Dutchbeards

Superfurry's Beard Polisher & Stache-Wax

Discussie in 'Verzorgingsproducten en ervaringen' gestart door Hans, 14 dec 2015.

1. Weeble

Weeble Volle Baard

Ik heb toch het idee dat geen van deze balsems een hold heeft (zoals vermeld op de site van Superfurry; 'It's oil in a jar').

Renem vindt dit leuk.
  2. Pellie

Pellie Baard

Toch is dat wel zo!

Renem en Carlstein11 vinden dit leuk.
  3. ProfessorMelchior

ProfessorMelchior Administrator Staff Oerbaard

De geur van 40 Crooks heb ik al een aangeduid, als een Oosterse kruidenmarkt of Chinese wierookwinkel, maar een gepolitoerd tafeltje uit een antiekwinkel vind ik ook een sterke. :)(Y)

Carlstein11 en Renem vinden dit leuk.
  4. Renem

Renem Baard

Even kort contact met Ivan gehad omdat ik gewoon nieuwsgierig was hoe het zat.

De basis van alle polishes is hetzelfde (daar heeft hij zijn certificering ook voor gekregen). De verschillende oliën die hij gebruikt hebben echter wel invloed op de consistentie van het "carrier mengsel". De ene olie maakt de was wat dunner oid. Klopt denk ik wel, want de ene polisher "verwatert" sneller dan de andere als je hem in de handen wrijft.

Verder is de ene olie vluchtiger dan de andere, sommige geuren blijven gewoon wat langer hangen. Voor een opfrisbeurt van de geur adviseert hij de dew in de corresponderende smaak van de polisher. Ik kan me voorstellen dat dat bij de 40 Crooks of Rum&Raisins dus niet nodig is, maar bij Ray of Light of de Spunky Mandarins wel omdat die veel vluchtiger zijn.

Carlstein11 en ProfessorMelchior vinden dit leuk.
  5. Gunter

Gunter Baard

Heb jij dat!!! :D

::edit::

omdat er opeens allemaal andere berichten tussen staan, even de verduidelijking dat dit slaat op het dilemma, qua volgorde en hoe die verschilt van jouw partner.

Renem vindt dit leuk.
  6. Renem

Renem Baard

Yep, maar we gaan er uit komen hoor. Al is het maar met een doordeweekse geur voor mij en iets voor haar in het weekend. :cool:

Gunter vindt dit leuk.
    Mijnbaard Woody Citrus Baardset
  7. Renem

Renem Baard

En als laatste Ray of Light, mijn aanvankelijke favoriet als laatst bewaard.
    Je moet mensen namelijk altijd een alternatief geven waar ze niet voor willen kiezen. :D

Ik had aanvankelijk een grote pot van dit spul besteld, maar het initiële commentaar was vrij ongenuanceerd: ik en mijn baard zouden naar boenwas ruiken...
    Vandaar het grote multi-geuren-pretpakket besteld. Mijn huisgenoten moeten er inmiddels ook mee leven.

Na de overduidelijke afvallers Rum&Raisins en Mike's Pine (die laatste ga ik overigens gewoon opmaken hoor. ;)) en de twijfelgevallen Fresh Formula en Spunky Mandarin stond bij vrouwlief de 40 Crooks met stip bovenaan.

Afgelopen weekend en vanochtend dus Ray of Light. "Nou, je hebt iig geen last van muggen als je dat in je baard smeert".
    Half uur later:"Oh, zo kan het wel". Einde dag: "Niet aanstootgevend geurtje, dat is eigenlijk wel OK, hier kan ik wel aan wennen". :rolleyes:

Resumé: Ray of Light voor door de week, AliBaba voor in het weekend. Mike's Pine maak ik op als ik met de broers op stap ga, Spunky Mandarin is wel fijn voor een zwoele zomeravond. Fresh Formula voor als ik een dag geen zin heb of gewoon dwars wil zijn. :)> Van de laatste twee zie ik me nog wel een nieuw klein potje kopen. (Y)

Dat brengt me bij het volgende dilemma: stach wax 2.0 is eigenlijk wel prettig spul, maar de Earl Grey combineert niet echt met Ray of Light of de Crooks. Deze geuren heeft hij echter niet in de stach wax. Gevoelsmatig zou ik dan beter voor Spunky Mandarin kunnen kiezen. Iemand daar ideeën over?

Vriendelijke groet, René

Gunter en Carlstein11 vinden dit leuk.
  8. ProfessorMelchior

ProfessorMelchior Administrator Staff Oerbaard

De snor stylen met Murray's en dan nog een beetje Ray of Light of Crooks erover voor de geur. :)

LuckyBasterd en Renem vinden dit leuk.
Bearded Bastard beard oil and balm

Deel Deze Pagina