Superfurry's Beard Polisher & Stache-Wax

RolandK

Baard
Ik heb een soortgelijk iets met de Mijnbaard Woody olie, mijn huid begon na een paar minuten te jeuken (niet extreem hoor) en dat hield een half uur aan en bleef vervolgens weg. Ik vermoed toch een reactie op één van de ingrediënten. Met de polisher nog geen last van gehad, geen enkele van de geuren.
 

TMG1961

Baardaap
De rescue+ is ook vrij van essentiële olie dus ik gebruik die en de sterling 925 kan ook geurloos gemaakt worden op aanvraag.
Ben zeer tevreden over zijn producten en de prijs is gewoon onverslaanbaar. 25 euro voor 175 ml excl verzendkosten en met discount code krijg je ook nog eens 10% korting bij bestelling van 25 euro en meer.
 

Gunter

Baard
Ik heb een klein proef-cupje gevraagd van de sterling925 (die zat niet in het proefpakket), als die bevalt ga ik daar ook mee verder denk ik.

Ik ben benieuwd hoe dit je gaat bevallen, en wat het met de grijze gedeeltes van je baard gaat doen.
Door alle positieve ervaringen en de uitstraling van het bedrijf begint het ondertussen te jeuken om wat te bestellen. Het enige wat mij nu nog tegenhoud zijn zo'n 5 flesjes olie :D Dus eerst nog voorlopig olie smeren.
Maar als blijkt dat het grijs nog mooier wordt door het product, dan kan het zo maar eens een opvolger worden.
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Het grijs wordt inderdaad mooier. Het lijkt op te lichten.
Dit wordt veroorzaakt door de in Sterling 925 aanwezige titanium-oxide. De naam hiervan doet vermoeden, dat het hier handelt om een nucleair ingrediënt, maar het betreft hier een goed dekkend, niet giftig pigment, dat ook titaanwit genoemd wordt.
Tandpasta, kauwgom en tandpasta worden hiermee gekleurd.
 

Gunter

Baard
Dank Professor.
Even voor de zekerheid, begrijp ik goed dat in mijn baard met dit product de donkere stukken zo blijven als ze nu zijn qua kleur, maar dan verzorgd en met iets meer stevigheid door de balm, en de grijze haren diezelfde verzorging krijgen, maar mooier wit worden?
Is deze dus al geschikt voor mij, of moet ik nog wat grijzer worden?
 

Gunter

Baard
Ik ook, in ieder geval dank je voor de tip. Kleine beetjes beginnen.

Ik heb ook de beard dew erbij besteld, voor de dagen dat ik de olie op maak en toch het mooie effect wil. En dus ook de balm, om te kijken of die de huidige wilde haren beter de baas is als olie.

Met een beetje geluk kan ik komende woensdag het pakketje ophalen bij het lokale ophaalpunt. Altijd leuk dit soort cadeautjes aan jezelf
 

TMG1961

Baardaap
Vergeet niet de beard dew goed te schudden voor gebruik. En niet schrikken van het formaat van de pot sterling 925..is beetje groter dan andere producten
 
Heb de Fresh Formula polisher en stach wax nu enige dagen gebruikt.
En na wat ik allemaal gelezen had in dit topic kan ik nu beamen dat het product een weldaad is voor de baard.
De balsem doet me denken aan kaarsvet wat zacht is wanneer je een vinger uit het potje neemt.
Het smeert heerlijk uit en doordat het naar olie neigt wanneer je het in je handen wrijft gebruik ik dat ook niet meer.
Het smeert prima uit in de baard met een medium hold wat voor een baard met wat lengte meer dan genoeg is.
De geur moet ik nog steeds een beetje aan wennen maar nu ik het product al meerdere keren gebruikt heb maakt de geur me steeds meer en meer blij.
De baard blijft de hele dag heerlijk zacht en krijgt niet de vettige look die je van sommige balsems wel krijgt.

De Stach wax is idem een verrijking. Gebruikte eerst de snorrenwax van Mr. Natty welke wanneer hij niet warm genoeg was moeilijk smeerbaar was en veelal klonterig
werd in de snor.
Dat is met deze wax niet het geval. Verdeelt prima in de snor en heeft een goede hold. Ook weer een aanrader.
Doordat er peppermint is toegevoegd aan beide producten heb je de eerste 5 minuten wel even traanogen na gebruik.
Maar al met al een heel goed product van Superfurry wat ik iedereen aanraadt.
 

Nelis

Stoppelbaard
Arctic freeze snorwax is mijn absolute favoriet. Zeer lekkere geur. (teatree, menthol en nog wat)

Qua polisher/balsem is mijn favoriet de arctic freeze (ruikt anders dan de snorwax, de polisher is puur menthol)
En poivre noir. Zoals de naam, zwarte peper. Spicy. Mannelijk.

Ik wacht nog steeds op een BAARD WAX van superfurry want ik hou wel van een beetje hold overdag.
 

