Reuzel voor de baard

Arjay

Baardaap
Oerbaard
Iemand al bekend met de nieuwe (baard)producten van Schorem? Sinds een paar dagen verkopen ze dit..
C__Data_Users_DefApps_AppData_INTERNETEXPLORER_Temp_Saved Images_REU-090_01.jpg C__Data_Users_DefApps_AppData_INTERNETEXPLORER_Temp_Saved Images_reuzel-baardbalsem.jpg
 

Bee1984

Baard
Ik!! :)> ...alhoewel mijn ervaring hiermee nu krap 10 minuten is :p
Ik heb het blikje net deze week besteld omdat ik het gewoon eens wil proberen. Na mijn ervaring met andere Reuzel producten zijn mijn ervaringen natuurlijk hooggespannen!

Het blikje ziet er wel een stukje anders uit als op de productfoto van Reuzel zelf hoor!


De eerste indrukken zijn goed! Heeft een lekker geurtje, zeker "Bosachtig" te noemen, maar dan op een andere manier als ik van andere baardproducten gewend ben. De textuur is zacht, vergelijkbaar met de Heavy Duty van Honest Amish en smelt snel als je het in je handen wrijft. De hold kan ik nog niet veel over zeggen.
Hier wil ik binnenkort nog een review over schrijven.
 

Almer

Baard
Wrijven @Bee1984 !

Groot fan van Reuzel, mooi spul en made in holland. Altijd leuke en gekke shit, net iets anders dan anders :) Ik heb het alleen op de social media niet voorbij zien komen, hoe komen jullie er bij dan?
 

Bee1984

Baard
Ik zag het een tijdje terug al in de infomail van MijnBaard voorbij komen.

Mijn reviews bevatten altijd een stukje wetenschappelijk onderzoek en persoonlijke ervaring.
Daarom moeten jullie nog heel eventjes geduld hebben mannenbroeders! :)>
 
  • Like
Reactions: Jan

Bee1984

Baard
Heren! Daar issie dan!
Ik moet eerlijk bekennen dat ik 'm eerst eigenlijk nog wat langer wilde testen maar ik denk dat ik mijn oordeel al klaar heb.
En stiekem wilde ik gewoon een van de eerste uitgebreide reviews van dit product hebben haha! :)>

Nou (tromgeroffel...) daar komt ie:


Verpakking:
Een mooi blikje zoals we van Reuzel gewend zijn. Wel is het blikje een stukje lichter gekleurd dan op alle productfoto’s die overal op internet te zien zijn. Maakt dat iets uit? Nee! Het is nog steeds gewoon een kick-ass blikje!



Ingrediënten:
Onderop het blikje staan alle ingrediënten. Wel superklein dus ik moest een foto maken en deze flink uitvergroten om het te kunnen lezen. Als grafisch designer hou ik daar niet zo van, je wilt als consument toch goed kunnen lezen wat er allemaal in je aankoop zit. Maar het is gelukt! Daar gaat ‘ie:
Butyrospermum parkii (Shea Butter of Karitéboter),
Beeswax (Cera Alba, vulmiddel dat bijen gebruiken voor het maken van de honingraat),
Lanolin (Vet uit de wol van schapen),
Tocopheryl Acetate (Soort synthetische vitamine E, werkt voornamelijk als antioxidant tegen bederf van het product),
Argania Spinsosa Kernel Oil (Argan olie),
Hamamelis Virginiana (Witch Hazel) Leaf Extract (Toverhazelaar, is goed voor de huiddoorbloeding),
Utrica Dioia (Nettle) Extract (Brandnetel, is goed tegen roos en vet haar),
Equisetum Arvense (Horsetail Root) Extract (Heermoes, komt uit de paardenstaartfamilie),
Rosmarinus Officinalis (Rosemary) Leaf Extract (Rozemarijn, voornamelijk aromatisch effect),
Fragrance (Parfum),
Benzul Benzoate (Oplosmiddel voor verschillende stofjes en een fixeermiddel voor geuren),
Linalool (Veel gebruikte geur- en smaakstof, eeft de geur van rozenhout),
Coumarin (aromatische verbinding met een naar hooi ruikende geur, wordt ook bij rattenbestrijding gebruikt, bij hoge dosis krijg je inwendige bloedingen),
Limonene (citrusachtig geurtje, word ook als verfverwijderaar gebruikt),
Alpha-Isomethyl Ionone (geurstof in producten die naar viooltjes, iris en bessen moeten ruiken),
Hydroxycitronellal (Geurstof met een lichte witte / groene bloemengeur zoals die van het lelietje-van-dalen).

