Op zoek naar de beste baardbalsem...

svvander

Baard
Ok, smaken zijn persoonlijk en mensen voelen zich aangetrokken tot bepaalde eigenschappen van een product. Maar ik ga de vraag toch stellen; welke baardbalsem geeft jullie voorkeur? Ik zou graag eens een andere kopen (ik heb nu Mr Bear Wilderness, Grave Before Shave Original en Leonis Barbam Barbarossa).

Ik ben fan van Mr Bear (deze heeft een heerlijke geur, de Grave Before Shave vind ik iets minder).
 

maximum

Zware baard
Gebruik zelf geen balsem omdat ik het niet prettig vind en niet nodig heb..Heb hier eens heavy duty van Honest Amish geprobeerd op advies van andere leden..Dus als je een balsem gebruiker bent kun je dat eens proberen..Gebruik hem nu sporadisch als semi snorrenwax..Geur is wat kruidig:)>
 

Arjay

Baardaap
Oerbaard
Oeh, ik heb er zo veel! En voor elke gelegenheid of zelfs jaargetijde mijn voorkeur..
Maar stel ik ga naar Verweggistan en mag er maar eentje meenemen kies ik voor GBS Cigar Blend :cool:

Maar daar heb ik wel lang over na moeten denken merk ik, want DGSC is ook fuckin goed haha..
 

Cowboy

Baardaap
Oerbaard
Ik gebruik graag Mr Bear (Woodland voor mij persoonlijk) maar ben ook grote fan van DGSC "The Woods" (Y)
 

Andreas

Baard
Als ik goed voor de dag wil komen gebruik ik Capt. Fawcett Booze and Baccy Balm. Ruikt heerlijk (persoonlijk) werkt goed en lang. Uitstekend balsempje naar mijn mening!
 

svvander

Baard
Verdorie, jullie maken het mij niet makkelijker. (Betekent dit dat er veel goede producten op de markt zijn of dat er gewoon geen enkele er zoveel bovenuit staat...?).
 

Zwollenaar

Zware baard
DE beste baardbalsem bestaat volgens mij niet. Dit is afhankelijk van de persoon en het type baard lijkt mij.
Dit soort dingen kun je niet veralgemeniseren
 

Flipkoos

Baard
Ik kom zojuist van de barber, Le Tondeur in Bedum. Hij had een nieuw product, Kwak Zalf van Mr Dutchman. Eerste indruk is uitstekend. Een soort mix van olie en balsem. Met een erg prima geur (iets kruidnagelachtig) en medium hold.
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Ik kom zojuist van de barber, Le Tondeur in Bedum. Hij had een nieuw product, Kwak Zalf van Mr Dutchman. Eerste indruk is uitstekend. Een soort mix van olie en balsem. Met een erg prima geur (iets kruidnagelachtig) en medium hold.
Ik weet niet of ik de productnaam nou zo goed gekozen vind en ik dit dan in mijn baard wil smeren. Is er ook een versie voor hetero's?
 

Cowboy

Baardaap
Oerbaard
Bij mijn laatste bezoek aan de barbershop (Chaplin's in Antwerpen) hebben ze er bij mij ook als probeersel die Kwakzalf in gesmeerd.

De hold was redelijk maar persoonlijk vond ik de geur serieus tegenvallen. Thuis gekomen en de boel er uit gewassen en weer de DGS "the woods" aangebracht.
 

Marius

Baard
Geuren zijn erg persoonlijk natuurlijk. De naam 'kwakzalf' zal eerder afgeleid zijn van de term 'kwakzalver' dan de dingen waar jij aan denkt Professor!

Ik heb zelf de 'Wilderness' van Mr. Bear Family en de 'Gentlemen's Blend' van GBS. Allebeide prima balsems. De geur van de GBS viel me wat tegen dus gebruik meestal de Mr. Bear.
 
Banner image
Top