Azbane

Onze goedkope tips

Discussie in 'Verzorgingsproducten en ervaringen' gestart door Arjay, 7 jun 2016.

1. Freddeh

Freddeh Baard

Diezelfde kam heb ik ook, prettig voor de baard maar te groot om je snor netjes mee te kammen ;) Meestal stuurt de verkopende partij bij AliExpress wel kostenloos een nieuwe jouw kant op als je aangeeft je bestelling niet te hebben ontvangen.

2. KoningDK

KoningDK Baard

Ik gebruik de puntkam van m'n vriendin om m'n baard te kammen. Ging opzich prima maar de haren worden wat langer en zijn vrij stug. Naast het feit dat m'n vriendin het niet zo fijn vond dat ze haar kam steeds kwijt was heb ik toch maar een baardborstel gekocht. Werkt ook een stuk beter!

Cowboy vindt dit leuk.
  3. ProfessorMelchior

ProfessorMelchior Administrator Staff Oerbaard

Daar heb je dan overheen gelezen, haha. Kijk maar even bij de post van 1 januari in dit topic.
    Kruidvat heeft me uitgenodigd voor een gesprek, maar dat zal even moeten wachten, omdat ik het momenteel te druk heb.

zenn vindt dit leuk.
  4. Mrgourmet

Mrgourmet Baard

Die archan haarloie werkt goed trouwens,
    zag ze gisteren in de aanbieding 50% ofzo 1 zoveel een flacon.
    heb er maar gelijk 3 gekocht kan ik weer LANG en goedkoop vooruit!

JeroenP en Arjay vinden dit leuk.
  5. RobRockhard

RobRockhard Baard

Ik sta daar toch iets sceptischer over eerlijk gezegd.
    ECHTE arganolie heeft namelijk de bijnaam "vloeibaar Marokkaans goud". Argan olie is vrij duur!!!
    Het is zeldzaam en word handmatig geoogst en geperst. Voor een flesje van 100ml betaal je al gauw meer dan 100 euro. En hier bij ons zelfs 30 euro of meer voor 100 ml.
    Dus ga er maar van uit dat dat flesje van het kruidvat niet the real deal is en te mooi is om waar te zijn.
    Zelfs bij de duurdere Argan olie moet je nog goed uitkijken of het de goede kwaliteit heeft.

Voor de mensen die interesse hebben in argan olie heb ik nog enkele tips om de kwaliteit te herkennen.

*Het komt uit Marokko. De bomen groeien enkel daar.

*Het bestaat alleen maar uit arganolie (niets anders aan toegevoegd want dan verliest het zijn waarde)

*het zit in de juiste verpakking. vaak in donker gekleurd of mat glas. (om de waardevolle stoffen tegen de zon te beschermen)
    Al word het ook soms in gewoon glas verkocht.

*Heeft een licht goudgele kleur en is helder.
    Als een flesje arganolie een tijdje heeft gestaan, zie je wat bezinksel op de bodem van het flesje. Bezinksel onderin het flesje arganolie is geen slecht nieuws, maar juist een teken van kwaliteit!
    Dit troebele effect wordt veroorzaakt door minder goed oplosbare elementen in de olie, zoals vitaminen, vetzuren en carotenoïden. Juist hierin schuilen veel verzorgende kwaliteiten.

*Heeft een licht nootachtige geur.

*word nooit goedkoop aangeboden zoals ik al vermeld had!

* trekt diep en snel in de huid.
    Argan olie moet snel intrekken en geen vettig of plakkerig laagje achterlaten. Na gebruik voelt de huid als het goed is zacht en glad aan en ziet deze er stralend (maar niet glimmend) uit.

ProfessorMelchior vindt dit leuk.
  6. Texman

Texman Zware baard

Ha Rob,
    Goed verhaal dank hiervoor.(Y)
    Het zelfde geld ook voor essentiële olie.
    Als je goedkoop spul koopt is dat meestal slecht van kwaliteit.
    Echte essentiële van hoge kwaliteit is soms heel erg duur.
    En koop je de olie voor therapeutische doeleinden dan moet je gewoon het beste hebben anders heb je er niets aan.
    Texman:)>

RobRockhard vindt dit leuk.
    Mijnbaard Woody Citrus Baardset
  7. ProfessorMelchior

ProfessorMelchior Administrator Staff Oerbaard

Klopt als een zwerende vinger @RobRockhard .
    Hetzelfde is het geval met Ricinus oftewel Castor-olie oftewel Marrokkaanse wonderolie. Nauwelijks te verkrijgen en als je de echte kunt vinden, dan is deze prijzig.

8. RobRockhard

RobRockhard Baard

@ProfessorMelchior
    Daar weet ik niet zoveel over. Ik weet wel dat ricine een soort van gif is :eek:...
    In de serie "breaking bad" gebruikte Walter White het om enkele personen te doden. :)

@Texman
    Wat essentiële olie betreft weet ik niet veel qua prijzen. Wel dat de werking ervan vaak overdreven beschreven word. Bij vele oliën (of olies) kun je in het slechtste geval zelfs irritaties krijgen als je er net iets teveel van gebruikt.

9. Texman

Texman Zware baard

Ik heb een goede kunnen vinden van het merk Chi op hun eigen website en ook niet echt duur. Maar over de herkomst kan ik niets vinden.
    https://www.chi.nl/castor-olie-eko.html
    --- Dubbele posts samengevoegd, 10 mrt 2018 ---
    Ja Rob,
    Dat klopt maar velen weten niet dat je echte essentiële olie nooit puur op de huid mag gebruiken omdat het ontzettend sterk is.
    Vermengt met een goede basis olie is het geen probleem.

10. DNA76

DNA76 Baard

Owla, ik werk hier dagelijks mee! Tijd om een handeltje op te zetten
    Ik maak smeervetten voor de industrie. Wist al een tijdje dat castorolie de wonderolie is maar ik zou het nu niet zomaar in men baard smeren. Geen idee of mijn wergever de beste kwaliteit inkoopt.

ProfessorMelchior, Renem en Texman vinden dit leuk.
Bearded Bastard beard oil and balm

Deel Deze Pagina