To fohn or not to ...

PetKiv

Baard
Ik lees in enkele posts dat de fohn door enkele gebruikt wordt. Nu lees ik echter op meerdere sites dat fohnen erg slecht is voor haar aangezien het tot beschadigingen kan leiden. Ervaring iemand? Deppen is namelijk ook een fikse tijdsbesteding als alternatief ;-)
 

Lei

Baard
Volgens mij is föhnen alleen link als de temperatuur te hoog is. Maar op de lage stand om je baard na het douchen te drogen lijkt me geen probleem. Echt nodig lijkt een föhn mij niet.
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Iedereen heeft er waarschijnlijk ervaring mee, maar @Lei heeft het bij het rechte eind.
Een föhn gebruik je alleen om de slagen en krullen in je baard recht te krijgen.
 

Smike

Baard
na het wassen maak ik de baard met de handdoek redelijk droog. dan wat GBS bay rum wax erin. Föhn aan (lichtste blaas en warmte stand) en met ronde borstel, gedeelte voor gedeelte föhnen. Die doe ik allen omdat het anders naar buiten krult.
 

maximum

Zware baard
Ik fohn omdat ik dan geen baardproducten hoef te gebruiken om de baard in model te krijgen..Alleen nog wat olie naderhand om de puntjes op de i te zetten..Zolang je het niet te warm doet is het niet slecht..Gebruik zelf voor de zekerheid wel heatprotector op arganolie basis..Over het geheel kan je wel concluderen dat je baardje er wat strakker bij hangt na het fohnen..Mits je daar van houd uiteraard..Verder denk ik dat op je huidige lengte het echt nutteloos is maar bij meer lengte het effectief kan zijn:)>
 

Cowboy

Baardaap
Oerbaard
Temperatuur is crucial natuurlijk ;)

Beter te koud dan te warm en dan kan het geen kwaad.

Al gebruik ik hem ook niet al te vaak. Deppen, olie er door, kammen en klaar :)>
 

Zwollenaar

Zware baard
's-Ochtends fohnen van de baard is me echt teveel werk. Ben al blij als ik wakker ben:).
 
Laatst bewerkt:
Banner image
Top