Wanneer begin je met baardverzorging?

Hallo mannen,

Ik ben sinds een week of 7 begonnen aan mijn baardreis. Of althans een poging tot, want mijn baardgroei laat te wensen over. Zie mijn topic bij 'baard laten groeien'.

Maar mijn vraag is, wanneer begin je met het verzorgen van je baard? Is dat bij mij, met mijn onzekere toekomst qua baard, zelfs wel een goed idee?

Zo ja, welke producten raden jullie me dan aan? Ik zou het liefste online dingen bestellen. Wat zijn kwalitatief dan goede producten en merken?

En hebben jullie verder nog tips voor me?

Groeten,
Joris, een man met een baardwens

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
 

Weeble

Volle Baard
Wanneer beginnen? S'ochtendsvroeg!:D
Maar even zonder gekheid, je kunt er al mee beginnen.
Je kunt baardolie gebruiken om je haren te voeden, zachter te maken, je huid te verzorgen én lekker te ruiken!
Kam, borstel, baardbalsem of wax kun je gebruiken als je haren zo lang worden dat ze niet meer een toom te houden zijn.

Als je van online shoppen houdt: www.mijnbaard.nl(Y)
 

LuckyBasterd

Volle Baard
Helemaal mee eens.. op tijd mee beginnen.. dan is het haar lekker zacht.. en is ook goed voor de omgeving..
Iedereen denkt meteen dat is stug en stro.. maar eerder zacht en soepel :)
Dan willen mensen toch ff "voelen" want ze geloven het niet.. Met goede complimenten ten top :)
Maar ik zeg gewoon beginnen.. Kort baardje? Lekker ruikende olie.. Lang baardje? Dan geurloze met een geurende wax.
Of je kiest voor een balsem :)
 

RCM

Baardaap
Dag Joris, zoals Weeble al schrijft, s'ochtendsvroeg ofwel ná je slaapshift ;)! Je kunt dan de producten gebruiken die hij omschrijft, voeg daar nog baardshampoo en conditioner aan toe en je pakket is compleet! Echter welke kwalitatief goed zijn, hoe vaak en wanneer je ze kan of mag gebruiken, dat mag jezelf onderzoeken :D. Lees de diverse topics over allerlei producten en surf eens naar https://www.mijnbaard.nl/ en lees ook daar de vele reviews. Overige tip: NIET SCHEREN!! Succes ermee... :)>(Y)
 

Hartenheer

Zware baard
Daar je baard nu al te verzorgen en te kammen hoe jij het wil, gaat de haar eraan wennen.
Helemaal met de snor kan je hier ''problemen' mee voorkomen. Doe je er niets aan dan zullen de haren je mond in groeien. Kam en verzorg je alles al met een olie dan zullen ze in de richting gaan staan die jij wil.
 
Dag Joris, zoals Weeble al schrijft, s'ochtendsvroeg ofwel ná je slaapshift ;)! Je kunt dan de producten gebruiken die hij omschrijft, voeg daar nog baardshampoo en conditioner aan toe en je pakket is compleet! Echter welke kwalitatief goed zijn, hoe vaak en wanneer je ze kan of mag gebruiken, dat mag jezelf onderzoeken :D. Lees de diverse topics over allerlei producten en surf eens naar https://www.mijnbaard.nl/ en lees ook daar de vele reviews. Overige tip: NIET SCHEREN!! Succes ermee... :)>(Y)
Mannen bedankt voor jillie snelle reacties!

Ik heb op mijnbaard.nl gekeken en zag daar een beginnerssetje van Woody. Er zit een borstel bij, wat mij op het moment beter lijkt dan een kam, en verder een olie en wax. Er staan goede recenties bij.

Heeft iemand toevallig ervaring met deze producten?

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
 

RCM

Baardaap
Ik heb geen ervaring met hun 'eigen merk' producten, maar andere op dit forum wel. Vul bij de 'zoekoptie' Woody in, en je zult het zien/lezen. Echter noem jij het een 'beginnerssetje' , maar ik kan dat niet als zodanig op hun website herleiden. Een 'beginner' begint doorgaans niet met een wax, maar eerder met olie en/of balsem. tenzij je baard nu al na een paar weken niet meer te 'temmen' is natuurlijk :D. Houd wel rekening met gevoeligheid, is je huid bijvoorbeeld snel door iets geïrriteerd, kies dan voor producten die daarvoor bedoeld zijn. Alweer succes gewenst! :)>(Y)
 

Freerider

Baard
Van mijnbaard.nl heb ik olie, wax en de miniborstel. Verder nog weinig vergelijkingsmateriaal, want dit zijn de eerste producten die ik probeer.
Qua olie heb ik een neutrale geur en een proefflesje van woody. Qua wax een neutrale en een citrus proefblikje.
De olie en wax doen wat ze moeten doen, verzorgen, zonder vet aan te gaan voelen. De wax heeft ook een prima hold en laat zich makkelijk verwerken. Even wat afkrabben en goed met de handen vloeibaar wrijven.
Qua geuren is het heel erg persoonlijk wat je moet nemen. Daarom heb ik als basis een neutrale gekozen, zeker ook omdat ik altijd eau de toilette draag en ik niet als een parfumwinkel wil rondlopen. Ik merk dat de citrus geur wel combineert met mijn eau, maar de woody niet. De woody gebruik ik dan in de avond als ik ga slapen en een droge baard heb, of toch de hele dag thuis ben. De eerste keer dat ik het gebruikte (voor het slapen), heb ik de woody geur echt de hele nacht geroken. Verder heb ik wel het gevoel dat de geur vrij snel wegtrekt, maar mogelijk is dit ook gewenning. De citrus is gewoon een prima frisse geur.
De mini borstel heb ik ook, wordt dagelijks nog wel gebruikt. Ik heb inmiddels ook een veel grotere borstel, die gebruik ik nu vaker, maar voor fine-tunen pak ik toch de kleine. Denk dat de mini ook bij een beginnende baard fijner is. In eerste instantie had ik wat problemen met de scherpte van de haren, maar na deze over een schuurpapiertje te hebben gehaald is dit ook helemaal goed.

