Verschillende geuren producten/merken met elkaar gebruiken

Shuriken

Stoppelbaard
Gebruiken jullie dezelfde geuren van producten/merken qua olie-balsem-wax of gebruiken jullie bv een olie met houtgeur en daarna een balsem met citrus etc. Mijn vraag is vooral als dit zou worden gedaan, wordt het dan een zooitje van geuren of is dit doenbaar?

De vraag komt omdat ik momenteel een olie met houtgeur heb maar ik zou een andere geur van balsem willen aangezien de geur mij niet 100% aanstaat. Ik kan ermee leven maar als ik dan een bv een citrusgeurige (of iets anders) balsem van een ander merk zou kopen, gaat dit bij elkaar of kijken jullie toch vooral om bv de olie als balsem met ongeveer dezelfde geur te nemen. Dus olie merk X met houtgeur en balsem merk Y met houtgeur.

Ik ben benieuwd naar jullie reacties!
 

Cowboy

Baardaap
Oerbaard
Zelf voornamelijk houtgeuren voor zowel wax als olie.

Reden is dat ik helemaal geen fan ben van de citrus en fruitgeuren. Eigen smaak uiteraard ;)

Ik heb wel een tijdje een vrij neutrale wax gehad die ik dan geur "bij gaf" door er een olie met sterkere geur op te smeren.

Ik vrees een beetje dat zowel citrus als houtgeur niet tot hun recht gaan komen als je ze in een bepaalde combinatie gaat samen gebruiken.

Ik heb wel het idee dat de geur van de meeste waxen minder nadrukkelijk aanwezig is dan de meeste oliën.
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Je kunt het natuurlijk proberen. Misschien is het resultaat sensationeel. Mocht je baard gaan ruiken naar een sinaasappel in een dennenbos, dan kun je het er altijd nog uitwassen. :)
 
Banner image
Top