Voyage of the beard

Dennissa

Stoppelbaard
Ha baardmannen. Deze keer wel weer op de vrijdag een nieuwe update voor jullie. Week 7 is gekomen en gegaan, ik begin mezelf steeds meer te zien als iemand die een baard heeft. Als ik de foto's terugkijk van voor deze journey is het al een hele verandering. Deze week de snor een klein beetje bijgewerkt aangezien deze over de lippen begon te vallen. Later kwam ik erachter dat je ook naar de zijkant had kunnen kammer maar ik ben er zo ook tevreden mee, zolang het niet in de mond komt :).
 

Bijlagen

  • PXL_20230127_142528232.PORTRAIT.jpg
    PXL_20230127_142528232.PORTRAIT.jpg
    464,5 KB · Weergaven: 42
  • PXL_20230127_142606340.PORTRAIT.jpg
    PXL_20230127_142606340.PORTRAIT.jpg
    340,9 KB · Weergaven: 41
  • PXL_20230127_142618557.PORTRAIT.jpg
    PXL_20230127_142618557.PORTRAIT.jpg
    322,5 KB · Weergaven: 43

Texman

Koning Baard
Ha baardmannen. Deze keer wel weer op de vrijdag een nieuwe update voor jullie. Week 7 is gekomen en gegaan, ik begin mezelf steeds meer te zien als iemand die een baard heeft. Als ik de foto's terugkijk van voor deze journey is het al een hele verandering. Deze week de snor een klein beetje bijgewerkt aangezien deze over de lippen begon te vallen. Later kwam ik erachter dat je ook naar de zijkant had kunnen kammer maar ik ben er zo ook tevreden mee, zolang het niet in de mond komt :).
Ha @Dennissa ,
Voor zeven weken groeien heb je al een schitterend resultaat (Y)(Y)(Y). Het feit dat je jezelf al ziet als een man met een baard is zeer positief te noemen want dat betekend dat je baard bij je persoonlijkheid hoort en dat je je er goed bij voelt (Baardman gevoel), het zal niet lang duren voordat afscheren geen optie meer is ;).
Ga zo door en geniet ervan,
Texman :)>
PS. een beetje bijwerken en lijnen scherp houden is geen probleem (moet kunnen):).
 

Macx

Baardaap
Ha baardmannen. Deze keer wel weer op de vrijdag een nieuwe update voor jullie. Week 7 is gekomen en gegaan, ik begin mezelf steeds meer te zien als iemand die een baard heeft. Als ik de foto's terugkijk van voor deze journey is het al een hele verandering. Deze week de snor een klein beetje bijgewerkt aangezien deze over de lippen begon te vallen. Later kwam ik erachter dat je ook naar de zijkant had kunnen kammer maar ik ben er zo ook tevreden mee, zolang het niet in de mond komt :).

Hoi Dennis, het gaat heel goed met de baard en snor, zelf een beetje bijwerken gaat je ook al goed af. Over een paar weken zijn je wangen ook weer wat voller en wordt alles alleen maar beter en mooier. Als je een beetje snorrewax gebruikt dan kun je je snorharen goed temmen, en naar de zijkant kammen en borstelen. Al bij al gaat het de goeie kant op en krijg je binnenkort het echte baardman gevoel.
 

Giant

Zware baard
Ha baardmannen. Deze keer wel weer op de vrijdag een nieuwe update voor jullie. Week 7 is gekomen en gegaan, ik begin mezelf steeds meer te zien als iemand die een baard heeft. Als ik de foto's terugkijk van voor deze journey is het al een hele verandering. Deze week de snor een klein beetje bijgewerkt aangezien deze over de lippen begon te vallen. Later kwam ik erachter dat je ook naar de zijkant had kunnen kammer maar ik ben er zo ook tevreden mee, zolang het niet in de mond komt :).
Dat gaat snel en ook met een heel mooi resultaat.
 

Dennissa

Stoppelbaard
Baardmannen, ondertussen zit week 9 er bijna op. Deze keer niet een update bij het hardlopen, maar vanuit de klimhal. Dit is de sport die ik het meeste doe. Paar drukke weken achter de rug. Bod op een appartementje gedaan en dinsdag de koopovereenkomst getekend. Nu dus de hele financiering rondmaken en eind volgende maand de sleutel. Mijn eerste eigen appartement is dan een feit .