Dus… Bertus Barbier heeft goed z’n best gedaan! Al deze ingrediënten samengevoegd leveren een verzorgend product op dat lekker vet is, lang goed blijft, lekker ruikt naar hout/bloemetjes/bos/citrus èn een potentieel middel is bij zelfmoord! Je laatste adem zal in ieder geval vast lekker ruiken al denk ik dat je dan wel grote hoeveelheden van die blikjes moet leegeten…



Eerste indruk:
Okee, tijd om het blikje te openen.
Net zoals we van Reuzel gewend zijn met de blikjes draaien we deze open. Meteen komt er al iets van een frisse geur tegemoet. Zeker bosachtig te noemen, een tikje zoetig met wat citrustonen. Weer even wat anders als zware houtzagerij-geuren. Eventjes een diepe snuif boven het blikje. Ik vindt het echt een heerlijke geur! ...snuift nog een keer...

Wat opvalt is dat de balm heel smooth in het blikje ligt. Lijkt een tikje vettig eruit te zien maar niet overmatig glimmend.



Ervaring:
Wanneer je zo’n nieuw product in handen hebt wat zo lekker ruikt waarvan je weet dat iedereen zit te wachten op een review, ga je lekker smeren. Want het product ziet er nu wel ouderwets kick-ass Reuzel-achtig uit en ruikt briljant maar hoe bevalt deze baardbalsem nou eigenlijk?

Wanneer je de balsem in je baard smeert verdwijnt het zoete iets op de achtergrond en maakt deze plaats voor een wat meer houtachtige geur. Deze geur blijft verdraait lang hangen. Bijna de hele dag snuif je ‘m zo nu en dan nog weer eventjes op zonder overheersend te worden. Ik hou d’r wel van!

De textuur is zacht vettig. Ik vergelijk het een beetje met de Heavy Duty van Honest Amish (Dat is de enige Honest Amish die ik heb overigens, wellicht voelen de andere net eender aan...) Bij het uitwrijven in de handen smeert dit product lekker uit en wordt vrij olie-achtig. Het laat zich dan ook erg makkelijk in je baard verwerken.

Reuzel producten staan over het algemeen bekend om hun hold. Deze baardbalm is daarin geen uitzondering. Meteen bij het smeren en kammen van je baard wordt duidelijk dat deze balsem de baard heel goed in model laat zetten en dit model daarna ook goed handhaaft. Hold is bij mij persoonlijk een lastig iets. Doordat ik vrijwel geen nek heb veegt mijn baard al snel over de kraag en rits van mijn jas. Dit komt het model van je baard meestal niet ten goede. Maar deze balsem van Reuzel houdt het model wel verdomd goed vast! En dat zonder in te leveren op zachtheid. Want je baard wordt lekker zacht!
Door deze combinatie van zachtheid en hold laat de baard zich heel makkelijk bewerken/trimmen!

Of deze balsem je baardharen ook daadwerkelijk dikker maakt …weet ik nog zo niet. Mogelijk moet ik het daarvoor wat langer gebruiker. Wel ziet mijn baard er nu in ieder geval goed verzorgd uit met een mooie glans.



