsvinger is vrij om haren te "kammen".
Het is even onwennig in het begin, maar uiteindelijk heel handig.

Bedoel dit goed :)

zat hier aan te twijfelen omdat ik dit vroeger vaak gezien heb.
Dus heb ik dit gisteren aan me moeder gevraagd die is 25 jaar kapster geweest.
Maar je ringvinger gaat in de andere schaarring zo heb je nog meer controlle over de schaar, het is de bedoeling alleen je duim te bewegen ;).
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Bedoel dit goed :)

zat hier aan te twijfelen omdat ik dit vroeger vaak gezien heb.
Dus heb ik dit gisteren aan me moeder gevraagd die is 25 jaar kapster geweest.
Maar je ringvinger gaat in de andere schaarring zo heb je nog meer controlle over de schaar, het is de bedoeling alleen je duim te bewegen ;).
Dat wordt gedaan bij scharen zonder vingersteun (die haak aan de schaarring) anders zou je de pink moeten gebruiken als steun en dat is de zwakste vinger. Bij de vrouwelijke kapsters is het mogelijk om de ringvinger te gebruiken, omdat de handen kleiner en smaller zijn. Voor de mannelijke kappers zouden de wijs- en middelvinger teveel tussenruimte veroorzaken, zodat de schaar niet meer snel kan openen en sluien.
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
ik heb de schaar van de kruitvat ook en hij bevalt me prima. Misschien dat ik in de toekomst voor een betere ga maar voor nu.....it works just fine
Is een prima schaar. De veel duurdere exemplaren zijn echt voor professioneel gebruik, als je een dag lang staat te knippen.
 
Banner image
Top