LuckyBasterd

Volle Baard
REVIEW:

Beschrijving
Soort: Baardpolisher
Merk: Superfurry
Keuze:
- mike's pine (had er bij moeten zitten maar had “the 40 crooks” dubbel)
- spunky mandarin
- fresh formula
- the 40 crooks
- whiskey & tobacco
- arctic freeze
- rum & raisins
- ray of light (zat er niet bij, was nog niet “uit”)
Hoeveelheid: 40 ml
Hold: + (voor mij voldoende!)
Geur:
- mike’s pine: gras, ceder, vers gehakt dennenhout
- spunky mandarin: zoete mandarijn met zwarte peper en rozemarijn
- fresh formula: Niaouli, Eucalyptus, Pepermunt, Tea-Trea, Kamfer en Rozemarijn
- the 40 crooks: Amber, Zwarte peper, Cardamon en Ceder
- whiskey & tobacco: Schotse Wiskey en tabak
- arctic freeze: Pepermunt en Bergamot
- rum & raisins: Kaneel (blad), Kamille en Rum. Echt rum/rozijnen
- ray of light: Sinaasappel, Rozemarijn
Geurtijd: ++ (3/4 dag zeker, ’s avonds toch ook licht aanwezig)
Resultaat: +++ (Haar wordt zacht en soepel en je voelt dat het een goede voeding is)
Verkenners: ++ (Haartje uitstrekken en “buigen”)
(In)kammen: ++ (ook door de dag heen)
Glans: +++

Ingrediënten (Rescue+
Coconut oil, Sweet Almond Oil, Black Cumin Oil, Chamomile Oil, Grapeseed oil, Safflower Oil. Beeswax and Shea Butter have been added to make it a smooth balm.

Mijn gebruik
01. "Badderen" zodat de huid/haar "zacht" wordt
02. Om de dag alleen spoelen met warm water of Andrelonnetje er in
03. Na afdrogen (geurloze) baardolie aanbrengen op de licht vochtige baard als ik tijd over heb
04. Lichtjes modeleren en in laten trekken
05. Open het SuperFurry (!)
06. Geniet even van de heerlijke geur.......
07. Schraap gewenste hoeveelheid met behulp je vingertop
08. Balsem oplossen door te wrijven tussen de handen, waardoor de geur nog beter los komt
09. Aanbrengen in de baard met handpalmen en vingers
10. Modeleer de baard handen, kam of borstel!
11. Nu is het wachten op de complimenten en geniet van de geur!

Overall
Na een paar korte vragen per mail een helder en enthousiaste antwoorden van de “maker” besloten de sample set te nemen. Set ook gekocht omdat ik er lovende berichten over las, en ik kan ze alleen maar beamen!

Na het (positieve) mailcontact; welke de bekende korting opleverde; de set besteld. Echter bleef de levering uit.
Er bleek een fout te zitten in het afleveradres die ik waarschijnlijk zelf heb gemaakt. Ook geen probleem, want na een zeer snelle mailwisseling is het pakket direct weer verstuurd en ja wel.. daar stond het doosje, compact en netjes verpakt!

Heel wat merchandise erin zoals stickers, een leuke opener en enkele olie monsters (Limoncello, Amber Heart en 2nd King of 3).. Alles goed verpakt en strak in de doos.. Kijk daar wordt man al vrolijk van… :)
Na het uitpakken gezien dat ik 2x de 40 crooks heb ontvangen, en na een “plagende mail” naar de maker meteen een verontschuldiging gekregen.. Ach kan gebeuren toch? Reden voor een vervolgbestelling (die komt!)

De volgende ochtend kon ik niet wachten om de test te doen….. De geuren, daar twijfel ik nog soms over en daarbij ieder zijn keus, maar de structuur.. zeer netjes! Meteen netjes “vloeibaar” in de hand, brengt soepel aan en het modelleren is met de hand zo te doen…. En het blijft (bijna) de hele dag netjes zitten.. Ook als je net als ik er soms een keer de hand doorheen haalt..

’s avonds dan ook eventjes de olien gebruikt. Voelen dik aan in de hand, en soms wat stroever in de baard.. maar hij wordt er echt zachter en vol van…. Had ik niet verwacht! Zo’n flesje FURRYDANDY BEARD OIL komt er dus ook…..

Conclusie
Al met al.. Meer dan content! Top levering, en het product is een aanrader, maar let op met de geuren…. Wat vind je lekker?! Ik heb mijn voorkeur opgesteld waar bij 1 mijn de hoogste heeft

Oliën
1) 2nd King of 3 (warm en vol)
2) Limoncello (anti mug?)
3) Amber Heart (vreemde geur)

Polisher
1) the 40 crooks (lekker, beetje vreemd maar goed)
2) spunky mandarin (zacht en licht zoet, aanrader)
3) fresh formula (MINT! Mijn neus ging open, FRESSSHHH!)
4) arctic freeze (Heerlijk fris, mint is wat zachter dan de fresh formula)
5) whiskey & tobacco (voor mij TE sterk, wordt blij van wiskey maar niet zo van “tabak”)
6) rum & raisins (rum/rozijnen ijs in je baard ?)

Bucket list
Ray of Light: Gewoon omdat het kan, was nog niet “uit”
Mike’s Pine: Tja daar ging ik eigenlijk (indirect) voor, dus die moet nog
Rescue +: “Geurloze” / herstellende variant
Captain Barbossa : Gingerbeard he :)
 
Banner image
Top