Onze goedkope tips

die baardwax van de kruidvat is echt troep
het ruikt naar lijm, het ziet er uit als lijm en het voelt aan als lijm.
heb het 2 keer geprobeerd maar heb het daarna weggegooid.
baard word er plakkerig van en bij een beetje regen word je baard wit.
waarschijnlijk had ik wat te veel gebruikt maar de geur alleen al is genoeg voor mij om het niet meer te gebruiken
 

Corneel

Baard
Damn, bedankt voor de waarschuwing! Heb ook nog maar zeer weinig positieve reacties over dit product gelezen.
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Bij ons in de plaatselijke kruidvat niet te vinden, zal eens verder moeten kijken
Ik zag het wel bij het Kruidvat internetwinkel, maar zag het laatst ook bij de Action staan. Ik ga het deze week eens aanschaffen en proberen. Volgens de advertentie ruikt je haar/baard na gebruik naar kokosnoot. Ik hoop niet, dat het er ook zo uit gaat zien! :confused:

image.jpeg
 

Bokkie3

Stoppelbaard
Ik zag het wel bij het Kruidvat internetwinkel, maar zag het laatst ook bij de Action staan. Ik ga het deze week eens aanschaffen en proberen. Volgens de advertentie ruikt je haar/baard na gebruik naar kokosnoot. Ik hoop niet, dat het er ook zo uit gaat zien! :confused:

Bekijk bijlage 3856


Vandaag gaan halen in de action, verpakking ziet er wel anders uit..

Hoop het voor jou dat het zo niet eeuit gaat zien :D:D
 

GlennBG

Volle Baard
Ik volg dit topic omdat ik nu ook benieuwd ben wat de professor van de Action coconut shampoo vindt. Als die zijn goedkeuring geeft wordt het namelijk een toppertje onder de forumleden en moeten we gaan rennen voordat het overal is uitverkocht! :D :)
 
Ik heb gister de Andrélon 2in1 voor mijn baard gebruikt en het werkt super! Bij de GBS baardshampoo krijg ik een uitgedroogde baard maar bij de Andrélon niet
 

stephan0

Stoppelbaard
Ik gebruik :

Inecto Argan Shampoo: https://www.kruidvat.nl/inecto-pure-argan-moisture-recovery-shampoo/p/2660316
Inecto Argan Conditioner: https://www.kruidvat.nl/inecto-pure-argan-moisture-recovery-conditioner/p/2660323
Beide zit meer dan genoeg in om een maand of 3 mee te doen. Ze ruiken lekker en overheersen niet, dat is wel fijn als je overdag baardolie gebruikt, Dat beide geuren niet mixen.

De borstel heb ik gisteren gehaald bij mijn barbier. Kingz Barbers te Den bosch. De borstel was 9 euro en is heerlijk voor mn baard.

De argan oil: https://www.kruidvat.nl/kruidvat-moroccan-argan-haarolie/p/3151499, die is al eerder voorbij gekomen hier en gebruik ik voordat ik naar bed ga.

Overdag gebruik ik mn baardolie die ik heb besteld op mijnbaard.nl nl: dutchbeards Darlin Nicky. niet zo enthousiast daarover helaas. De geur is niet mijn ding, de olie doet wel zn werk natuurlijk. volgende aanschaf baardolie zal bij mn barbier zijn, dankzijn tip @Lei , ruikt super chill en overheerst niet zodat je ook nog eens een luchtje op kan doen.

Een baardwax is niet nog niet nodig, daarvoor is mijn baard nog te klein :D.




IMG_8052.JPG
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Ik volg dit topic omdat ik nu ook benieuwd ben wat de professor van de Action coconut shampoo vindt. Als die zijn goedkeuring geeft wordt het namelijk een toppertje onder de forumleden en moeten we gaan rennen voordat het overal is uitverkocht! :D :)
Vandaag heb ik zowel de shampoo als de conditioner aangeschaft en ik zal ze morgen gaan gebruiken.
Belangrijk detail: bij Kruidvat is de priis 3,65 euro voor de shampoo en hetzelfde bedrag voor de conditioner, maar bij de Action betaalde ik 1,89 voor de shampoo en 1,29 voor de conditioner. Dat is minder dan de helft! :)
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Zoals beloofd heb ik de Inecto Pure Coconut Shampoo en de conditioner (beiden geproduceerd door Godrey, U.K.) uitgebreid getest, evenals de Coconut Care Conditioner (Maxbrands, NL), die eveneens bij de Action verkrijgbaar is.