Als je kijkt naar de producten an sich, niets mis mee, zeker niet voor dit geld. Prima set dus om mee te beginnen. Qua geur moet je kijken (uitproberen) wat bij je past. Bestel je meer dan 40 euro, dan kun je een kadootje erbij kiezen, bijv een mini-borstel, kam, proefflesje of peoefblikje wax van het eigen merk.
 
Van mijnbaard.nl heb ik olie, wax en de miniborstel. Verder nog weinig vergelijkingsmateriaal, want dit zijn de eerste producten die ik probeer.
Qua olie heb ik een neutrale geur en een proefflesje van woody. Qua wax een neutrale en een citrus proefblikje.
De olie en wax doen wat ze moeten doen, verzorgen, zonder vet aan te gaan voelen. De wax heeft ook een prima hold en laat zich makkelijk verwerken. Even wat afkrabben en goed met de handen vloeibaar wrijven.
Qua geuren is het heel erg persoonlijk wat je moet nemen. Daarom heb ik als basis een neutrale gekozen, zeker ook omdat ik altijd eau de toilette draag en ik niet als een parfumwinkel wil rondlopen. Ik merk dat de citrus geur wel combineert met mijn eau, maar de woody niet. De woody gebruik ik dan in de avond als ik ga slapen en een droge baard heb, of toch de hele dag thuis ben. De eerste keer dat ik het gebruikte (voor het slapen), heb ik de woody geur echt de hele nacht geroken. Verder heb ik wel het gevoel dat de geur vrij snel wegtrekt, maar mogelijk is dit ook gewenning. De citrus is gewoon een prima frisse geur.
De mini borstel heb ik ook, wordt dagelijks nog wel gebruikt. Ik heb inmiddels ook een veel grotere borstel, die gebruik ik nu vaker, maar voor fine-tunen pak ik toch de kleine. Denk dat de mini ook bij een beginnende baard fijner is. In eerste instantie had ik wat problemen met de scherpte van de haren, maar na deze over een schuurpapiertje te hebben gehaald is dit ook helemaal goed.

Als je kijkt naar de producten an sich, niets mis mee, zeker niet voor dit geld. Prima set dus om mee te beginnen. Qua geur moet je kijken (uitproberen) wat bij je past. Bestel je meer dan 40 euro, dan kun je een kadootje erbij kiezen, bijv een mini-borstel, kam, proefflesje of peoefblikje wax van het eigen merk.
Bedankt freerider! Dit geeft mij een goed beeld! Ik hou van houtgeur, dus ik ga wel voor de Woody producten. Ik ga het setje bestellen van de miniborstel, de olie en de wax en ik bestel er de Woody shampoo bij. Dan wordt mijn gratis product alvast een kam. Dat lijkt me mooi om mee te beginnen. Ik weet nog niet of ik een volle baard kan laten staan, maar ik kan het ook wel gebruiken als ik alleen een snor en sik laat staan.

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
 

Freerider

Baard
Mooi dat ik je heb kunnen helpen! Benieuwd of jij hetzelfde ervaart als ik.

deze tekst is mede mogelijk gemaakt door de crappy vertaling van de auto-correctie van mijn telefoon
 

Cowboy

Baardaap
Oerbaard
Goede verzorging is uiteraard belangrijk.

Kam = bij een natte baard
Borstel = bij een droge baard.

Verder vindt je vast in de vele topics nog een hoop tips.

Veel succes ermee (Y)
 
Goede verzorging is uiteraard belangrijk.

Kam = bij een natte baard
Borstel = bij een droge baard.

Verder vindt je vast in de vele topics nog een hoop tips.

Veel succes ermee (Y)
Dank je! Er valt nog niet niet echt iets te kammen helaas maar met de borstel kan ik wat ik wel heb maar vast trainen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
 

Glenn

Baard
Op gebied van baardverzorging ben ik een echte luiaard.
Ik heb nog wel een paar producten van mijn vorige baardreis, een snor wax en baard balsem.
En zelfs die dingen gebruik ik heel zelden.
Moet na 4 maanden baardreis nog altijd een baard olie aanschaffen. o_O
Het enige wat ik doe is af en toe mijn baard wassen met water en af en toe met allepo zeep en dat is het dan.
Ben ik een goed voorbeeld, nee zeker niet maar moraal van het verhaal is dat mijn baard er toch nog normaal uitziet en voelt.
Ben gewoon lui en vooral gierig. :D
 
Op gebied van baardverzorging ben ik een echte luiaard.
Ik heb nog wel een paar producten van mijn vorige baardreis, een snor wax en baard balsem.
En zelfs die dingen gebruik ik heel zelden.
Moet na 4 maanden baardreis nog altijd een baard olie aanschaffen. o_O
Het enige wat ik doe is af en toe mijn baard wassen met water en af en toe met allepo zeep en dat is het dan.
Ben ik een goed voorbeeld, nee zeker niet maar moraal van het verhaal is dat mijn baard er toch nog normaal uitziet en voelt.
Ben gewoon lui en vooral gierig. :D
Haha! Nou ik heb mijn wax en olie binnen en ik vind het wel prettig om te gebruiken. Het ruikt best lekker naar hout. En als ik borstel ziet het er toch eventjes wat beter uit. Maar ik kan me ook best voorstellen dat ik het niet elke dag zal gebruiken.

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
 
Banner image
Top