De baard groeit lekker door. Ik heb onder de kaak wat naar voren gekamd en zie dat het aan de achterkant van de kaak langer is dan op de kin. Het is een stuk lastiger om het in een modelletje te brengen en wordt ook erg puffy door de loop van de dag.
 

Bijlagen

  • PXL_20230209_210632061.PORTRAIT.jpg
    PXL_20230209_210632061.PORTRAIT.jpg
    1,1 MB · Weergaven: 21
  • PXL_20230209_210801024.PORTRAIT.jpg
    PXL_20230209_210801024.PORTRAIT.jpg
    1,2 MB · Weergaven: 21
  • PXL_20230209_195448903.PORTRAIT.jpg
    PXL_20230209_195448903.PORTRAIT.jpg
    1,1 MB · Weergaven: 21

Macx

Baardaap
Hoi Dennis, gefeliciteerd met je nieuwe appartement, dit wordt een leuke tijd voor je dan, en dan ook nog zo'n mooie baard erbij, vele nieuwe veranderingen ben je aan het doormaken, heel spannend allemaal.
Nog een paar weken en die patch is niet meer zichtbaar, ik zou nog een maandje wachten voor de barbier, intussen kun je het zelf wel een beetje onderhouden. Eerst moet dat plekje op je wang dicht groeien, dan kun je een afspraak maken voor een barbier. Met balsem kun je de baard wel mooi in model brengen, hoor.
Na het wassen of spoelen er wat baardolie in doen en met de kam of borstel en eventueel de haardroger je baard in model zetten, daarna wat balsem over de baard aanbrengen dan blijven de haartjes wel zitten.
 

Dennissa

Stoppelbaard
Hoi Dennis, gefeliciteerd met je nieuwe appartement, dit wordt een leuke tijd voor je dan, en dan ook nog zo'n mooie baard erbij, vele nieuwe veranderingen ben je aan het doormaken, heel spannend allemaal.
Nog een paar weken en die patch is niet meer zichtbaar, ik zou nog een maandje wachten voor de barbier, intussen kun je het zelf wel een beetje onderhouden. Eerst moet dat plekje op je wang dicht groeien, dan kun je een afspraak maken voor een barbier. Met balsem kun je de baard wel mooi in model brengen, hoor.
Na het wassen of spoelen er wat baardolie in doen en met de kam of borstel en eventueel de haardroger je baard in model zetten, daarna wat balsem over de baard aanbrengen dan blijven de haartjes wel zitten.
Ha Macx. Top tips, zal ik gelijk morgenochtend even proberen. De patch is nog wat hardnekkig maar valt vanzelf weg.
 

Texman

Koning Baard
Ha @Dennissa ,
Super dat het je gelukt is een nieuw appartement te kopen, zeker in deze tijd.(Y)(Y)(Y)
Ik sluit mij aan bij het advies dat je al van @Macx hebt gehad.
Dat je baard aan de achterkant van de kaak langer is dan op de kin komt heel veel voor.
Je mag dat gerust met de trimmer wat korter maken dan zie je het niet meer.
Succes met alle werkzaamheden.
Texman :)>
 

Dennissa

Stoppelbaard
Week 10 is gekomen en gegaan. De patch is nu bijna niet meer zichtbaar! :)>
 

Bijlagen

  • PXL_20230217_074037583.PORTRAIT.jpg
    PXL_20230217_074037583.PORTRAIT.jpg
    1,1 MB · Weergaven: 20
  • PXL_20230217_074047822.PORTRAIT.jpg
    PXL_20230217_074047822.PORTRAIT.jpg
    1.022,9 KB · Weergaven: 20
  • PXL_20230217_074154333.PORTRAIT.jpg
    PXL_20230217_074154333.PORTRAIT.jpg
    1,1 MB · Weergaven: 20

Macx

Baardaap
Volhouden en je ziet wat er van komt. Ik zou nog even wachten met de barbier zodat er nog wat meer lengte is op de kin, dan heb je meer mogelijkheden voor een mooi model later. Dus niet meer knippen op de kin, zou mijn advies zijn. Maar je moet het helemaal zelf weten natuurlijk. Laat de kin nog een maandje met rust en dan een afspraak voor de barbier. Ziet er veel belovend uit Dennis. (Y)(Y)(Y)
 