Mijn persoonlijke oordeel is, dat je voor het luttele bedrag, dat je ervoor uitgeeft precies krijgt, wat je mag verwachten: GOEDKOPE TROEP !

De samenstelling van de ingrediënten is niet zwaar chemisch, wat een voordeel is, en is de minimale samenstelling, die nodig is voor de fabricage van een vloeibare zeep, zoals iedereen die kent in de vorm van €1,00 handzeep in een pompje. En dat is dus ook precies wat deze producten zijn! Door de toevoeging van een flinke hoeveelheid cocos-parfum wordt de suggestie gewekt, dat de producten natuurlijke kokosolie bevatten. Aan natuurlijke kokosolie is er echter slechts 0,05% aan toegevoegd. Minder dan een half procent dus!

Om haren sterker te maken of beschadigd haar te herstellen heeft men als toevoeging keratine (een proteïne eiwit, dat voorkomt in haren en gewonnen wordt uit schapenwol) en ceramine (een lipide molcuul voorkomend in het lichamelijk celmembraam, dat de hoornlaag vormt en vocht vasthoudt) nodig. Dat klinkt mooi en alle shampoo- en conditioner-producenten gebruiken deze termen graag als marketing-instrument, maar daadwerkelijk wordt er zo weinig aan de producten toegevoegd, dat de inkt, waarmee deze ingrediënten op het label vermeld staan de toegevoegde hoeveelheden ruim overtreft.
Beide ingrediënten komen niet voor in de geteste shamppo en conditioners.

De praktijk-testen:

de Inecto shampoo, doet precies, wat een pompzeepje hoort te doen: schuimen en ruiken. Niets meer. Ik heb geen soepelheid van de haren of enig hydraterend effect kunnen waarnemen. Kortom: voor het weinige aanschafgeld heb je een prima handzeep voor op het toilet.

Beide conditioners hebben een gelijke samenstelling en heb ik eerst apart van de shampoo getest. Een conditioner hoort het haar soepel, glad en glanzend te maken en een hydraterend effect te hebben. Beide conditioners hadden geen enkele van de beoogde resultaten. Het zijn namelijk dezelfde pompzeepjes, maar dan met toeviging van nog meer cocos-parfum.
De cocos-geur van de conditioners blijft aanmerkelijk langer aanwezig, dan die van de shampoo.
Het baardhaar werd zelfs stugger inplaats van soepeler.
Goede producten om leren schoenen of paardenzadels mee te reinigen, voordat je ze met leervet gaat behandelen.

Maar conditioners horen gebruikt te worden als ultieme haarverzorging, nadat men een shampoo heeft gebruikt, dus dat heb ik ook braaf gedaan met als resultaat, dat mijn baard veranderde in een dorre bos geplozen touw.
Na enkele uren was de baard één grote klit, die met geen borstel of kam meer te ontwarren was. Eenzelfde test een dag later had hetzelfde effect.

Om de hele handel weer te herstellen heb ik vanochtend een flinke hoeveelheid kokos-olie in de baard gesmeerd, een gestoomde handdoek hierop gelegd en deze 10 minuten laten rusten, ben daarna onder een warme douche gestapt en heb de baard met Aleppo-zeep gewassen. Als toetje na het föhnen nog even enige zelfgemaakte natuurlijke baardolie er ingesmeerd en nu heb ik weer een zeer zachte, soepele, wapperende baard.

Mijn eindconclusie over de producten: verspil er geen geld aan. Haal hier liever een lekker broodje voor of iets anders, waar je gelukkig van wordt.
 

stephan0

Stoppelbaard
Thnx voor de review professor! Heeft iemand een goede shampoo en conditioner die wel goed voor de baard is en ook daadwerkelijk helpt om het zachter te maken. Heb nl een stugge baard.
 
Banner image
Top