Review: Beardbrand 'Spiced Citrus' beardoil

MarcMarc

Stoppelbaard
513oyJIs2VL._SY355_.jpg


Ik heb een aantal dagen de baardolie van Beardbrand in de geur 'Spiced Citrus' uitgeprobeerd.

Een klein glazen flesje van 30 ml met een doseer-mondje/dopje. Het doseren werkt niet ideaal, had hier graag een pipetje gezien (naar mijn mening de fijnste manier om olie te doseren).

De olie zelf is erg fijn, het is niet te vet, doet wat het moet doen en na het opbrengen voelt de baard zacht aan en ziet hij er gezond uit.

De geur daarentegen... Daar moet je echt van houden. Het is niet zozeer een echte mannelijke geur (wat ik bijvoorbeeld bij de olie van Damn Good Soap Company wel zo vind), De naam zegt Spiced Citrus, maar ik vind de nadruk toch met name op het 'spice' gedeelte liggen. Kruidnagel is de overheersende toon, love it or hate it... Logischerwijs ruikt de olie aan het begin vrij sterk, maar de geur neemt snel af en blijft subtiel op de achtergrond hangen. Je wordt er dus niet misselijk van! ;)

Beardbrand heeft nog een x-aantal andere geuren en zelfs een blanco variant in hun assortiment. En daar ben ik toch wel benieuwd naar geraakt! (ik voel een verzameldrang voor baardolie's aankomen... :D)

Met 30,95 is het zeker niet de goedkoopste, maar mocht dit geen probleem zijn, dat is het zeker de moeite waard om het uit te proberen.
 

Arjay

Baardaap
Oerbaard
Goeie review man! (Y)
Echt weg van kruidnagel ben ik niet, en meer als 30 euro voor een flesje baardolie wordt mij ook al gauw te gek. Het moet wel leuk blijven. ;)
Wat die verzameldrang betreft, herkennen waarschijnlijk de meesten hier wel. Het werkt op een heel vage manier toch erg verslavend. Toch ben ik de laatste tijd meer van de balsems. Waarvan ik overigens vandaag of morgen nog één op de deurmat verwacht.. :)
 

Cowboy

Baardaap
Oerbaard
Goede review (Y)

Zelf geen fan van de beschreven geuren maar uiteraard is zoiets een persoonlijk gegeven ;)
 
Banner image
Top