Dennissa

Stoppelbaard
Volhouden en je ziet wat er van komt. Ik zou nog even wachten met de barbier zodat er nog wat meer lengte is op de kin, dan heb je meer mogelijkheden voor een mooi model later. Dus niet meer knippen op de kin, zou mijn advies zijn. Maar je moet het helemaal zelf weten natuurlijk. Laat de kin nog een maandje met rust en dan een afspraak voor de barbier. Ziet er veel belovend uit Dennis. (Y)(Y)(Y)
Macx, dank weer voor het advies. Alleen de snor heb ik af en toe wat bijgewerkt. Aan de kin en wangen heb ik niks gedaan. Heel benieuwd wat de barbier er over een maand van kan maken!
 

Macx

Baardaap
Iets heel moois, heb je zelf al een idee, een voorbeeldfoto b.v.? Ik zou dan de wangen zodanig gedekt houden dat de patch niet zichtbaar is en op de kin wat langer houden met een mooie lijn erin. Ga maar eens kijken bij de vele baardfoto's op het net. Als je een voorbeeldfoto hebt voor de barbier is dat voor hem erg plezierig, dan weet hij wat je precies wil. Je moet wel altijd open staan voor advies van de barbier.
 

Dennissa

Stoppelbaard
Haha ja, ik was dus erg opzoek wat goed bij mijn gezicht past. Als ik kijk naar wat ik op foto's mooi vind ga ik toch meer richting een korte/medium baard dan echt lang. Paar voorbeelden bijgevoegd, zijn wel wat verschillende stijlen natuurlijk. Deels ook aan de barbier om een advies te geven in wat past.
 

Bijlagen

  • d2e8a44892e76ded912f611f6861e30b.jpg
    d2e8a44892e76ded912f611f6861e30b.jpg
    33,2 KB · Weergaven: 7
  • j28lhgnf5qj61.png
    j28lhgnf5qj61.png
    98,5 KB · Weergaven: 7
  • 20180619-BulldogSkincare-Imagery-FullBeard-2.jpg
    20180619-BulldogSkincare-Imagery-FullBeard-2.jpg
    240,9 KB · Weergaven: 8
  • 5.Uniform-Beard-min.jpg
    5.Uniform-Beard-min.jpg
    55,8 KB · Weergaven: 8

Macx

Baardaap
Het zijn alle vier prachtige baarden, en met welke begin je dan hé, het meest logische is dan om met nummer vier te beginnen en vandaar terug trimmen naar de andere modellen. Maar ik zou vier overslaan en beginnen bij nummer drie, ik denk dat het je heel goed zou staan en het patroon komt het meest overeen met wat jij hebt als baardpatroon. En dan naar nummer twee, omdat 1 en 3 het meest op elkaar lijken is het
logisch om dan naar twee te gaan en dat weer uit te proberen. Maar ik verwacht dat 3 of 2 jou het meeste plezier zullen geven.
Trouwens, je hebt nu al aardig wat baard om een afspraak te maken met een barbier, meestal moet je een paar weken wachten voor je aan de beurt bent. Ik ben nu toch wel erg nieuwsgierig wat het gaat worden, ik weet zeker dat je verbaasd en erg blij zult zijn met de resultaten. Je hebt de baard nu in een onnatuurlijke richting geborsteld, het lijkt of je alles naar 1 punt hebt geborsteld, dat is natuurlijk niet mooi, waarom doe je dat eigenlijk? Ga na het wassen en het handdoek droog maken van je baard eens rustig en beheerst met een baardkam door je baard heen en doe wat baardolie erin en daarna wat balsem en zet je baard gewoon met je handen en een baardkam in model, en niet naar 1 punt borstelen, dat is onnatuurlijk en niet mooi.
Foto baardmodel nr.3 drie die zou je er al in kunnen laten zetten, hoef je ook niet meer zo naar 1 punt te borstelen om iets te verbloemen. Veel plezier en succes met je verdere baard avonturen :)(Y)
 
Laatst bewerkt:

Peter1960

Baard
Komt helemaal goed, vooral volhouden is de boodschap. Hopelijk vallen de commentaren op je baard mee, en als dat een keer niet het geval is, ga je gewoon even hardlopen :cool:
 
Banner image
Top