Eindconclusie:
Je begrijpt: ik vindt dit een briljante baardbalm! Het ziet er gewoon goed uit, ruikt lekker, verzorgd de hele handel goed, geeft een goede hold en maakt je baard ook lekker zacht. Ook je huid onder de baard wordt goed verzorgd door de diverse ingrediënten. Dat is ook goed te merken. De huid voelt goed aan zonder irritatie of jeuk. En de prijs is ook zeker niet verkeerd!

Ik denk dat ik zeker mijn baardproduct heb gevonden!


Reuzel Baardbalm tussen zijn Pommade-broers.
 

zenn

Zware baard
Coumarin (aromatische verbinding met een naar hooi ruikende geur, wordt ook bij rattenbestrijding gebruikt, bij hoge dosis krijg je inwendige bloedingen),

Lekker hoor... :p

Ben nu ook benieuwd naar die Foam... en 'k moet toegeven alle olie's, balsems ed werken wel heel verslavend.:rolleyes:
 

Bee1984

Baard
Ja die Foam ben ik eigenlijk ook nog wel een beetje benieuwd naar! Mogelijk dat ik die binnenkort ook nog een keertje in huis haal.
@Arjay ik begrijp dat je de volgende recensie nog meer informatie wilt hebben? Kan geregeld worden hoor! :D (Y)

Ik begrijp dat je verwachtingen nu heel erg hoog komen te liggen maar vergeet niet: een recensie als deze is puur persoonlijk geschreven. Deze baardbalm werkt in mijn baard gewoon heel goed maar misschien werkt het in combinatie met jouw baard wel helemaal niet... Toch ga ik er stiekem vanuit dat 'ie ook jou zal bevallen ;)

Rest mij nog wel eventjes te vermelden dat ik verder geen belangen heb om deze review beter voor te doen als dat hij is. Het is niet zo dat ik voor een goeie recensie ineens een gratis barbier bezoekje krijg van Bertus Barbier bij Schorem. Hoewel dat wel heel gaaf zou zijn natuurlijk! :)>
 

Almer

Baard
Ter info, de omschrijving...engels voor de beard foam:

REUZEL Beard Foam, our revolutionary patent-pending leave-in beard conditioner. Reuzel Beard Foam deodorizes your beard and absorbs quickly helping to tame and control. You’ll look well-maintained with a beard that’s incredibly soft and groomed. Formulated to sooth and condition your beard and the skin underneath to reduce itch, beardruff, promote thicker hair, tame rogue hairs, repair split ends, and to soften coarse hairs all while knocking out that funky smell. Instantly makes your beard appear thicker, and keeps your beard moisturized throughout the day. Easy to work with leaving your beard and mustache full, soft, and healthy.

  • Beard deodorizer
  • Gives beard a healthy gloss while making it easier to trim and shape
  • Softens coarse and rogue hairs
  • Promotes itch-free beard growth
  • Conditions and helps new growth
  • Eliminates beardruff
DIRECTIONS: Dispense 2-4 pumps (depending on beard length) into palms and distribute evenly through a clean, towel dried beard, mustache and face. Rub Beard Foam into the skin, making sure to rub into the skin where your beard grows to nourish hair at the roots. Next, spread Beard Foam through beard from root to tip using a wide tooth comb to keep the beard soft and smelling fresh. Once beard is dry apply a small amount of Reuzel Beard Balm for shine and hold.

Available Sizes

2.5oz/70ml

Is volgens mij een soort evolutie op hun hair tonic. Ben benieuwd, zal even horen of het al in mijn shop te krijgen is dan neem ik ze allebei mee :)
 

Bee1984

Baard
Ja dat heb ik gelezen ja. Maar dan in het nederlands. mijnbaard heeft het ook in het assortiment.
Ik denk dat het een soort van pre-beardbalm tonic is. Als jij nou van de Foam een recensie schrijft @Almer... :)>
 
Banner image
Top