Percy Nobleman

Diederik

Volle Baard
Gentlemen,

Onlangs heb ik een busje Percy Nobleman beard balm aangeschaft.

Omdat ik zuinig op mijn centjes ben, ben ik niet gezwicht voor de snel-snel online een busje kopen, maar ben ik naar de locale DA drogist gelopen. Ik zou het immers zonde vinden om een busje van dat spul te kopen en er dan achter de komen dat ik het vind meuren, ook al is men hier lovend over de geur.

Bij die locale DA hadden ze 'dus' de balm van Percy. Keuze uit één soort maakt het wel gemakkelijker. Of je vind de balm lekker ruiken, of niet. Makkie. Nadeel: je kunt niet vergelijken.

Maar goed, de geur: ik vind hem heerlijk. Lekkere stevige geur, idee van een houtzagerij. De geur blijft ook redelijk lang in mijn baard aanwezig. Als ik halverwege de dag door mijn baard aai, ruik ik de geur opnieuw. Niet zoveel als bij het aanbrengen, maar onmiskenbaar aanwezig.

Het gebruik is makkelijk. Ik schraap met de achterkant van mijn nagel een klats ter grote van ca. een halve doperwt uit het blikje. De balm is gemakkelijk in de handen warm en vloeibaar te wrijven. Ook het verdelen van de balm door de baard gaat gemakkelijk. Je houdt geen vette handen over aan de balm (ook fijn voor mijn bril, telefoon, versnellingspook etc.).

Volgens mijnbaard.nl is het een balm met een lichte hold aan de baard. Ik heb het idee dat ik mijn springerige wilde-vikinglook wat onder controle krijg. Uiteraard wel in combinatie met borstelen en kammen. Nu heb ik geen vergelijk met andere balms, maar ten opzichte van (baard)olie is het veel beter.

Kortom: goeie geur, makkelijk in gebruik en voor mijn baard (bijna 2 maanden) een prima hold. Wat mij betreft een aanrader.

Kosten: €24,95 voor een blikje van 65 ml, waar ik lang mee ga doen.

bb2733d8dd09ba75a1a09320e10373c7.jpg
 
Zojuist uit de mond mijns vrouws gehoord: "je ruikt naar oude kerel".

Dus.... BOEIEN.
Morgan's, Murray's, Grave before shave, MijnBaard Woody, eigen mengsel van Vanille & Cinnamon en Denne & Hop allemaal geven ze dezelfde reactie. Zal het niet iets zijn dat de baardharen uit zichzelf afscheiden =p!?
 
Banner image
Top